jak napisać tekst dla klienta

Content marketing – 5 wskazówek do napisania poczytnego tekstu

Kto mnie czyta? Co się klika? Temat jest ważny!

Wiem, że dział – blogi (tak wynika z Google Analytics) jest przez Was najchętniej czytany. Startując z blogiem, nie wiedziałam tak do końca, kto okaże się grupą moich odbiorców, ale dziś już z całym przekonaniem wiem, że prowadzicie swoje kobiece biznesy, szukacie sposobów na autentyczny, empatyczny marketing. Kiedy odpowiadam na wasze potrzeby, nie pisząc o czymś tylko dlatego, że mnie to interesuje, ale uwzględniając wasze preferencje, wiem, że fanpage będzie żył, że pojawią się komentarze.

A jaka jest najchętniej odwiedzana kategoria na twoim blogu? Przy jakich tematach ożywa fanpage? Pisząc o tym, co czytelnicy chcą przeczytać, zwiększasz szansę na zainteresowanie tekstem. 

Tekst reklamujący usługi powinien pojawiać się sporadycznie:

„Dziel się tym, czego inni potrzebują. Oferuj atrakcyjną treść w miejsce reklamowania się. Marka „akwizytor” to nie twój cel. Najpierw baw, ucz, rozwijaj, dopiero potem bierz się za elegancką, nienachalną sprzedaż.” Joanna Malinowska – Parzydło

Tekst content marketingowy to nie to samo, co artykuł sponsorowany

Tekst content marketingowy to neutralny wpis, który przedstawia wartościową treść, gdy typowy wpis sponsorowany to bezpośrednie rekomendowanie produktu. Tego spróbuj uniknąć!

Dlatego porusz ważny temat, bazuj na emocjach (opisując zdarzenie z życia wzięte w formie porywającej historii) lub dziel się wiedzą, która przyda się Czytelnikom:

„Unikaj mówienia wprost o swojej ofercie i swoim biznesie. Tego w przypadku marketingu treści czynić po prostu nie wypada!” Joanna Malinowska – Parzydło

Pisz regularnie

„Sieć nie toleruje zastoju. Obecność w sieci wiąże się z koniecznością publikowania z jakąś regularnością. Nie można być dobrym wydawcą, nie wskazując i nie gwarantując terminów ukazania się wydania.” Joanna Malinowska – Parzydło

Regularność budzi zaufanie, tworzy więź, jest obietnicą, że gdy w określone dni czytelnik zajrzy na bloga, będzie tam na niego czekać świeży, jak poranne bułeczki, tekst.

Nie zgadzaj się na współpracę niespójną z twoimi wartościami lub z ideą bloga

Choć ręka będzie ci drżała, choć konto świeci pustkami, sprzedawanie na blogu osobistym czegoś, w co same nie wierzymy, oznacza stratę zaufania i pozycji osoby niezależnej. Tym różnią się blogi od portali lub czasopism, że autor wszystko sprawdza na sobie, jest subiektywny, ostrożny. Reklamując markę, która ma złą renomę, składając w jej imieniu obietnice, których klient nie dotrzyma, czynisz siebie osobą niewiarygodną. Nikt już ci nie zaufa, w ten sposób nie zbudujesz silnej, opartej na szczerości i uczciwości marki osobistej. Ty nie jesteś dla wszystkich, nie każdy jest dla ciebie.

Kilka słów o oznaczeniu – wpis sponsorowany

Oznaczając wpis jako sponsorowany, zgodnie z polityką Google, musisz ustawić atrybut linku „no follow”. Klientom zamawiającym artykuły content marketingowe zależy, by link miał atrybut „do follow”, dzięki temu wzmacniają swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Tu pojawia się zgrzyt, między oznaczeniem – wpis sponsorowany, a linkiem do follow. Warto wiedzieć, dlaczego reklamodawcy czasem proszą o usunięcie oznacznika – wpis sponsorowany.

Marta Szyszko

cytaty zaczerpnęłam z:

„Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą?” Joanny Malinowskiej – Parzydło, wyd. One Press

jak napisać tekst content marketingowy

Comments

comments