jak powstaje  post

Jak powstaje post? Poradnik dla początkujących blogerów

Dziś podzielę się wskazówkami praktycznymi dla początkujących blogerów lub tych, którzy dopiero nieśmiało planują zarabianie na blogu. Jak wygląda ta praca od kuchni? Lekcja pierwsza – jak powstaje post?

Połowy dokonał kto zaczął, dla mnie pierwszym krokiem jest myśl. Wcale nie jest tak łatwo w każdej chwili zabrać się za pisanie, jeśli mam ku temu warunki, biegnę do komputera, zobaczę co z tego wyjdzie. Gdy pomysł zaskoczy mnie w niesprzyjającej pisaniu sytuacji, notuję go – w smartfonie, kalendarzu lub na komputerze. Zawsze noś z sobą jakiś notatnik, inaczej możesz żałować!

Na pulpicie stworzyłam katalogi do trzech blogów osobistych i jednego komercyjnego, w każdym z nich jest jeszcze 1 katalog – dodane. W ten sposób udaje mi się trzymać w ryzach artystyczno -zarobkową działalność.

jak powstaje post - poradnik

Gdy zasiądę już do pisania, tworzę roboczy tytuł, decyduję czy ma to być top list, czy luźne przemyślenia, puszczam wodze fantazji. Zdarza się, że post jest gotowy zaraz po przebłysku idei, ale jest też tak, że kończę za dwa dni lub wieczorem, gdy na przykład oceniam, że tekst jest jeszcze za krótki, za mało treściwy, za słaby. Weryfikuję tytuł, porządkuję i poprawiam błędy na końcu, a niektóre wychwytuję tuż po publikacji wpisu.

Po przelaniu głównej myśli na monitor rozglądam się za zdjęciem, choć dziś akurat występuję przed Wami w pełnej okazałości (sprawdź, gdzie znaleźć darmowe zdjęcia i grafiki-> http://kobietawe-biznesie.pl/skad-brac-darmowe-zdjecia-i-programy-do-tworzenia-infografik/). Przyznam, że to jeden z moich ulubionych momentów, który pobudza kreatywność.

Końcowym elementem pracy nad postem jest publikacja, jeśli dawno nic nie było, idę na spontan, jeśli mam mało wpisów na zapas, dodaję do schowka i publikuję w innym terminie.

Jeszcze tylko promowanie posta na portalach społecznościowych, ja ograniczyłam się do FB, Google +. Do obowiązków blogera należy kontakt z czytelnikami, który odbywa się nie tylko na ścianie FB, ale też mailowo i w postaci komentarzy. Kasuje linki promocyjne, wulgarne hejty, panuje nad dyskusją, by nikt nie poczuł się urażony.

Marta Szyszko

Comments

comments