jak zwiększyć konwersję

3 banalne, ale niedoceniane sposoby na zwiększenie konwersji na twojej stronie

Im prościej – tym lepiej

Stosuj zasadę-jedna podstrona = jeden komunikat wzywający do działania. Menu, wtyczki, mogą powodować przytłoczenie, czytelnik nie wie, co zrobić w pierwszej kolejności, w efekcie nie robiąc nic.

„Jednokolumnowy układ strony jest gwarantem zachowania zasady „jedna strona, jeden cel. Witryny o dwóch czy trzech kolumnach sprawiają wrażenie zatłoczonych, złożonych i pełnych ruchu. (…) Więcej wyborów to mniej podjętych decyzji. (…) powinieneś ograniczyć do jednego liczbę wezwań do działania na każdej podstronie. Gdy twoja strona jednocześnie zachęca mnie do zamówienia newslettera, śledzenia Cię na Twitterze oraz pobrania e-booka, prawdopodobnie nie zrobię żadnych z tych rzeczy.” Chris Smith

Przyznam, że moje blogi mają dwie kolumny i nie zamierzam z tego rezygnować nawet w obliczu nowej wiedzy. Może nam się zdawać, że rozbudowana mapa strony tworzy profesjonalny wizerunek, bo jesteśmy na miarę portalu, mamy sporo kategorii, klient może wybierać wśród nich. Z kolei wiele propozycji artykułów na stronie głównej zwiększa szansę, że czytelnika zainteresuje choćby jeden i kliknie. Jak pogodzić te sprzeczne potrzeby? Najnowszy post powinien być wyróżniony i wyraźny. Główny content powinien znajdować się na samej górze strony bez konieczności jej przewijania przez odbiorcę. Dużo białego tła i nie przesadzanie z widgetami tworzy wrażenie przestrzeni. Mniej widgetów to także lepsze ładowanie się strony na urządzeniach mobilnych. Z tego samego powodu odchodzą w zapomnienie szablony ze sliderem. Efektownie wyglądają na laptopie, ale wolno ładują się na smartfonach.

Jeden dodatkowy kolor wystarczy

Na każdej stronie masz czarną czcionkę i białe tło. Do tego dodaj tylko jeden kolor. Niebieski budzi zaufanie.

„Im mniej kolorów użyjesz, tym bardziej będą się rzucać w oczy te barwy, które wybierzesz. (…) korzystaj z kolorów tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne – na przykład gdy zachęcasz do działania.” Chris Smith

Oczywiście kolory pojawią się także w aktywnych linkach, na szczęście zaawansowane strony na WordPressie umożliwiają ustawianie kolorów także w nagłówkach, tytułach, więc nie trzeba z tym szaleć. Niech to, co najważniejsze na danej podstronie (wezwanie do działania) dodatkowo przyciągnie uwagę kontrastem.

Formularz kontaktowy lub email umieść na stronie głównej

Masz 8 sekund, by przykuć uwagę czytelnika. Dlatego nie jest dobrym pomysłem szantażowanie klienta koniecznością przeczytania opasłego bio, nim trafi na twój email schowany w nie wiadomo jakiej zakładce. Bądź bezpośrednia i umieść email lub formularz kontaktowy na stronie głównej w widocznym miejscu tak, by był dostępny bez przewijania, a więc na górze strony. Jeśli klient zechce, przeczyta szczegółowe informacje, być może nie ma na to czasu i chce zadać szybkie pytanie, a konieczność szukania danych kontaktowych go zirytuje do tego stopnia, że zaniecha próby kontaktu.

Marta Szyszko

na podstawie:

tajniki konwersji

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Dzięki za pokażny zastrzyk wiedzy, ja wciąż mam problem z tym, jak „ułożyć” bloga.

    • Jak się okazuje, nie ma co kombinować 😉

      • No własnie. Zresztą warto pamiętać, że sami też jesteśmy czytelnikami i wystarczy samego siebie zapytać – co mnie podoba się na blogach? jak reaguje na to czy na tamto? I wtedy zdecydowanie jest łatwiej. A przekombinować jest łatwo 🙂