zmięte kartki papieru

9 błędów, które osłabią skuteczność Twojego tekstu reklamowego

Tworzysz treść strony, newsletter, tekst reklamowy dla agencji content marketingu? Wystrzegaj się błędów, które osłabią skuteczność Twojego przekazu marketingowego.

Język nie jest dostosowany do odbiorców

Nie musisz zbytnio popadać w pruderię, jeśli jesteś mamą i piszesz do mam, potraktuj je jak kumpele. Co innego ,gdy grupę docelową stanowią emeryci, tu już nie należy się spoufalać. Dlatego gdy nie możesz przewidzieć wieku ani płci odbiorcy, stosuj neutralne pojęcia – Klient.

Proste zdania = brak polotu i inteligencji?

Prosty, czytelny i bezpośredni przekaz jest najlepszy, o wartości Twojej pracy – tekstu na stronę lub artykułu eksperckiego, wcale nie świadczy liczba znaków ze spacjami, ale przekazanie wszystkich kluczowych informacji w jak najmniejszej liczbie słów.

filiżanka herbaty

pixabay.com

Dlaczego? Szanujesz czas odbiorcy, zwiększasz szansę, że zechce zapoznać się z treścią i przejść do kolejnego akapitu. Z tego samego powodu warto wyboldować kluczowe informacje specjalnie dla zabieganych, którzy tylko rzucą okiem. Szczegółową ofertę można przedstawić w oddzielnej zakładce.

Tekst reklamowy jest zbity

Często rób akapity, oko odbiorcy odetchnie, czytelnikowi łatwiej będzie przebrnąć do końca.

Stosujesz stronę bierną czasownika

Kłania się język polski na poziomie podstawówki. Baw się słowem tak, by unikać zwrotów – ona jest, to było. Aktywny język – to jest to!

Zarzucasz odbiorcę bodźcami

Unikaj przesytu. Grafika ma dopełniać całość, a nie odwracać uwagę od treści lub powodować oczopląs. Grafika i tekst nie mogą konkurować ze sobą, ale współgrać – gdy grafika przyciągnie uwagę, odbiorca przechodzi do zapoznania się z treścią. Inaczej nie wiadomo gdzie kierować wzrok, przekaz ginie w chaosie.

Czarne i białe w odwróconej konwencji

Dużo bieli i ciemna czcionka nie bez powodu przeważa na wielu stronach, nie bój się podążać za tradycją. Nie ma nic gorszego, niż ciemne tło i nieczytelny, biały tekst.

Tylko ty wiesz, co autor miał na myśli

Czy treść Twojego przekazu jest zrozumiała? Czy gdy przeczytasz na głos tekst, zrozumiesz o co chodzi? Przed publikacją możesz spytać kogoś zaufanego o to samo.

Nie wyróżniasz się

Często można spotkać się z reklamami firm podobnymi do wszystkich innych. Kiedy komunikat jest sztampowy, nudny, to sami jesteśmy postrzegani jako nudni i sztampowi.

Przekaz marketingowy nie może być typowy dla innych stron, ulotek z tej samej branży. Co wyróżnia Twoje usługi? Szybkość, cena, a może kobieca intuicja? Pamiętaj o swojej unikalnej ofercie – masz to, czego inni nie mają. Tylko tak wyrwiesz się z szumu informacyjnego.

origami z gazety

pixabay.com

Nie argumentujesz dlaczego klient ma ci wierzyć

Nie zapomnij o dziale ‘o nas’, gdzie uwzględnisz swoje szczególne predyspozycje, cechy, zapał do wykonywanej pracy i mocne punkty w karierze. Zaprezentuj:

Doświadczenie

Referencje

Opinie zadowolonych klientów

Tekst: Marta Szyszko

Na podstawie webminarium o copywritingu, zorganizowanego przez Harvard Business Review.

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments