analiza treści na Google Analytics

Przewodnik po analizie treści Twojej strony na podstawie Google Analytics

Choć analiza treści strony na Google Analytics wymaga zainstalowania narzędzi dla webmasterów, warto się o nią pokusić. „Analiza treści strony pozwala inwestować przede wszystkim w rozwój takich treści, które najbardziej odpowiadają realizacji naszych celów biznesowych, treści, poprzez które docieramy do takich użytkowników, na których najbardziej nam zależy.” Jakie 3 ważne informacje o Twojej stronie wywnioskujesz z analizy treści?

1. Które podstrony przyciągają największe zainteresowanie?

zachowanie -> zawartość witryny ->strony docelowe

Tu znajduje się lista najbardziej popularnych podstron naszej witryny.

analiza treści Google Analytics

Podczas analizy treści na stronach docelowych zwróć uwagę na 2 wartości: współczynnik odrzuceń i średni czas trwania sesji poszczególnych artykułów. Duży współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że użytkownika poza czytaną podstroną (np. artykułem) nic więcej nie zainteresowało. Czas trwania sesji to czas, który użytkownik spędził na Twojej stronie– im wyższy, tym większa atrakcyjność kategorii lub tematu.

„Bardzo niski czas przebywania użytkowników na określonych podstronach wskazuje na to, że treści nie odpowiadają potrzebom użytkowników”

Na podstawie analizy treści z mojej strony widać, że najbardziej lubicie czytać wywiady z kobietami przedsiębiorczymi. Ponadto mogłam się przekonać, że największym powodzeniem cieszy się podstrona blogi. Średni czas trwania sesji to przeszło 7 minut.

2. Czy wśród najpopularniejszych podstron są te, na których najbardziej nam zależy, czyli np. reklama i współpraca?

„W dobie wyszukiwarek i kampanii reklamowych, stosunkowo mało użytkowników rozpoczyna poznawanie serwisu internetowego od strony głównej. W tej sytuacji, każda podstrona serwisu, która jest pierwszą podstroną widzianą przez użytkownika w czasie odwiedzin, staje się naszą stroną główną. Wizyty jednoodsłonowe są najczęściej oznaką braku zainteresowania użytkownika treścią witryny, a tym samym słabym dopasowaniem strony docelowej do źródła ruchu użytkowników.”

Zwróć uwagę, czy na wszystkich podstronach znajdują się propozycje innych wpisów, najnowsze komentarze, najbardziej popularne teksty, słowem wszystko, co zatrzyma użytkownika dłużej. Jeśli celem Twojego bloga jest promowanie swoich usług, ale użytkownicy nie trafiają do kluczowej podstrony, powinnaś spróbować bardziej ją wyeksponować.

3. Czy czas ładowania się strony nie zniechęca czytelników?

średni czas wczytywania stronySzybki czas wczytywania się strony nie wystawia cierpliwości czytelnika na niepotrzebną próbę. Kilkanaście sekund przy danej podstronie to wartość niedopuszczalna. Na szybkość ładowania się strony ma wpływ wybór hostingu (kolejny dowód, że nie warto na tym oszczędzać), ale są też sytuacje, w których serwery są przeciążone (duże zainteresowanie tekstem po promocji w mediach społecznościowych). Sprawdź czy masz coś do zarzucenia firmie, w której wykupiłaś hosting. Jak wynika z raportu, mogę być zadowolona z szybkiego ładowania się witryny.

A Ty?

Marta Szyszko

na podstawie:

mala-firma-w-sieci_7369

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments