czego moge sie dowiedziec z google analytics

3 kluczowe informacje o stronie na podstawie Google Analytics

Gdy Klient prosi Cię o statystyki bloga, najbardziej wiarygodnym narzędziem będzie Google Analytics. Wielu blogerów ogranicza swoją aktywność na tym polu do odczytania miesięcznej liczby unikalnych użytkowników. Tymczasem analiza statystyk Google pozwoli Ci poznać lepiej zainteresowania czytelników – informacje, których szukają w sieci, skąd trafiają na Twoją stronę, odczytasz szczegółowe zestawienie ruchu z sieci społecznościowych. Po co Ci taka wiedza?

Możesz skupić swoje działania wokół stron i mediów społecznościowych, a także słów kluczowych, które generują największy ruch. Zacznijmy od najbardziej podstawowej funkcji, czyli skąd masz najwięcej odnośników do swojej strony?

Skąd trafiają czytelnicy na moją stronę?

Pozyskiwanie -> źródło/medium

skąd trafi do mnie użytkownik

Pojęcia, które powinnaś znać, analizując ten podstawowy raport:

direct – użytkownik trafił na naszą stronę wpisując w wyszukiwarkę jej domenę.

none –  użytkownik bezpośredni.

referral – ta część ruchu internetowego, która przybyła z innego źródła niż wyszukiwarki, np. z witryn internetowych.

organic – to nieopłacony ruch z wyszukiwarek.

cpc – ruch ze sponsorowanych linków Google.

Taka informacja przydaje się przede wszystkim klientom, którzy kupują u blogerów płatne teksty lub banery, jeśli Twoja strona wygeneruje klientowi spory ruch, być może wykupi kolejną reklamę. A jeśli Ty promujesz swój blog u innych, np. w postaci tekstów gościnnych, możesz przekonać się czy są odnośniki i czy warto dla kogoś pisać regularnie lub inwestować w płatną reklamę.

Z których mediów społecznościowych mam największy ruch?

Pozyskiwanie ->Sieci społecznościowe-> odesłania z sieci

odnośniki z sieci społecznościowych

Skoro wiesz, że najwięcej odnośników masz z Facebooka, to warto zaangażować się w działania na tym portalu społecznościowym, a może też rozszerzysz działania na inne sieci społecznościowe, takie jak Disqus, Twitter, Google + i zobaczysz czy przyniesie to wymierne efekty?

Po jakich słowach kluczowych użytkownicy trafiają na moją stronę?

Pozyskiwanie -> Kampanie-> bezpłatne słowa kluczowe

bezplatne słowa kluczowe

Jeśli jakieś słowo kluczowe generuje długi średni czas trwania sesji to znaczy, że warto ten temat jeszcze poruszyć.

Wymienione przeze mnie narzędzia w postaci raportów Google Analytics są bezpłatne. Do bardziej zaawansowanych raportów, np. analizy treści, będziemy mięc dostęp po zainstalowaniu narzędzi dla webmasterów.

„The world gone Google” – rynek wyszukiwarek na stałe zagościł w życiu przesiębiorstw i konsumentów. Przynajmniej 10% czasu jaki spędzamy w internecie, poświęcamy na wyszukiwanie informacji, nie tylko biznesowych, ale też prozaicznych, taki jak progonoza pogody, a także poszukujemy lekarzy czy odpowiedzi na ważne pytania dotyczące naszego życia.”

Myślę, że zachęciłam Cię do zainstalowania Google Analytics i zagłębienia się w raporty. Ta podstawowa analiza pozwoli ci ocenić, które kanały zdobywania użytkowników są najskuteczniejsze w przypadku Twojej witryny oraz określić ich potencjał.

*raporty pochodzą z bloga niedoskonalamama.pl

Marta Szyszko

na podstawie:

mala-firma-w-sieci_7369

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • O, kolejna książka, którą muszę kupić 🙂

    • jest to zrozumiale opisane, przyjazna kobietom 🙂

  • Garść przydatnych informacji dla wszystkich, którzy chcą pochwalić się statystykami swojego bloga. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy na blogu chcą zarabiać.

  • Dzięki! To już teraz wiem, co określają direct, none i referal 🙂

    • fajnie jest rozpracowywać taką czarną magię, w następnym poście rozprawię się z analizą treści, bo mam już zainstalowane narzędza dla webamsterów.

      • Świetnie! Rozpracowuj wszystko po kolei i dawaj znać, co z czym się je 🙂

  • Wiele razy rozszyfrowywałam google analytics, ale do tego jeszcze nie doszłam. Dzięki 🙂

    • bo nazwy tych działów są dość niejasne, powinni zatytułować je tak, by od razu było wiadomo o co chodzi, na szczęście można taką wiedzę czerpać z książek:)

  • Bardzo przydatna informacja… właśnie dostałam zapytanie o statystyki bloga i wiem teraz od czego zacząć prezentację wyników. Dzięki 🙂