pusta kartka papieru

Jak napisać tekst, który przyciągnie uwagę odbiorców?

Właściciele serwisów, blogów i portali po przeczytaniu tego tekstu, będą mogli postępować wedle „kodu”, który sprawi, że ich treści przyciągną uwagę odbiorców.

 Nie będzie to poradnik żerujący na ludzkim nieszczęściu i tragedii, zresztą okazuje się, że jeśli jakieś treści nie przyciągną nas dlatego, że umieramy z ciekawości lub wywołały w nas wściekłość, to te negatywne będziemy klikać rzadziej niż teksty o pozytywnym zabarwieniu. Ale od początku.

Wiarygodność, emocjonalne zaangażowanie odbiorcy, pozytywny wydźwięk

Odwołując się do doświadczeń antycznych mówców, tekst powinien bazować na emocjach, logice i etyce. Innymi słowy ma być wiarygodny, sensowny i wart czytania z perspektywy odbiorcy.

Istotny jest sam sposób w jaki emocje będą rozbudzone, popularny tekst wywoła ekscytację, ale o pozytywnym emocjonalnym zabarwieniu. Odnoszę wrażenie, że polskie media nie zdają sobie sprawy, że kolejny artykuł o wypadkach na drodze nie skłoni do klikania, a jedynie zniechęci do zaglądania na serwis.

Użyteczność i przydatność treści

Okazuje się ponadto, że chętnie dzielimy się treściami, które są pomocne, unikalne i przydatne dla określonej grupy docelowej, dlatego warto pisać teksty informacyjne, z których wiedza może przydać się w praktyce. Dzieje się tak dlatego, że powielając pewne treści, odbiorca chce wykazać się inteligencją i jednocześnie być pomocny w stosunku do osób, którym podsyła link.

Nie zapomnij o poczuciu humoru

Teksty, filmy i memy, które wywołały uśmiech na naszej twarzy, częściej będą „szerowane” od tych obojętnych lub wywołujących negatywne skojarzenia. Z tekstami jest chyba trochę tak, jak z ludźmi – chcemy otaczać się tymi, dzięki którym poprawia się nasze samopoczucie, którzy nas inspirują i po których nie wiemy czego się spodziewać, bo nieustannie zaskakują.

Tekst: Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments