kobietawebiz

Dlaczego nie osiągasz swoich celów biznesowych?

„Życie jest jak rzeka. Płynie, a ty możesz znaleźć się na jej łasce, jeśli nie podejmiesz zdecydowanego, świadomego działania i nie będziesz sterował swoją łódką w obranym kierunku. Jeśli nie zadbasz o psychiczne i fizjologiczne nasiona pożądanych wyników, automatycznie wyrosną chwasty.” Tony Robbins

Dlaczego nie osiągasz swoich celów biznesowych?

Nie jesteś gotowa zapłacić ceny za sukces

Wspomnianą ceną może być dyskomfort związany z próbowaniem nowych rzeczy, czas spędzony na uczeniu się czegoś, rezygnacja z czegoś przyjemnego, by zrobić miejsce w grafiku na nowe cele. Odwaga, by porzucić dotychczasowe zajęcia lub zmniejszyć ich częstotliwość, zmniejszenie zarobków w fazie rozwijania biznesu. Zmiana nawyku, staranie się, choć masz ochotę pójść na łatwiznę, wczesne wstawanie, kładzenie się spać przed 22.00, wystawienie się na ocenę otoczenia.

 „Po pierwsze, trzeba się zdecydować, czego konkretnie chcemy, i po drugie, trzeba postanowić, że zapłacimy każdą cenę, aby to się stało- po czym ją płacimy. Jeśli ktoś nie uczyni drugiego kroku, nigdy nie uzyska tego, czego pragnie. Lubię dawać przykłady ludzi, którzy wiedzą czego chcą, i skłonni są płacić cenę, by to zdobyć, przykłady tych nielicznych, którzy działają, nie zaś tych wielu, którzy tylko o tym mówią.” Tony Robbins

Rozmijasz się z rzeczywistością, próbując forsować swoją wizję, a gdy to się nie udaje, wpadasz w negatywny stan

Jeśli smuci nas sytuacja, to często nie z powodu jej obiektywnego wydźwięku, ale z powodu interpretacji i znaczenia, jakie jej nadajemy. To, co dziś wydaje się porażką i wywołuje smutek, np. utrata zlecenia, za jakiś czas może się okazać punktem zwrotnym, dzięki któremu wreszcie się odważysz się ruszyć z projektem, który przyniesie ci wyższe dochody i więcej satysfakcji. Często smutek wywołuje to, że coś nie poszło po naszej myśli, ale czy miało prawo, jeśli rozminęliśmy się z rzeczywistością, licząc, że się uda?

„wewnętrzne wyobrażenia (…), obrazy jakie widzimy, i sposób  ich przedstawiania, a także słowa, które do siebie mówimy na temat przeżywanej sytuacji, wytwarzają stan, w jakim się znajdujemy, i co za tym idzie-rodzaje naszych zachowań. (…) Jeśli każde zachowanie jest rezultatem naszego stanu, w jakim się znajdujemy, to inne komunikaty i zachowania przekazujemy, będąc w stanach pozytywnych, a inne –w stanach negatywnych. (…) Warunkiem osiągania upragnionych rezultatów jest zatem przedstawienie sobie spraw w  sposób wprowadzający cię w tak ożywczy stan, że skłonny jesteś przystąpić do tego rodzaju działań, które przyniosą oczekiwany wynik. (…) Zastanów się, czy wtedy, gdy czujesz się ożywiony i fizycznie rześki, nie postrzegasz świata inaczej niż wówczas, kiedy jesteś zmęczony i osłabiony? Twoja kondycja fizyczna dosłownie zmienia twój sposób interpretowania świata, a zatem i jego doświadczania. Kiedy postrzegasz rzeczy jako trudne lub męczące, czy twoje ciało nie dopasowuje się do tych odczuć i nie rośnie w nim napięcie? (…) Prawdopodobnie miałeś (…) dni, kiedy nic nie szło dobrze. Na pewno pamiętasz, jak spartaczyłeś rzeczy, które zazwyczaj przychodziły ci z łatwością, jak każdy krok był błędny, każde drzwi zamknięte, wszystko, czego próbowałeś, okazywało się nietrafione. (…) Różnica między tymi, którym nie udaje się osiągnąć celów życiowych, a tymi, którym się wiedzie, wynika stąd, że jedni ludzie nie umieją wprowadzić się w stan podnoszący ich na duchu, a inni nieustannie wprawiają się w stan, który wspomaga ich w osiąganiu pożądanych rezultatów.” Tony Robbins

