1358279498hxu51

TOP 5 wskazówek na profesjonalne działania w social mediach

Nie sztuką jest założyć fanpage na Facebooku, blog lub kanał na Youtube, sztuką jest być konsekwentnym i profesjonalnym w działaniach za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co wpłynie pozytywnie na Twój e – wizerunek, a co wręcz przeciwnie?

Regularność i jakość ważniejsze niż ilość

Nie nastawiaj się, że wystarczy od czasu do czasu moderować konto na wybranym profilu społecznościowym. Korzystniej usunąć blog, którego nie masz czasu odświeżać, niż zostawić odbiorców z poczuciem rozczarowania.

Lepiej skupić się na dwóch wybranych obszarach social mediów, niż pozostawiać komentarze bez odpowiedzi, działać chaotycznie – z tak zwanego doskoku. Zaplanuj przykładowo dwa wpisy na blogu tygodniowo, a na Facebooku jeden post dziennie. Przyzwyczajasz fanów, że w te określone dni mogą liczyć na wysokiej jakości treści.

Pierwiastek emocjonalny

Atutem działań w social mediach jest subiektywizm i ładunek emocjonalny. Suche informacje działają na Twoją niekorzyść. Osobisty stosunek do odbiorcy pozwala go zaangażować, choć niekiedy bywa źródłem hejtów i negatywnego feedbacku.

Spokój, poczucie humoru, odporność na krytykę

Podczas prowadzenia działań w mediach społecznościach, nierzadko mogą pojawić się osoby, które zechcą wystawić Twoją cierpliwość na próbę. Tu przyda się umiejętność obrócenia w żart cudzych zarzutów, czasem warto się nie wychylać z odpowiedzią. Moderator powinien stać z boku i porządkować dyskusję.

Gdzie przebywa potencjalny klient?

Zastanów się, gdzie i kiedy przebywają Twoi fani. Wpisz w wyszukiwarkę frazę, która Cię interesuje (np. kobiece biznesy) i zostawiaj komentarze firmowym kontem na blogach, które pojawiły się w pierwszej piątce, w wyszukiwarce Google. Odwiedzaj popularne strony o zbliżonym profilu działalności na Facebooku i komentuj firmowym kontem.

Ruch na Facebooku oraz blogach i forach na ogół zaczyna się wieczorami, publikując wtedy swoje posty, zwiększasz ich zasięg.

Gdy jakiś wpis u innego blogera wzbudził spore zainteresowanie czytelniczek, warto właśnie pod nim zostawić komentarz.

Wyróżniaj się!

Nie warto zarzucać odbiorców informacjami o rabatach, nowych produktach dostępnych w sklepie, ale dostarczyć interesujące, zabawne i przydatne treści, związane z daną branżą. Od czasu do czasu możesz o nich wspomnieć, ale zbyt często publikowane treści marketingowe szybko zniechęcą odbiorców.

Treści marketingowe mogą być podane w formie interesującego artykułu, zabawnej infografiki, nie muszą odpychać.

Marta Szyszko

Tekst przygotowany w oparciu o webinarium prowadzone przez Natalię Bednarz (specjalistkę PR & Social Media w firmie Fanpoint) na potrzeby portalu Mamo Pracuj, w ramach konkursu Mamy e-sklep.

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • A czasami dobrze po prostu posprawdzac o jakiej porze wrzucanie linki na FB cieszą się największą oglądalnoscią. Pozdrawiam Beata

  • Co do tego, że wpisy trzeba dodawać regularnie to jak najbardziej zgoda. Zastanawiam się tylko, czy koniecznie to musi być raz dziennie i więcej. A moze właśnie mniej? Jako użytkownik social media często odruchowo przewijam wiadomosći, od tych fanpagy, które widzę zbyt często… Za to jak ktoś wrzuci coś rzadziej, to od razu mam ochotę sprawdzić – to zawsze coś nowego. Oczywiście może być to tez kwestia tego, czy dana treść jest bardzo interesująca czy nie.Może dodawanie co dzień naprawdę ciekawych postów byłoby ok. Pytanie czy jesteśmy w stanie co dzień wyjsć z czymś świeżym i interesującym?

  • Co tydzień obiecuję sobie, że będę bardziej udzielać się w social mediach…i co? nic..ograniczam się do prowadzenia FB , czasem wrzuce post na blog, a na więcej szkoda mi czasu. Chociaż wiem, że źle myślę, bo przecież dzięki komentarzowi u Ciebie, poznałyśmy się! I w ogóle dzięki takim działaniom, przytrafiło mi się kilka fajnych sytuacji, współprac i znajomości. Trudno mi jednak zostawić wszystko i czytać blogi, portale i siedzieć na FB.

    pozdrawiam 🙂
    Anita

  • No pewnie:) czasem ileś komentarzy jest wyrzuconych w próżnię, a ten jeden sprawia, że poznajemy nowe osoby i dzieje się coś ciekawego:)