inbound marketing

Inbound marketing – bądź o krok przed klientem!

Na czym polega siła Inbound Marketingu? Klient szuka informacji o danym produkcie – trafia na zdjęcie, artykuł, post lub link sklepu z danym asortymentem, co generuje konwersję (czyli sprzedaż).

Wiemy jak na nas działają reklamy telewizyjne – są irytujące, drogie, ponadto wystrzelone są trochę w próżnię, bo jedynym sygnałem o tym, kto przebywa po drugiej stronie ekranu, jest tematyka programu. Dlatego między bajkami dla dzieci, bombardowani jesteśmy produktami dla mam. Podobny wydźwięk mają wyskakujące banery na witrynach internetowych, zasypujące nas treściami marketingowymi, często niechcianymi. Te reklamy są skuteczne, gdy trzeba przedstawić nowy produkt na rynku, ale klienci w danym momencie nie poszukują wiedzy na jego temat.

Przeciwieństwem takiej formy reklamy jest inbound marketing, czyli marketing przychodzący. Za jego pośrednictwem gwarantujemy sobie obecność wszędzie tam, gdzie potencjalny klient nas szuka. Ten rodzaj marketingu wyróżnia brak nachalnego obnaszania się z produktem, jest zatem nieinwazyjną i lubianą formą reklamy, ponadto nie pobudza nowych potrzeb u klienta, ale spełnia potrzeby, które już u klienta się pojawiły.

Jakie działania można zaliczyć do inbound marketingu?

Pozycjonowanie

Kampanie tekstowe (w wyszukiwarce, takie jak Google Adwords)

Google Zakupy, czyli reklama graficzna produktów (product listing ads)

Content marketing – promowanie przez treści

Media społecznościowe

Ważne by nie inwestować tylko w jedno z tych narzędzi, bo jeśli oprzesz cały ruch sklepu internetowego na pozycjonowaniu, a Google uzna Twój ruch za oszukany i obniży pozycjonowanie, tracisz  główne źródło zysku. Z drugiej strony pozycjonowanie jest tym elementem, z którego nie należy rezygnować, bo jeśli wyskoczymy daleko w wyszukiwarce, klient nie będzie nas szukał, zrobi zakupy u konkurencji.

Tekst: Marta Szyszko

Na podstawie webinarium prowadzonego przez Pana Piotra Urbaniaka z firmy Traffic Trends, przygotowanego dla portalu www.mamopracuj.pl

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments