Office Desk with Stationery, Calculator, Glasses, Green Flower and Clipboard with Paper and Business Concept - Content Marketing. 3d Rendering. Blurred Illustration.

Content marketing – czy naprawdę jest aż tak ważny?

Jeśli promujesz swoje usługi lub produkty w internecie, to na pewno spotkałeś się z określeniem „content marketing”. Czy wiesz jednak o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi? Dlaczego warto w niego inwestować? Jakie korzyści może przynieść?

Czym jest content marketing?

Specjaliści od marketingu powtarzają jak mantrę, że „content is the king”. Owszem, content marketing jest bardzo ważny dla biznesu – ale czy wiesz, co w ogóle kryje się za tym pojęciem?

Content marketing, czyli marketing treści – w dużym skrócie można tak nazwać rodzaj strategii obejmującej różnorodne publikacje firmy. Jej celem jest przyciągnięcie i zatrzymanie klientów za pomocą treści, przynoszących im dodatkowe korzyści, poza samym produktem czy usługą.

Publikacje w ramach content marketingu to nie tylko artykuły na blogu firmy, ale także różnego rodzaju infografiki z unikatowymi danymi, filmy rozwiązujące potencjalne problemy klientów, ciekawe i inspirujące grafiki, specjalistyczne prezentacje multimedialne, webinary, poradniki i e-booki.

Trzeba także pamiętać, że samo napisanie dobrego artykułu to za mało – trzeba znaleźć drogę dotarcia do odbiorcy oraz nawiązać z nim długotrwałą relację.

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Przeznaczenie środków na tworzenie i promocję treści może zwrócić się bardzo szybko w postaci nowych klientów – coraz częściej podejmujemy decyzje zakupowe w oparciu o to, czego dowiemy się z internetu.

Content marketing daje też inne różnorodne możliwości, m.in.:

  • Zdobycie wyższej pozycji firmy i/lub produktu/usługi w wyszukiwarkach
  • Zwiększenie ruchu na stronie www firmy
  • Budowanie relacji i zaufania z klientami

Tak jak już zostało powiedziane – content marketing jest formą strategii. Trzeba realizować ją zgodnie z ustaleniami, jednak reagować także na bieżące zmiany. Obserwować i analizować zachowanie odbiorców, promować w odpowiedni sposób, dobierać właściwe narzędzia.

Wszystko to wymaga sporych nakładów czasu, uwagi i niemałej wiedzy – dlatego też w wielu przypadkach najlepszym wyjściem jest oddanie kwestii contentu w ręce specjalistów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o content marketingu, zajrzyj tutaj: https://thinkkong.pl/co-to-jest-content-marketing-3-punkty-widzenia/

Materiał partnera portalu

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments