sklep internetowy

Chcesz założyć sklep internetowy? 3 rady na początek i mój test kreatora szablonu sklepu od Sky-Shop.pl

Zanim założymy firmę lub wykupimy oprogramowanie do sklepu internetowego, warto wypuścić coś w świat i sprawdzić, czy będą klienci, by nie dokładać do biznesu. Z drugiej strony, czasem warto zrobić coś na wyrost – profesjonalnie, mając na uwadze, że jeśli nie jesteś gotowa w siebie zainwestować, to dlaczego miałabyś oczekiwać, że ktoś inny to zrobi?

Pierwsze lata biznesu nierzadko polegają na inwestowaniu w coś, co zaprocentuje po jakimś czasie. Kiedyś trzeba podjąć decyzję o skoku na głęboką wodę, która po fakcie wcale nie okazuje się aż tak głęboka, pamiętając, że nasze decyzje nie są nieodwracalne. Przykładem jest podpięcie do bloga sklepu internetowego. Czy to duży wydatek? Czy to bardzo skomplikowane? Czy mogę mieć sklep przy blogu na WordPressie? Rozwiewam te wątpliwości razem z Klaudią Śpiewak z platformy Sky-Shop.pl, oferującej oprogramowanie dla e-sklepów i nowoczesny kreator szablonów, dzięki którym spersonalizujesz swój pierwszy sklep internetowy.

3 rady dla przyszłych właścicieli sklepów online:

  1. Przewidź niedogodności i przygotuj się na nie

Zanim się na coś zdecydujesz, spróbuj przewidzieć konsekwencje. Wykupisz oprogramowanie, ale wydasz na nie więcej, niż zarobisz na produkcie? Może rozwiązaniem jest testowanie próbnej wersji (w Sky-Shop.pl za darmo przez 2 tygodnie) i sprawdzenie, czy są klienci gotowi kupić twój produkt. Nie musisz też opłacać oprogramowania za cały rok z góry, choć wtedy jest to najkorzystniejsze cenowo.

„Sprzedaż e-booków możliwa jest od Pakietu Professional. Jego koszt przy płatności za rok z góry wynosi 79 zł za miesiąc, czyli łącznie 948 zł netto. Jednak wyszliśmy naprzeciw potrzebom początkujących e-przedsiębiorców i stworzyliśmy możliwość elastycznych płatności – najpierw zapłacisz za kwartał, a potem będziesz regulować raty co miesiąc, tylko wtedy koszt jest wyższy.” Klaudia Śpiewak

  1. Nie utrudniaj swojemu klientowi zakupu

Wypuszczasz e-book? Sprzedaż i komunikacja drogą mailową, której jedyną zaletą jest to, że nie generuje dodatkowych wydatków, często zniechęca gdzieś po drodze do dokonania zakupu, na przykład na etapie proszenia o dane do wystawienia faktury. Wykupiłaś oprogramowanie do sklepu? Upewnij się, że wszystko działa. Zwróć uwagę, czy w twoim sklepie są dostępne wszystkie formy płatności, czy są wykonane aktualizacje i można robić przelewy. Jeśli nie finansowo, biznes może się jeszcze posypać technicznie, nie stać cię na ten błąd! Co otrzymujesz ze Sky-Shop.pl?

„Pełne narzędzie do sprzedaży wraz z niezbędnymi funkcjonalności i integracjami. Ponadto w razie pytań czy problemów możesz kontaktować się z Obsługą Klienta. Pracowni Sky-Shop.pl czuwają również nad rozwojem oprogramowania, hostingiem serwerów i bezpieczeństwem.” Klaudia Śpiewak

  1. Zadbaj o szatę graficzną, sklep powinien wyglądać jak integralna część bloga

Przetestowałam darmową wersję kreatora szablonu sklepu Sky-Shop.pl. Nie lubię uczyć się nowych narzędzi, zawsze czegoś nie wpiszę, coś mnie zaskoczy, mam stracha i niechęć, a z drugiej strony wiem, że nie sposób prowadzić biznes online bez rozwiązań cyfrowych. Na szczęście konfiguracja w Sky Shop jest „idiotoodporna” ;), bez stresu i pomocy z zewnątrz sobie z nią poradziłam, korzystając z tutoriala.

Na początku musiałam wgryźć się w funkcje kreatora, ale po chwili już wiedziałam, co i jak. Sky-Shop.pl to rozwiązanie dla e-sklepów, które mają fizyczne produkty, ale też wirtualne usługi, np. teksty na zamówienie, które można wprowadzić do sklepu, podając cenę za 1000 znaków ze spacjami. Z kreatorem Sky-Shop.pl w prosty sposób usuniesz niepotrzebne moduły szablonu, np. możesz pozbyć się slidera i zostawić same produkty. Istnieje także możliwość dodania opcji zapisu do newslettera.

Ponieważ lubię prostotę i minimalizm, mój sklep online wyglądałby tak:

sky shop kreatorkreator szablonu sky shop

Wersja dla kobiety w e-biznesie:

kreator szablonu sky shop

kreator szablonu sky shop

„Kreator szablonu sklepu umożliwia intuicyjne tworzenie grafiki e-sklepu na podstawie dostępnych modułów. Użytkownik ma możliwość wybrania elementów witryny, a następnie zarządzania nimi poprzez system CMS (np. dostosowania menu górnego czy wgrania loga i bannerów). Następnie odbiorca będzie mógł wybrać kolory oprawy wizualnej sklepu.” Klaudia Śpiewak

Jak w praktyce wygląda dołączenie sklepu internetowego do bloga lub bloga do sklepu online?

„Sklep można podlinkować do WordPressa tak, aby działał on w subdomenie bloga. Przykładowo w menu górnym bloga można wstawić zakładkę „Sklep” i podlinkować ją do witryny, działającej na Sky-Shop.pl. Wtedy klient jest przekierowany z linka do sklepu internetowego. Z pomocą kreatora szablonów możesz stworzyć praktycznie taką samą oprawę wizualną miejsca sprzedażowego jak bloga, dlatego nie będzie widać różnicy.

Podobnie działa to u nas- jeśli klient założył sklep internetowy na Sky-Shop.pl i chce dodać bloga, to wstawia zakładkę „Blog” w nagłówku z linkiem.

Użytkownik w obu przypadkach może posłużyć się domeną i subdomeną np. mojadomena.pl – sklep;  blog.mojadomena.pl – blog.”  Klaudia Śpiewak

Spersonalizuj swój sklep w kilku prostych krokach i zrób krok do przodu w swoim e-biznesie.  Zachęcam Cię do zabawy z kreatorem szablonu, która do niczego nie zobowiązuje, masz 2 tygodnie na przetestowanie darmowej wersji https://konto.sky-shop.pl/zaloz_sklep

Masz już swój sklep internetowy? Co Cię powstrzymuje? Jeśli masz wątpliwości, zapytaj pod wpisem.

Marta Szyszko

*wpis we współpracy ze Sky-Shop.pl

przeczytaj także:

Jak założyć sklep internetowy? Od czego zacząć i jakich błędów unikać?

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments