video_na_platformach_szkoleniowych

Filmy szkoleniowe w platformach e-learning

E-learning to coraz popularniejszy model szkoleniowy w biznesie, a narzędziem chętnie w nim wykorzystywanym jest video. Profesjonalnie przygotowany film przekazuje wiedzę w sposób atrakcyjny i efektywny.

Zmiany na rynku pracy

Zmieniający się rynek pracy, otwarte granice czy spadające bezrobocie sprawiają, że pracownicy coraz częściej i chętniej zmieniają miejsce zatrudnienia. Rosnąca rotacja i skracający się cykl, jaki pracownik spędza w jednej firmie, stawiają przed działami szkoleniowymi trudne wyzwanie – jak przygotować efektywny proces wdrażania nowych pracowników? Z jednej strony szybki i sprawny, ale kompleksowo przygotowujący do pracy na nowym stanowisku, z drugiej spełniający założenia (i ograniczenia) budżetowe.

Video w platformach e-learningowych

Rozwiązaniem, po jakie sięgają firmy z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw, są platformy e-learningowe – wirtualne bazy wiedzy, do których zdalny dostęp mają pracownicy. E-learining ma wiele zalet. Pozwala ustandaryzować procesy szkoleniowe, a także obniżyć ich koszty – eliminuje wydatki związane, np. z częstymi podróżami służbowymi i wynagrodzeniami trenerów.

Kluczowym aspektem decydującym o efektywności takich platform jest forma, w której wiedza ta jest zaserwowana:

  • powinna być atrakcyjna, aby korzystające z nich osoby chętnie przyswajały wiedzę,
  • interaktywna – wymagająca od uczących aktywnego uczestnictwa w nauce (np. rozwiązywania problemów, powtarzania przyswojonych zagadnień).

O ile obszerne instrukcje czy inne dokumenty tekstowe niekoniecznie spełniają te założenia, o tyle profesjonalnie przygotowane video już tak. Filmy to obecnie najchętniej konsumowana treść w internecie, warto wykorzystać ich potencjał w szkoleniach.

Jak przygotować dobre video szkoleniowe?

Jakie założenia powinien spełniać film szkoleniowy? Oto kilka dobrych praktyk:

  • przedstawia praktyczne problemy/zagadnienia występujące na danym stanowisku pracy,
  • zawiera zarówno pozytywne, jak i negatywne przykłady,
  • jest opatrzony animacjami – kluczowe informacje przedstawione na filmie są pokazane także w formie haseł/podpowiedzi,
  • ma poprawną strukturę – składa się z bloków szczegółowo przedstawiających dane zagadnienie, a także z bloku podsumowującego, zwracającego uwagę na kluczowe aspekty i wnioski,
  • jest przygotowane profesjonalnie – oprócz wyboru sprawdzonej agencji reklamowej (np. www.citymind.pl) dysponującej wysokiej jakości sprzętem, kluczowe jest także dobre oświetlenie planu, jakość dźwięku czy przygotowanie aktorskie występujących w nim osób (warto zaangażować profesjonalnych aktorów, aby uzyskać naturalny efekt scen przedstawionych w filmie).

Autor: Agencja Citymind.pl

logo_citymind

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments