to 3 bezpłatne szablony Wordpressa

Jak poprawić statystyki bloga? Poradnik dla początkujących

Dobre statystyki to klucz do zarabiania na blogowej pasji. Od 1000 unikalnych użytkowników miesięcznie wchodzisz do gry na rynku content marketingu, przy założeniu, że masz zadbaną wizualnie stronę i kierujesz ją do wąskiej grupy docelowej.

Co prawda masz szansę sprzedać teksty z linkami tylko za kilkadziesiąt złotych od sztuki, ale od czegoś się zaczyna. Od 5000 uu/mies. możesz zarabiać już kilkaset złotych na tekście sponsorowanym z linkiem.

Jak sprawić, że Twoje statystyki poszybują w górę, a wraz z nimi zainteresowanie reklamodawców?

Pisz, pisz, pisz lub zainwestuj w dobrego copywritera

Blogi przykuwają uwagę treściami, ale nie ograniczaj się do postów tekstowych, od czasu do czasu pokuś się o wpis graficzny, który może przedstawiać Ciebie w pracy lub na spotkaniu networkingowym. Takie posty robią z Ciebie człowieka, a nie anonimowego moderatora. Regularne posty, które wzbudzają zainteresowanie podnoszą Twoje pozycjonowanie, a zatem Google częściej odsyła do Twojej strony. Gdy Ty przestajesz aktualizować, statystyki marnieją w oczach, nie mówiąc o rozczarowaniu Czytelników. Jeśli jesteś zbyt obłożona pracą, może czas podzielić obowiązki copywriterskie na inne osoby?

Prowadź regularne działania w mediach społecznościowych

Dbaj o interesujący profil, nie ograniczaj się do informowania o nowych aktualizacjach, ale zarzucaj tematy do dyskusji i angażuj się w nie. Możesz umówić się z inną blogerką, że raz w tygodniu wymieniacie się linkiem do swoich postów, w ten sposób zwiększasz liczbę odsłon i zasięg postów. Więcej o zdobywaniu nowych like’ ów przeczytasz tu: http://kobietawe-biznesie.pl/jak-zdobyc-like-na-facebooku-9-sposobow/

Inwestuj w reklamę

Jeśli masz już określone zyski, możesz wykupić płatne posty na Facebooku, jednak jeśli będą naprawdę świetne, wypromują się like’ami. Możesz te wykupić płatny tekst na portalu lub blogu o zbliżonej tematyce (wcześnie warto spróbować atrakcyjne treści, które być może zostaną opublikowane za darmo?).

Komentuj z duszą

Bądź obecna na blogach i profilach o zbliżonej tematyce, jeden autentyczny komentarz może skłonić wiele osób do zainteresowania się Twoim profilem, dlatego tak ważne jest, byś nie lała wody i się do tego przykładała. Ponadto działa tu zasada wzajemności. Jeśli ktoś zostawia u Ciebie komentarz, z ciekawości zaglądasz na jego profil i jeśli Ci się spodoba – zostajesz.

Posty reklamowe twórz samodzielnie

Samodzielnie twórz posty sponsorowane, inaczej prawie nikt ich nie przeczyta, a reklamodawcy mierzą ruch na stronie wpisu reklamowego. Jeśli feedback będzie zbyt mały, stracisz zainteresowanie i szansę na dochód. Blogi są bardzo subiektywne i taka też powinna być reklama – napisana Twoim unikalnym stylem, w sposób atrakcyjny dla odbiorcy, dzięki czemu nie powstydzisz się jej także na Facebooku.

Sumuj działania promocyjne

Przedstaw klientowi ofertę dwóch blogów o zbliżonej tematyce (np. Niedoskonała Mama + Kobieta w e-biznesie.pl), zsumuj statystyki, proponując recenzję książki lub produktu.

Zachęć do subskrypcji newslettera

Odnośniki do postów wysłane mailem zwiększą konwersję na Twojej stronie. Jeśli Facebook uciął zasięg, to może drogą mailową uda Ci się poinformować Czytelników o nowym poście?

Przeprowadź wywiad

Bohater prawdopodobnie zalinkuje wywiad na swoim profilu, zyskasz nie tylko wartościową treść i urozmaicisz blog, ale przekierujesz ruch na swoją stronę.

Pamiętaj, nic nie dzieje się od razu, a każdy nowy komentarz i like na Facebooku należy świętować. Jeśli nastawisz się na natychmiastowy sukces, możesz być zwyczajnie rozczarowana, jak w przypadku każdego biznesu, także blogowanie potrzebuje czasu.

Promuj wpisy w obrębie bloga

Dodaj wtyczkę related post (dostępna dla szablonów WordPressa), polecaj pochodne wpisy, dodając linki odsyłające w tekście, z boku strony zrób spis najbardziej popularnych wpisów.

Po jakich działaniach statystyki Twojego bloga szybują w górę?

Marta Szyszko

Comments

comments