zdrowe nawyki profesjonalnego blogera

6 obowiązków profesjonalnego blogera

Blogowanie zrobiło się modne, kusi dobrymi pieniędzmi i przyjemnym lajstajlem. Nic dziwnego, że coraz trudniej się wyróżnić i zrobić wrażenie na reklamodawcach. Co takiego robi profesjonalny bloger, że jest o krok przed innymi?

Wyróżnia się

Odwołuje się do swojej kreatywności, choć podpatruje jak to robią inni blogerzy, stara się znaleźć swój unikalny styl. Jeśli sam robi zdjęcia, uniknie sytuacji, w której ta sama grafika pojawi się u kogoś innego. Unika banału, nie porusza tematów, które zwyczajnie się przejadły, tego i tak nikt nie kliknie, a wyszukiwarka  nikomu nie poda na tacy.

Robi lifting strony

Usprawnia szablon, wymienia zdjęcia na te o dobrej rozdzielczości, ale też o ciekawej kompozycji. Poprawia wpisy, jeśli stylistycznie coś mu zgrzyta lub pewne informacje można przekazać za pośrednictwem mniejszej liczby słów, używając bogatszego języka, wtrącając humorystyczne wątki. Przy zmianie szablonu, dostosowuje format wpisów, dba by grafiki pojawiały się na środku wpisu. Jest to dość czasochłonne, ale tego wymaga profesjonalizm.

Krytycznie podchodzi do treści wcześniej publikowanych

To jasne, że jest ogromny rozdźwięk między poziomem lub tematyką pisania, gdy porównamy starsze wpisy z nowymi. Z jednej strony nie należy pochopnie kasować wszystkiego, co już nie pasuje do aktualnych poglądów, z drugiej należy mieć na uwadze, że sporo czytelników trafi do nas z wyszukiwarek, więc każdy wpis stanowi wizytówkę. Jeśli nie wnosi nic wartościowego do bloga, możemy bez skrupułów wcisnąć delete. Mam taką zasadę, że jeśli wpis był komentowany przez czytelników i zyskał popularność, zostawiam, nawet jeśli z perspektywy czasu nie mogę uwierzyć, że sama go pisałam.

Stawia na jakość, ale nie zaniedbuje ilości

Nie produkuje tekstów zapchajdziur tylko dlatego, że dawno nic nie było i już wypada zaserwować jakiś tekst. Lepiej wystawić cierpliwość czytelników na próbę, niż obniżać loty. Rzadziej publikowane treści, są z większą uwagą czytane, trzeba się na nie naczekać, a jednocześnie są naprawdę wartościowe i przemyślane. Z drugiej strony niedopuszczalne jest opuścić swoich czytelników na dłużej, tylko dlatego, że nie ma się weny. Profesjonalne blogowanie wymaga regularności, więc jeśli nie masz pomysłu, szukaj interesujących informacji, przeczytaj książkę, przetłumacz tekst z zagranicznego serwisu o podobnej tematyce.

Jest kreatywny

Zaprasza innych do zabrania głosu, czerpie inspiracje z różnych źródeł, potrafi zaskoczyć czytelnika, nie wisi na jednym temacie tylko dlatego, że to jego konik. Opuszcza strefę komfortu psychicznego, w tym domowe pielesze, by odświeżyć pomysły i poszerzyć horyzonty. Nieustannie zdobywa wiedzę, by móc dzielić się nią z czytelnikami.

Współpracuje za pieniądze

Nie ulega pokusie przyjmowania voucherów w zamian za artykuł, nie tworzy tekstów w zamian za wzmiankę w dziale partnerzy. Nie publikuje gościnnych wpisów, jeśli ma zastrzeżenia co do jakości treści. Czeka cierpliwie na interesującą propozycję, narzuca stawki, dzięki którym nie odstraszy czytelników słabej jakości tekstami promocyjnymi.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments