pozytywny pr

Personal branding – jak budować markę osobistą w sieci?

Dzięki konstruktywnym wpisom i pozytywnym emocjom zbudujesz markę osobistą godną zaufania. Radość, beztroska, chęć podzielenia się dobrym doświadczeniem, optymizm są na wagę złota. Budowanie pozytywnego i neutralnego contentu zajmie więcej czasu, niż publikowanie kontrowersyjnych treści, ale warto postawić tu na jakość, nie szybkość zdobywania nowych czytelników.

Unikaj ocen, krytyki, nieprzemyślanych stwierdzeń

To nie znaczy, że w ogóle masz nie poruszać trudnych tematów lub tych społecznie dyskutowanych, jeśli czujesz taką potrzebę. Czytelnicy z pewnością docenią twoją szczerość i zaangażowanie, ale pohamuj się od ocen, prywatnych sądów, staraj się spojrzeć szerzej, jak na zjawisko, jak na okazję do przemyślenia szerszego kontekstu.

Moderacja komentarzy

Wolność słowa nie zawsze idzie w parze z kulturą osobistą i szacunkiem. Ustawiając moderację komentarzy, sama decydujesz na ile pozwolisz swoim czytelnikom, bronisz się też przed spamerami, słowem, dbasz o pozytywny wizerunek. Natomiast kasowanie komentarzy, które w kulturalny i nieagresywny sposób polemizują z wpisem, jest niedopuszczalne i zniechęci czytelników do odwiedzania strony. Dialog to podstawa!

Nazwisko, prywatny profil i komentarze na portalach społecznościowych

Pamiętaj, że internet nie zapomina. Jeśli kogoś obrażasz ze swojego prywatnego konta, a potem próbujesz stworzyć markę osobistą, przeczysz sama sobie. Nie ma czegoś takiego jak prywatność w sieci, jeśli więc wrzucasz fotki z imprez, ustawiaj blokady dla osób z zewnątrz. Każde słowo wypowiedzane z Twoim popisem, jest jak wizytówka.

Patronaty, wydarzenia, akcje

Na początek postaraj się objąć patronatem wydarzenia i akcje współgrające z tematyką twojego bloga, jak już wypromujesz swoją stronę, możesz za taką usługę wprowadzić opłaty. Logo na książeczce dla dzieci lub plakacie warsztatów to sposób by wieść o twojej stronie niosła się w świat w pozytywny sposób.

Recenzje

Sprawdź co słychać na pochodnych stronach, ktoś organizuje interesujące warsztaty, spotkanie? Pisząc recenzję lub wzmiankę o wydarzeniu promujesz coś wartościowego, a jednocześnie portal o ugruntowanej pozycji na rynku wspomina o Tobie na swoim fanpage’u.

Wywiady, nowe znajomości

Proponuj osobom prowadzącym firmy, oferujące na przykład płatne zajęcia z rozwoju osobistego, eksperckie artykuły i wywiady u siebie. Po pierwsze tak konkretna osoba dowiaduje się o Twojej stronie, po drugie korzysta na promocji swojego produktu, a Ty zyskujesz ekspercki wpis i nowe znajomości. Takie kontakty są bardzo budujące i motywują każdą ze stron. Kto wie czy taka znajomość nie rozwinie się w realu?

Twórz treści warte przeczytania

Jeśli publikujesz interesujące i przystępne treści podane w atrakcyjny dla czytelnika sposób, zwiększa się szansa, że zalinkuje je u siebie, podzieli ze znajomymi na portalach społecznościowych lub w prywatnej wiadomości.

Komunikacja

Przykładaj wagę do najmniejszego szczegółu – odpisuj na maile, nawet jeśli nie jesteś zainteresowana współpracą w barterze, być może uda się negocjować warunki? Chyba nie chcesz uchodzić za przedsiębiorcę, którego maile trafiają w próżnię? Nie pisz w pośpiechu i na odczepnego, mail także jest wizytówką twojego copywriterskiego warsztatu.

Marta Szyszko

Comments

comments