WEBSITE

Dobry szablon, czyli jaki?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą, a jak źle im się czyta, to zawijają manatki, no chyba że są bardzo zdeterminowani, by przegrzebać treść z bólem gałki ocznej. Co właściwie decyduje, że jedne blogi i serwisy są miłe dla oka, a inne już na wstępie odpychają?

Nieagresywny

Wszyscy jesteśmy atakowani bodźcami, jeśli wyskakuje dziesięć tabelek o newsletterach, zmuszających, żeby dać like’a, reklamujących telefony, kremy i krzyczących, by zwrócić naszą uwagę, zabiegi przynosi odwrotny efekt. Postaraj sięi przyjemne dla oka reklamy i nie przesadzaj z ich ilością.

Da się lubić

Dobry szablon powinien stwarzać możliwość szerowania wpisów w social mediach. Darmowa reklama i dobry kontakt z czytelnikami, to twój atut.

Czytelny

Czytany tekst przedstawiony jest w wąskim słupku. Za szerokie teksty, są nieprzyjemne dla oka, odpychają, zniechęcają do przebrnięcia.

Czcionka, ach ta czcionka

Ani za mała, ani za duża, nie może walić po oczach, ani być zbyt mdła, żeby się nie rozmazywała.

Ulubione, najchętniej czytane

To co podoba się większości, powinno być wyeksponowane bez dwóch zdań, zwiększasz w ten sposób czas, jaki czytelnik spędza na stronie, a co za tym idzie, rośnie pozycjonowanie.

Charakterystyczny

Niech Twój szablon ma ten charakterystyczny sznyt, a nie przypomina tysiące innych miejsc w Sieci, bo jeśli szablon jest sztampowy, czytelnik może wysnuć podobne wnioski o treściach.

Miejsce na widgety

Zwróć uwagę, by szablon przewidywał sporo miejsca na banery. Docelowo opublikujesz tam reklamy Adsense (poziome i wąskie są najchętniej czytane).

Coś dla nowicjuszy

Weź pod uwagę czytelników, który zaglądają do Ciebie po raz pierwszy – umieść w widocznym miejscu kilka zdań o sobie, dane kontaktowe i możliwe formy współpracy, np. reklamowej lub zakresu Twoich usług. Niektórzy blogerzy tworzą specjalną zakładkę – pierwszy raz tutaj? Tam polecają najchętniej czytane wpisy i opowiadają krótko o sobie.

Jakie są Twoje kryteria dobrego szablonu?

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments