IMG_20170930_131629_edit

W biznesie niewiele rzeczy jest kwestią przypadku, a większość jest odpowiedzią na działania, które podejmujemy lub ich brak

 Z perspektywy czasu okazuje się, że każde działanie było potrzebne, to nieudane – żebyś się nauczyła. Niektóre pomysły plany, projekty nie wypalają, by zrobić miejsce dla jeszcze lepszych. Nie nastawiaj się, że odpowiedź na każdego maila będzie brzmiała tak. Zwiększ swoje szanse wysyłając więcej maili, aż ten jeden zaskoczy. Podobnie jest z ustaleniami z klientami, nie każde zakończą się transakcją, część odpadnie na etapie podania ceny.

Ważne jest, by stawiać przed sobą nowe wyzwania, wyjść z pułapki niewielkich i źle płatnych kompetencji.

„Osoby, których myśli zaprząta strach przed porażką, nieustannie szukają argumentów potwierdzających ich przekonanie, że czegoś nie da się zrobić, że coś nie jest dobrym pomysłem albo że grozi im strata czasu i pieniędzy.” Brian Tracy

Ale nie myślą o stracie tego czasu, który mogliby spożytkować na ambitniejsze i lepiej płatne działania, gdyby tylko mieli odpowiednie kompetencje.

Żeby dobrze zarabiać, musisz stworzyć sobie taką szansę. A często odbierasz ją sobie, zadowalając się niskimi stawkami, nie podejmując się nowych wyzwań, rozpraszając swoją uwagę na drobne projekty i nie rozwijając tego ambitnego. W takiej sytuacji nielogiczne jest oczekiwanie sukcesu, bo nie stwarzasz pod niego odpowiedniego gruntu. Czas mija, ale twoja stawka godzinowa nie rośnie.

Zamiast pracować non stop, oferuj ekskluzywny projekt. Reklamę na blogu możesz sprzedać za 50 zł, ale jeśli odpowiednio zadbasz o blog, to również za 500 zł i więcej. Możesz albo pisać dużo treści, co negatywnie odbije się na ich jakości, albo pisać raz w tygodniu, a mimo to osiągnąć podobny wynik finansowy. Nie zawsze szybkość jest równoznaczna z wyższymi zarobkami.

„Jeśli chcesz nowych efektów swoich działań, musisz zmienić same działania.” Edyta Zając

Oczywiście na początku musisz zintensyfikować działania, by się z nich utrzymać, ale jeśli w dłuższej perspektywie pracujesz dużo, a stawka nie rośnie, to gdzieś popełniasz błąd.

Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Jak zdobywanie pozycji w Google, czy nabieranie doświadczenia, a także uczenie się na własnych błędach. Niektórym się wydaje, że wystarczy wybrać dobry szablon, kopiować to, co zadziałało u innej osoby, by osiągnąć podobny wynik i dać innym prawdziwą wartość. Nie biorą pod uwagę zasobów tej osoby, które zdobywała latami i które przede wszystkim przesądziły o sukcesie.

„Nie da się zrobić tego od razu. Nową jakość życia trzeba budować etapami, trudno powiedzieć, ile czasu trwają poszczególne kroki. (…) Niektórych momentów nie da się przyśpieszyć, bo grozi to złym wykonaniem budowy. Chcemy stworzyć coś trwałego, a nie kolosa na glinianych nogach.” Dorota Gromnicka

Czasem nie jest ważne, jak coś zrobisz, ale, by to zrobić i iść dalej. Nie wszystko zasługuje na twoje maksymalne zaangażowanie, a trwonienie energii na mało istotne sprawy może sprawić, że zabraknie ci jej na sprawy kluczowe. Czasami wydaje nam się, że coś ma znaczenie, ale po fakcie okazuje się, że tylko tak nam się zdawało. Warto weryfikować, co tak naprawdę „żre” w naszym biznesie i na tym się skupić. Nie kieruj się tylko tym, co Ty chcesz dać, ale przede wszystkim tym, co inni chcą kupować.

„Jesteś tym, kim jesteś, i tam, gdzie jesteś, za sprawą dokonanych przez siebie wyborów.” Brian Tracy

Im dłużej żyję, tym wyraźniej widzę, że w biznesie niewiele rzeczy jest kwestią przypadku, a większość jest odpowiedzią na działania, które podejmujemy lub ich brak.

„Sukces opiera się na tym, co robisz, na wynikach, jakie osiągasz, na tym, jak wydajnie pracujesz i jak szybko realizujesz swoje cele. Podstawą sukcesu nie jest to, co mówisz, czego pragniesz, na co masz nadzieję i czego zamierzasz dokonać w bliżej nieokreślonej przyszłości.

To, co mówisz, czego pragniesz, na co masz nadzieję lub co zamierzasz, jest bez znaczenia. Liczy się tylko to, co robisz.

Chcesz się przekonać, czy jesteś na odpowiedniej drodze do osiągnięcia swoich celów? Zweryfikuj to, co robisz.

Mam następujące pytanie: „Czy chciałbyś lub chciałabyś się cieszyć szczęściem, zdrowiem, (…) bogactwem?”

Większość ludzi odpowiada: „Co za głupie pytanie! Oczywiście, że tak”.

Tymczasem tylko im się tak wydaje, ponieważ w głębi serca nie wierzą, że to możliwe. Skąd to wiem? Wystarczy spojrzeć na to, co robią. Gdyby naprawdę chcieli osiągnąć te cele, całymi dniami pracowaliby nad ich realizacją.” Brian Tracy

Marta Szyszko

na podstawie:

mtb-zamknij-sie-i_6259

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments