imgp3283

Dlaczego bez pasji długo nie pociągniesz w biznesie?

Bo się zniechęcisz

Rozkręcenie dochodowego bloga może zająć od kilku miesięcy do kilku lat. Pisząc teksty na zlecenie klientów, musisz przeznaczyć o wiele więcej czasu i zaangażowania, by wyjść na swoje, niż pracując na stałym stanowisku. Dochody są nieprzewidywalne (chyba że masz stałe zlecenia, ale kto na początku je ma?), a przez pierwsze miesiące pracujesz głównie na nazwisko (chyba że chwytasz się pierwszego lepszego zlecenia za parę złotych i nie zamierzasz wychodzić poza to); Pasja popycha cię do dodatkowych działań.

Z pasją nie czujesz, że pracujesz

Kiedy piszesz na temat, który cię interesuje, jesteś usatysfakcjonowana działaniem, nawet jeśli nie możesz tego samego powiedzieć o stawce. Klient wystawia ci dobrą ocenę (od której często zależy stawka), wszyscy są zadowoleni.

Sprzedajesz

jeśli tworzysz tekst o charakterze sprzedażowym, czytelnicy bardziej się angażują i są gotowi kupić to, co polecasz. Możesz mieć jeszcze skromną audiencję, ale jeśli zaprezentujesz produkt, który sama byś sobie kupiła, jeśli odpowiednio i z przekonaniem opowiesz o korzyściach, może z tego wyjść sporo transakcji. To siła prawdziwych czytelników i wierności swoim wartościom, upodobaniom.

Czujesz, że to, co robisz, ma sens

Reklamowanie czegoś tylko po to, by kasa się zgadzała, pisanie tekstu dla klienta, którego w prywatnym życiu omijasz szerokim łukiem… boli. Za to zachwalanie rozwiązania, z którego korzystasz i jesteś zadowolona, promowanie idei, które twoim zdaniem ulepszają świat – przy nich nie czujesz, że straciłaś czas, robiąc coś wbrew sobie, tylko dla pieniędzy (jak widzisz, nawet w biznesie może się to zdarzyć, w zależności od poziomu desperacji).

Nie masz sobie nic do zarzucenia

Co z tego, że tekst się przeczytał, skoro masz poczucie, że nie byłaś w nim do końca sobą? Małą liczbą wyświetleń autentycznego tekstu możesz być rozczarowana, ale nigdy nie będziesz rozczarowana sobą.

Jak bardziej lubić to, co się robi?

Twoje cele i priorytety nie mogą stać ze sobą w sprzeczności, np. chcesz zarabiać i osiągnąć niezależność, mieć czas dla rodziny, ale w początkach biznesu nie jest możliwe pogodzenie tego wszystkiego. Z któregoś priorytetu musisz zrezygnować.

Zadanie nie może być zbyt banalne, ani nieosiągalne – musi być na miarę twoich ambicji i możliwości, ważna jest:

„równowaga między trudnością celu, a naszymi umiejętnościami (…) zbyt wymagająca sytuacja może wywoływać frustrację lub niepokój, a zadanie banalne – znudzenie.” Peg Streep, Alan B. Berstein

Istotna jest natychmiastowa informacja zwrotna

Choć to akurat nie należy do ciebie, warto mieć świadomość, jakie to ważne dla poczucia satysfakcji. Dzięki odzewowi:

„od razu wiemy, jak nam idzie i mamy pewność, że to, co robimy, jest dobre.” Peg Streep, Alan B. Berstein

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments