jak tworzyć popularne tweety

Jak tworzyć popularne tweety? 7 rad dla początkujących

„W czasach, kiedy nasze skrzynki e-mailowe i czytniki RRS pękają w szwach, a ze stron internetowych płynie nieprzerwany strumień słów, obrazów i dźwięków, jak nigdy dotąd potrzebujemy czegoś, co uwolni nas od przeciążenia informacją, selekcjonując treści tak, byśmy mogli przyswoić je możliwie szybko i bezboleśnie. Czymś takim jest Twitter” Joanna Wrycza –Bekier

Masz 140 znaków do dyspozycji – wykorzystaj je dobrze!

To, że masz 140 znaków do dyspozycji wcale nie oznacza, że powinnaś wszystkie zagospodarować. Nie ulegaj złudzeniu, że więcej treści, to bardziej inteligentna, wartościowsza wypowiedź. Użyj tak mało znaków, jak to tylko możliwe, by przekazać kluczowe informacje. Joanna Wrycza – Bekier podkreśla, że im krótszy tweet, tym większa jego atrakcyjność. Pozostawia przestrzeń do dodania krótkiego komentarza dla retweetujących, bez konieczności przeredagowywania treści.

Skróć link

Skróć link na https://bitly.com/ – wystarczy wpisać link w okienko po prawej stronie i gotowe, zyskasz dużo znaków i przestrzeni, której na Twitterze jak na lekarstwo. Skrócone linki z powodzeniem możesz stosować także na innych portalach społecznościowych.

Dodaj hashtagi

Stawiasz # i dodajesz hasło pisane ciurkiem, np. #citybreak. Dlaczego warto dodać zagraniczne hashtagi? Ktoś zupełnie przypadkowy może cię po nich znaleźć, w ten sposób zwrócił uwagę jeden z moich wpisów na Twitterze, choć dopiero założyłam tam konto. Oficjalnymi hashtagami są też obejmowane blogerskie imprezy – wszyscy, którzy brali w nich udział i dodadzą hashtag znajdą się w gronie uczestników, mają więc szansę zostać odkryci i zauważeni przez nowych czytelników.

Pamiętaj o zdjęciu

Choć Twitter powstał po to, by komunikować się głównie hasłami, konta na których nie dzieje się nic poza publikowaniem linków są nieatrakcyjne dla oka. Warto dodać zdjęcie do linkowanego artykułu.

Publikując mem zwróć uwagę, by sentencja znalazła się na środku zdjęcia, inaczej Twitter ją utnie.

Formułuj tweety językiem korzyści

Jak w przypadku każdych innych treści marketingowych, musisz złapać Czytelnika na haczyk. Daj mu ważny powód, by spośród wielu treści zabiegających o jego uwagę, wybrał właśnie Twój tweet. Skoro ktoś obserwuje Twój profil, zaufał Ci na tyle, byś kradł jego cenny czas, nie zawiedź tych oczekiwań!

Nieśmiertelna interpunkcja

Choć tweety mają być krótkie, nie kosztem interpunkcji. Zaczynaj zdania od wielkiej litery, kończ kropką lub dwukropkiem (przed linkiem).

Nie zapomnij o wezwaniu do działania

Np. Poznaj 7 sposobów na profesjonalny tweet – kliknij w link. A żeby nie być gołosłowną zapraszam Was do obserwowania mojego konta na Twitterze: https://twitter.com/kobietawebiz

Marta Szyszko

Na podstawie:

webwriting

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Trafiłaś z tematyką artykułu, bo ostatnio zacząłem bardziej interesować się twitterem. Dzięki za rady 😉

    Mam jedynie pytanie – czy w Polsce warto interesować się tym portalem społecznościowym? Da się z niego pozyskać wartościowy ruch?

    • Czytałam, że rodacy mają dość specyficzny stosunek do Twittera, a to dlatego, że…. trudność nam sprawia tworzenie krótkich komunikatów! Z pewnością to zależy, czy chcemy promować się treściami, czy zdjęciami, co mamy do wypromowania, a przekonać się najlepiej można praktyce, bo to, co dziś jest na czasie (dany portal społecznościowy), nie musi nim być za parę miesięcy…