pexels-photo-691637

AdWords czy SEO – wybierz mądrze swoją agencję! 6 wskazówek!

Masz dość wydawania pieniędzy na reklamę, której skuteczność trudno zweryfikować? Rozważ sięgnięcie po Google AdWords lub pozycjonowanie strony i daj się znaleźć tam, gdzie ludzie faktycznie szukają informacji! Dzisiaj podpowiadam, jak wybrać najlepszą agencję SEO i AdWords! To niezwykle skuteczne formy promocji, dlatego warto dobrze się przygotować!

  • Opiekun Twojej kampanii – kim powinien być?

Na pewno doświadczonym specjalistą! Nie zaszkodzi potwierdzenie umiejętności w postaci certyfikatów, a jeżeli agencja jest partnerem Google to tym lepiej. To pierwsze sygnały, które mogą świadczyć o profesjonalizmie świadczonych usług. Generalnie jednak stawiałabym na doświadczenie w branży – zarówno kiedy mówimy o reklamach AdWords jak i pozycjonowaniu stron internetowych. Setki przeprowadzonych kampanii sprawi, że nie będziecie eksperymentem, a wasze biznesy reklamowane w środowisku Google szybko przyspieszą! Spójrzcie tutaj, jak fajnie można przedstawić swoją drużynę!

Osobiście skłaniałabym się ku wyborze większej agencji, by w przypadku, kiedy specjalista idzie na urlop czy wydarzą się inne losowe przypadki, nasza kampania nie pozostała bez opieki. Wbrew pozorom, trzeba się nią zajmować!

  • Opinie klientów.

Skąd uzyskać rekomendacje? Na pierwszej linii zawsze są znajomi, których prosimy o poradę, ale w przypadku agencji SEO i AdWords nie zawsze będziemy mieli taką możliwość. Zostaną nam zatem opinie z internetu. A z tymi bywa różnie. Im większy rynek i konkurencja, tym w każdej branży trudno o obiektywne oceny pracy danej firmy. Dlatego rekomenduję, by zawęzić wybór do np. 3 agencji, i poświęcić około 30 minut na sprawdzenie ich opinii – kto je wystawia, czy agencja odpowiada, czy zależy im na wizerunku. Ważna jest też ilość. 5 opinii zawsze będzie gorsze statystycznie niż 50 czy 100! 🙂

  • Budżet.

Ile powinno się wydać pieniędzy na reklamę AdWords czy pozycjonowanie strony? Wiele zależy od rodzaju biznesu, konkurencji, tego, jakie chcemy osiągnąć cele i… tego ile faktycznie możemy na to przeznaczyć pieniędzy. Do AdWordsów w zasadzie możemy podejść z każdym budżetem – np. już 100zł. Angażowanie agencji ma sens przy kwotach przekraczających 1000 złotych. Wtedy skala wydatków sprawi, że optymalizowanie kampanii przez agencję, mimo prowizji przez nią pobieranej, zwróci się z nawiązką. Oczywiście jeżeli nasza agencja będzie sprawna w tym co robi. Generalnie jednak, efekt w przypadku AdWordsów powinien być widoczny już po pierwszym miesiącu działań.

Poważna agencja, która jest zainteresowana długofalową współpracą, przeprowadzi z Tobą na wstępie wywiad związany z potrzebami, Twoimi zasobami, słowami kluczowymi itd. Generalnie też powinni Ci doradzić co w Twoim przypadku może być skuteczne. Z punktu widzenia agencji, to również się opłaca – pamiętaj, że system prowizyjny sprawia, że są zainteresowani Twoim sukcesem na równi z Tobą!

Nie wiem jak u innych agencji, ale np. w Verseo można poprosić o darmową wycenę. Kontaktują się niezwłocznie od razu z konkretnymi pytaniami.

Ten sam mechanizm powinien zadziałać zarówno w zapytaniu o AdWords jak i o pozycjonowanie strony.

  • Co tam się właściwie dzieje?

W przypadku działań w Google AdWords agencja powinna zaprojektować Twoją kampanię, uruchomić ją, a następnie bezustannie optymalizować tak, by pieniądze były efektywnie wykorzystywane, również ze względu na czas (niektóre biznesy działają sezonowo, notują wzrosty sprzedażowe w konkretnym czasie). Wówczas specjalista musi trzymać rękę na pulsie i przekierowywać środki tam, gdzie będzie to miało największe uzasadnienie. Nowoczesne agencje SEO i AdWords wykorzystują programy oparte na uczeniu maszynowym. To w zasadzie rodzaj sztucznej inteligencji, która zbiera dane historyczne z ruchu na Twojej stronie i dokonuje przewidywań zachowań konsumenckich. Takie programy dokonują tysięcy mikrozmian na dobę, które korzystnie wpływają na efektywność wydatków i generowanie konwersji. Możesz poczytać więcej o skuteczności tego rozwiązania w tym fachowym artykule z konkretnymi przykładami dla różnych kwot.

Kiedy jednak chcemy pozycjonować stronę warto uzbroić się w cierpliwość – przejście do powiedzmy top30-50 w różnych frazach może przyjść szybko, ale im wyżej będziemy, tym progres może okazać się wolniejszy. Warto po prostu na wstępie ustalić w agencją, na co możemy sobie w danym budżecie i branży pozwolić i potem realizujmy wspólnie obrane cele.

  • Dodatkowe korzyści – czy są?

Zdarza się, że duzi gracze mogą sobie pozwolić na dodatkowe darmowe opcje, które skuszą nas do skorzystania z ich usług. I właściwie – dlaczego nie? Agencje np. oferują darmowe przygotowanie banerów do kampanii w Sieci Reklamowej czy remarketingu. To o tyle pomocne, że to mnóstwo różnych formatów. Nie musimy angażować grafika, pilnować przesłania plików i tego czy są poprawne. Zrobi to za Ciebie agencja i to w cenie kampanii. Zdarzają się też inne fajne bonusy. Np. agencja Verseo, w ramach podpisanej umowy na poprowadzenie kampanii AdWords czy pozycjonowania, może udostępnić dodatkowe narzędzia wspierające sprzedaż jak kreator landing page, czyli stron zachęcających do podjęcia konkretnej akcji zakupowej czy kontaktowej.  

  • Ile trzeba wydać?

AdWords to dobrze rozpoznane narzędzie reklamowe. Jeżeli agencja utwierdzi Cię w przekonaniu, że warto poświęcić budżet właśnie na ten kanał, wtedy zyskasz relatywną pewność, że wynik przyjdzie. Nie bój się zatem inwestować środków w reklamę i w obsługę ze strony dobrej agencji. Jest bardzo duża szansa, że dołączysz do tysięcy firm usługowych i sklepów internetowych, które zainwestowały w reklamę AdWords i powiększyły swojej przychody.

Nie wybieraj najtańszej agencji. Jeżeli ktoś weźmie Twoją kampanię za “pół darmo”, to prawdopodobnie tylko ją uruchomi, a potem raz w miesiącu doładuje konto nową pulą pieniędzy. Taka usługa raczej nie przyniesie Ci wiele dobrego. Wysoka prowizja hipotetycznie może nam dać pewność, że kampania będzie systematycznie „dopieszczana” i tym samym może nam ostatecznie przynieść więcej przychodów. Niestety w tym przypadku nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Racjonalna prowizja to okolice 20% tego co płacimy agencji za całość działań.

Wpis we współpracy z Verseo

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments