1358279498hxu51

TOP 5 wskazówek na profesjonalne działania w social mediach

Nie sztuką jest założyć fanpage na Facebooku, blog lub kanał na Youtube, sztuką jest być konsekwentnym i profesjonalnym w działaniach za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co wpłynie pozytywnie na Twój e – wizerunek, a co wręcz przeciwnie?

Regularność i jakość ważniejsze niż ilość

Nie nastawiaj się, że wystarczy od czasu do czasu moderować konto na wybranym profilu społecznościowym. Korzystniej usunąć blog, którego nie masz czasu odświeżać, niż zostawić odbiorców z poczuciem rozczarowania.

Lepiej skupić się na dwóch wybranych obszarach social mediów, niż pozostawiać komentarze bez odpowiedzi, działać chaotycznie – z tak zwanego doskoku. Zaplanuj przykładowo dwa wpisy na blogu tygodniowo, a na Facebooku jeden post dziennie. Przyzwyczajasz fanów, że w te określone dni mogą liczyć na wysokiej jakości treści.

Pierwiastek emocjonalny

Atutem działań w social mediach jest subiektywizm i ładunek emocjonalny. Suche informacje działają na Twoją niekorzyść. Osobisty stosunek do odbiorcy pozwala go zaangażować, choć niekiedy bywa źródłem hejtów i negatywnego feedbacku.

Spokój, poczucie humoru, odporność na krytykę

Podczas prowadzenia działań w mediach społecznościach, nierzadko mogą pojawić się osoby, które zechcą wystawić Twoją cierpliwość na próbę. Tu przyda się umiejętność obrócenia w żart cudzych zarzutów, czasem warto się nie wychylać z odpowiedzią. Moderator powinien stać z boku i porządkować dyskusję.

Gdzie przebywa potencjalny klient?

Zastanów się, gdzie i kiedy przebywają Twoi fani. Wpisz w wyszukiwarkę frazę, która Cię interesuje (np. kobiece biznesy) i zostawiaj komentarze firmowym kontem na blogach, które pojawiły się w pierwszej piątce, w wyszukiwarce Google. Odwiedzaj popularne strony o zbliżonym profilu działalności na Facebooku i komentuj firmowym kontem.

Ruch na Facebooku oraz blogach i forach na ogół zaczyna się wieczorami, publikując wtedy swoje posty, zwiększasz ich zasięg.

Gdy jakiś wpis u innego blogera wzbudził spore zainteresowanie czytelniczek, warto właśnie pod nim zostawić komentarz.

Wyróżniaj się!

Nie warto zarzucać odbiorców informacjami o rabatach, nowych produktach dostępnych w sklepie, ale dostarczyć interesujące, zabawne i przydatne treści, związane z daną branżą. Od czasu do czasu możesz o nich wspomnieć, ale zbyt często publikowane treści marketingowe szybko zniechęcą odbiorców.

Treści marketingowe mogą być podane w formie interesującego artykułu, zabawnej infografiki, nie muszą odpychać.

Marta Szyszko

Tekst przygotowany w oparciu o webinarium prowadzone przez Natalię Bednarz (specjalistkę PR & Social Media w firmie Fanpoint) na potrzeby portalu Mamo Pracuj, w ramach konkursu Mamy e-sklep.

Comments

comments