Z rzeczywistością nie ma co walczyć, trzeba porzucić swoje oczekiwania i dostosować się do niej. Skoro coś nie działa, lepiej to dostosować i skupić się na tym, na co masz wpływ i co przyniesie ci realne korzyści, czasem wystarczy obniżyć ceny, by przetrwać trudny czas. Nerwowe ruchy i desperacja biorą się stąd, że ignorowaliśmy sygnały ostrzegawcze. Oczekiwaliśmy zbyt wiele, zbyt szybko, zabrakło cierpliwości, by małymi krokami budować wartość lub elastyczności, by dopasować się do zmieniających się okoliczności. Konsekwencje i tak cię dopadną, więc lepiej zacznij tworzyć sobie możliwości i mierz siły na zamiary. Musisz zauważać, gdy sprawy idą w złym kierunku, inaczej na zawsze utkniesz w miejscu, które nie daje ci poczucia bezpieczeństwa i satysfakcji, z nadzieją, że się poprawi. Jeśli nie poprawiło się od dłuższego czasu, to dlaczego nagle miałoby się coś zmienić?

Gdy tryskasz pozytywną energią, jesteś gotowa dawać z siebie więcej-przyciągasz klientów. Jeśli się poddajesz, działasz wbrew sobie, łatwo to wyczuć i jest to zniechęcające. Kiedy w wyniku udanej sekwencji zdarzeń, masz moc do działania- przyciągasz jeszcze więcej pozytywnych zdarzeń. Jeśli jesteś niepewna, zniechęcona- zamykasz się na rozwiązania, stawiasz na przegranej pozycji i nie dostrzegasz szans, a przecież właśnie wtedy, gdy nie układa się po twojej myśli, najbardziej potrzebujesz sukcesu. Dlatego staraj się utrzymywać entuzjazm i działać ze świeżą energią, pełna nadziei, nawet gdy sprawy nie układają się po twojej myśli.

„Pamiętaj, że zawsze mamy wybór, jeśli chodzi o sposób przedstawiania sobie rzeczy. (…) Teraz możesz przedstawiać sobie sprawy inaczej, wytwarzać nowe stany i towarzyszące im zachowania.” Tony Robbins

Przestój w zleceniach możesz wykorzystać jako okazję, by pracować nad neutralnymi treściami, zwiększać liczbę czytelników i podnosić wartość bloga. Gdy zjawi się klient, będziesz mogła oczekiwać wyższej stawki.

„Nikt nie zwycięża stale.” Tony Robbins

Nie jesteś elastyczna

Do jednego celu prowadzi wiele dróg. Często przy pierwszym niepowodzeniu, zatyka nas i odbiera chęć do dalszego działania. To wcale nie musi oznaczać, że wszystko, co do tej pory zrobiłaś jest do skreślenia, być może wystarczy zmienić jakiś element? Czasem jakaś totalna pierdoła przesądza o tym, że ci nie idzie. Może coś w twoim wizerunku zniechęca klientów? Może musisz poprawić ofertę? Może nie sprecyzowałaś tematyki, serwując mydło i powidło? Może działasz w złym czasie, chcesz spotkać się z klientami wtedy, gdy oni nie mogą, organizując wydarzenie w kiepskim terminie, choć w innym byliby chętni, może warto zorganizować warsztaty online i zrezygnować ze stacjonarnych, by mogli odpalać kolejne moduły, gdy znajdą wolną chwilę? Może za wcześnie rozpoczęłaś sprzedaż-nim zdobyłaś zaufanie i nim ktoś o tobie usłyszał? Może stawka jest zaporowa?

