biurko freelancera

Jak napisać poczytny tekst sponsorowany na blogu? 6 złotych zasad

Teksty sponsorowane nie muszą być tworzone na siłę, a w efekcie zniechęcające i omijane szerokim łukiem. Zmień swoje nastawienie, przemyśl temat, a czytelnik wyniesie z nich coś wartościowego. Poznaj 6 złotych zasad tworzenia poczytnego tekstu sponsorowanego na blogu.

#zasada 1 – tekst sponsorowany powinien naturalnie komponować się z pozostałymi treściami

Zdjęcia i treści na twoim blogu tworzą pewien klimat, pozostań w nim, tworząc treści sponsorowane. Na moim najstarszym blogu czytelniczki cenią, że piszę uczciwie o pewnych sprawach, bez komercji i przemilczania trudnych tematów. Twoi czytelnicy przychodzą na blog z określonych powodów – może jest szczerość i bezkompromisowość, może emocje, które wywołują twoje teksty, a może wiedza poparta twoim doświadczeniem? Daj im wartość również w treściach sponsorowanych.

#zasada 2 – pisz teksty sponsorowane sama

Jeśli zgłosiłaś swój blog do agencji content marketingu, warto dodać ofertę, w której klienci mogą przesyłać swoje teksty, ale publikuj tylko te o najwyższej wartości merytorycznej. Może się zdarzyć, że gotowy tekst nie spełnia twoich oczekiwań, w takim przypadku zmodyfikuj go lub napisz od nowa.

#zasada 3 – oznacz treści sponsorowane

Informuj czytelnika, że wpis powstał we współpracy z inną marką! Tak jest uczciwie, nawet jeśli będzie mniej wejść na blog – relacje z czytelnikami przede wszystkim.

#zasada 4 – wyróżnij się

Tym co ciebie wyróżnia, są twoje zalety i słabości – promienny uśmiech i pierwsze zmarszczki. Nie obawiaj się niedoskonałości, nie szukaj wyprasowanych twarzy na stocku, które obleciały już inne blogi. Zaskocz czytelnika i klienta kreatywnością, może do treści nagrasz krótki filmik lub dodasz fotorelację prezentującą ciebie z produktem?

#zasada 5 – dbaj o proporcje

Nie zaburzaj regularności postów, pisz ze stałą częstotliwością. Nie publikuj kilku artykułów sponsorowanych pod rząd, dbaj, by nie było ich na stronie głównej więcej niż wpisów neutralnych. Jeśli nie możesz przesunąć terminu publikacji, automatycznie dodaj więcej wpisów neutralnych, stare po prostu przejdą do archiwum, a strona nie będzie sprawiała wrażenia zarzuconej treściami sponsorowanymi. Dbaj o proporcje również opisując produkt, informacje o nim powinny być dodatkiem do interesującego artykułu.

#zasada 6 – traktuj współpracę poważnie

Dziś nie wystarczy opublikować wstydliwie artykułu sponsorowanego, który nas uwiera, bo klienci załączają liczniki odwiedzin i widzą wszystko jak na dłoni, a chyba nie chcesz kolekcjonować rozczarowanych klientów na jeden raz? Kiedy tekst spełni powyższe warunki, będziesz z niego dumna, opublikujesz go niemal z taką pewnością co treści neutralne, a może klient natchnie cię do stworzenia bardzo poczytnego posta?

Jeśli przestrzegasz tych zasad i dobrze czujesz się z działaniami promocyjnymi, czytelnik to wyczuje i cię nie zlinczuje. A nawet jeśli, to ty będziesz miała wewnętrzne przekonanie, że nie masz sobie nic do zarzucenia.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments