social media

4 błędy, których już nie popełnisz na Twitterze

Nawet jeśli nieźle ci idzie moderowanie konta na Facebooku, nie znaczy, że równie skuteczna będziesz na Twitterze. Jak wykorzystać potencjał tego medium społecznościowego, które w przeciwieństwie do Facebooka wyświetla wszystkie posty chronologicznie, a nie w oparciu o Edge Rank, i w którym możesz spotkać zupełnie innych odbiorców?

Kto przebywa na Twitterze?

Użytkownicy Twittera są „starsi (25+), po drugie bardziej dojrzali (48 proc. to małżonkowie), po trzecie lepiej wykształceni (45 proc. ma wyższe wykształcenie). Interesują się technologiami, internetem, filmami, podróżami, muzyką i książkami. Ich zainteresowania są więc trochę inne niż facebookowiczów, u których bardziej dominują: lifestyle, moda i rozrywka.” Marcin Żukowski

Nic dziwnego, że moje konto na Twitterze w szybkim czasie zdobyło dwukrotnie większą liczbę followersów, niż np. konto na Instagramie. Tematyka moich blogów i grupa docelowa, do której je kieruję, pasuje tam jak ulał!

Sprawdź czy nie popełniasz tych 4 błędów, moderując konto na Twitterze!

Automatyczne przekierowanie z Facebooka na Twittera

Twitter skróci każdą twoją wypowiedź do 140 znaków. Mój newsfeed jest wręcz zalany postami, które urywają się po dwóch zdaniach i nie wiadomo o co w nich chodzi, bo bloger nie zadał sobie trudu, by stworzyć krótki, treściwy, logiczny post, ustawiając niefortunne – automatyczne przekierowanie z Facebooka.

„(…)tych wpisów nikt nie będzie retweetował i w ogóle się nimi nie przejmie, bo będzie widać, że są automatycznie kopiowane z Facebooka. (…) będziemy marnować zarówno potencjał Twittera, jak i naszej marki. W ten sposób w ogóle nie wykorzystamy funkcjonalności Twittera, nie poznamy i nie zainteresujemy jego czytelników, a co najważniejsze zmarnujemy swój wizerunek wśród rosnącej grupy docelowej. Uwierz mi, nie warto.” Marcin Żukowski

Dlatego poświęć trochę czasu, by przygotować wpis na potrzeby Twittera – to może być tytuł posta lub pierwsze zdanie, które pobudzi ciekawość czytelnika. Z zasadami tworzenia popularnych postów na Twittera zapoznasz się tu: http://kobietawe-biznesie.pl/jak-tworzyc-popularne-tweety-7-rad-dla-poczatkujacych/

Za dużo hashtagów lub brak hashtagów

Sama treść to za mało, by tweet dotarł do nowych użytkowników, pamiętaj o hashtagach, ale nie przesadź z ich ilością – wystarczą dwa, więcej i tak się nie zmieści. Sprawdź trendy w prawej stronie ekranu i jeśli pasują do twojej informacji, korzystaj z nich lub celowo twórz treści, które są na czasie. W tym celu możesz też korzystać z bezpłatnego narzędzia Google Trends lub planera słów kluczowych Google.

Brak regularności

Zanim założysz konto na Twitterze, upewnij się, ze starczy ci czasu i motywacji, by być tam obecnym ciałem, nie tylko faktem posiadania konta.

„Znacznie lepiej nie zastosować wszystkich pomysłów naraz i nie wchodzić w zbyt wiele kanałów mediów społecznościowych, jeśli nie mamy zasobów, aby robić to skutecznie.” Marcin Żukowski

Brak interakcji

Samo wrzucanie postów to za mało, by zaistnieć. Retweetuj, lajkuj, komentuj, dodawaj nowych obserwatorów. Nie rób tego na wariata, by mieć jak najwięcej osób w obserwowanych, dodawaj wartościowe konta, konta klientów, którzy wykupili u ciebie działania w social mediach i blogi, na których jesteś już obecna za pośrednictwem innych kanałów. To proces i niczego nie da się przyspieszyć. Bądź true followersem, bo takich sama oczekujesz.

Przy okazji zapraszam Cię do obserwowania mojego konta na Twitterze: https://twitter.com/kobietawebiz

konto na twitterze

Jesteś na Twitterze? Podaj link do swojego konta.

Marta Szyszko

Na podstawie:

firma w social mediach

onepress.pl

Comments

comments