porady blogowe

3 porady dla blogerów i freelancerów –dla mnie oczywiste, dla Ciebie odkrywcze?

Od początku dbaj o szczegóły

Jeden krok może nie mieć znaczenia w tej chwili, ale będzie miał po zsumowaniu go z innymi małymi krokami, gdy upłynie czas. Dlatego dbaj o szczegóły.

Przykład? Od początku ustawiasz na blogu wtyczkę Yoast SEO i wpisujesz słowo kluczowe sprawdzone w Google Adwords. Nie tracisz potem czasu na wykonanie takich działań wstecz, ściągasz ruch z Google, masz lepsze statystyki i widoczność, a przecież tak łatwo sobie odpuścić.

Albo zapraszasz do polubienia bloga jak najwięcej osób, zamiast czekać, aż czytelnicy cię odkryją i zbudują zaangażowaną społeczność. Przypadkowi fani nie reagują na posty, więc mimo pokaźnej społeczności, widoczność jest marna. Możesz potem wszystko odkręcać, zakładając nowy fanpage, ale to jak zaczynać od nowa, tracąc miesiące/lata pracy.

Nie da się wszystkiego przewidzieć na początku, choćby tego, że z każdym nowym wpisem będziesz miała lepszy warsztat, a pierwsze wpisy wydadzą ci się… żałosne. I też nie o to chodzi. Chodzi o to, by nie ulegać lenistwu i doprowadzać sprawy do końca, być najlepszą wersją siebie, na jaką stać Cię w danym momencie.

Możliwości swojego biznesu oceniaj przez pryzmat tego, co zadziałało

Które tematy okazały się super content marketingiem? Ile tekstów sponsorowanych sprzedajesz w miesiącu? Jakie są widełki zarobkowe na konkretną usługę? Ile zleceń możesz wykonać w konkretnym przedziale czasowym? Ilu klientów pozyskujesz w miesiącu? Jeśli się temu przyjrzysz, zauważysz pewną prawidłowość i nawet zarobki w nieprzewidywalnym biznesie nie są kwestią przypadku. Sukces zależy od tego, czy będziesz powtarzać to, co działa. Jeśli widzisz jak na dłoni efekty działań lub ich brak, możesz wprowadzić działania naprawcze – zmienić stawkę, poszukać klientów, zamiast na nich czekać, polować na zlecenia w konkretnych miejscach online.

Nie porównuj się z innymi, ale korzystaj z ich doświadczeń

Jak idzie konkurencji? Jak często dodają nowy posty? Jakie mają zaangażowanie w social mediach? Ile zarabiają? Zestawienia stawek blogerów udostępnia między innymi platforma Reachablogger, ale na White Press też można założyć konto jako reklamodawca i sprawdzić, jak ma się rynek. Możesz narzekać na desperatów obniżających stawki, ale jeśli nie jesteś wyjątkowa, sztywne trzymanie się cen, może doprowadzić do zahamowania sprzedaży. Może ta blogerka, która pisze raz na miesiąc, tylko pod wpływem natchnienia, publikuje reklamy raz na ruski rok i nie przeszkadza jej to, bo ma inne cele? Może warto dodawać wpisy często, zejść z cen, by blogowa pasja stała się znaczącą częścią pensji, a nie sporadycznym dodatkiem? Ceny zawsze można podnieść, jeśli robi się tłoczno, a reklamodawcy sami się wyrywają.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Jola

    Witaj! Bardzo motywujący post. Nie można się poddawać i trzeba dążyć do realizacji postawionych przez siebie celów. WordPress to najpopularniejsza platforma o reachblogger.pl też słyszałam pozytywne opinie, a masz jakieś doświadczenia z fusionpress.pl ? Pozdrawiam!