„Mel Fisher (…) jest klasycznym przykładem realizatora Najlepszej Recepty na Sukces. Znał swój cel, przystąpił do działania, obserwował, czy odnosi ono skutek-jeśli nie, próbował czegoś innego aż do chwili, gdy odniósł sukces.” Tony Robbins

„Nie ma czegoś takiego jak porażka. Istnieją tylko rezultaty. (…) Ludzie zawsze uzyskują jakieś rezultaty. Największe sukcesy w naszym świecie osiągają jednak nie ci, którym nigdy nie zdarzyło się upaść, lecz ci, którzy zdają sobie sprawę, że jeśli czegoś próbują, ale to nie daje pożądanych wyników, muszą wyciągnąć lekcję ze swoich doświadczeń. Wykorzystują to, czego się nauczyli, i po prostu próbują czegoś innego. Przystępują do nowych działań i uzyskują nowe rezultaty.” Tony Robbins

Nie jesteś gotowa, gdy pojawi się okazja

Znasz sytuację, gdy pisze poważny klient, podajesz mu statystyki, a potem on nie odpowiada? Często nie jesteśmy gotowe, gdy pojawia się okazja. Upewnij się, że stoją za tobą liczby, a nie jedynie poczucie wyjątkowości nie poparte „twardymi” dowodami. Jeśli jeszcze nie stoją za tobą liczby, pracuj za niższe stawki i rób wszystko, by poprawić rezultaty.

„Spotkanie gotowości z okazją daje wynik, który zwiemy szczęśliwym trafem.” Tony Robbins

Nieważne, na ile się wyceniasz, ważne, czy oferujesz nie mniej niż konkurencja za te same stawki. Przyzwyczaj się, że dajesz więcej, niż otrzymujesz w zamian. Jako przedsiębiorca musisz wiele robić bez wynagrodzenia, dodatkowo, nic nie jest położone na tacy. Nieważne, jak cenisz swoją pracę, ważne, czy rynek to potwierdza.

Nie uczysz się od tych, którym się udało

Marnujesz czas i zderzasz się ze ścianą, próbujesz wyważyć otwarte drzwi. Może ładujesz całą energię w to, co nie przynosi efektów, z nadzieją, że w końcu się uda? Może nie znasz kluczowego czynnika, od którego zależy sukces w konkretnej dziedzinie? Ile robią osoby, które podziwiasz? Często obserwując je, można się zdziwić, że im się jeszcze chce, że ciągle wyskakują z lodówki. Czy można się dziwić, że mają efekty?

„Dla mnie naśladowanie jest drogą do doskonałości. Znaczy to, że jeśli znajduję człowieka uzyskującego rezultaty, jakich pragnę, ja również mogę je osiągnąć, jeśli skłonny jestem zapłacić cenę czasu i wysiłku.” Tony Robbins

„W świecie biznesu  firmy, które nie korzystają z doświadczeń przeszłości i nie działają na podstawie sprawdzonych informacji, prędzej czy później bankrutują.” Tony Robbins

„Często się zdarza, że ktoś przez lata stosuje metodę prób i błędów, usiłując znaleźć swoisty sposób korzystania z umysłu i ciała, by osiągnąć pożądany rezultat. Ale ty możesz przyspieszyć ten proces, kopiując działania, których doskonalenie trwało latami.” Tony Robbins

„Jeżeli  dokładnie naśladujesz czyjeś zachowania, skopiujesz także skutki, jakie ten ktoś wywołuje. Aby tego dokonać, musisz jednak znać potrzebne składniki. (…) Ale nie wystarczy tylko znajomość potrzebnych składników. Żeby uzyskać pożądany wynik, trzeba znać ich proporcje. Jeśli dodasz za dużo, albo za mało któregoś z nich, nie otrzymasz oczekiwanej jakości.” Tony Robbins

Marta Szyszko

na podstawie:

okladka_Nasza_moc_bez_granic_duza

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments