pixabay.com

Jak uwolnić kreatywność? 4 sposoby inspirowane Osho

Odpręż się

„Jakże mógłbyś się odprężyć? Przecież świat zdominowała obsesyjna potrzeba robienia czegoś, czegokolwiek. (…) Odprężenie to brak wewnętrznego przymusu robienia czegoś. Energia spoczywa wygodnie, donikąd się nie przenosi. Jeśli nastąpi taka konieczność – zrobisz coś, to jasne; jednak póki co nie ma żadnego powodu, by coś robić. Czujesz się świetnie sam ze sobą. (…) Działanie wynika z nadmiaru energii.” Osho

Pozwól sobie na lenistwo, bezinteresowność w działaniu po tym jak uporządkujesz swoje sprawy. Określ cel finansowy, na przykład: w danym miesiącu zarabiam na ZUS i drugie tyle. Następnie rozpisz źródła dochodu, które ten cel pozwolą ci osiągnąć. Każdy dzień jest cegiełką do finansowego efektu pod koniec miesiąca. Świadomość, że zaplanowałaś osiągnięcie celu, pozostawia uczucie komfortu, odprężenia, kontroli nad finansami, a to pobudzi kreatywność. Planowanie nie zabija najlepszych pomysłów. Stwarza pod nie podatny grunt.

Nie komplikuj

„ludzie nie lubią robić łatwych rzeczy. Zanim coś zrobią, chcą to sobie utrudnić, skomplikować. Wiele rzeczy w swoim życiu robisz tylko ze względu na ego.” Osho

” Zapamiętaj, aby nie ograniczać kreatywności do jednej tylko dziedziny. Jeśli człowiek jest kreatywny, to wszystko, co będzie robił… nawet jeśli będzie to chodzenie, będzie robił w sposób kreatywny. Nawet jeśli będzie siedział cicho i nic nie robił – nawet nicnierobienie będzie kreatywne.” Osho

Ambitne zlecenie, nad którym spędziłaś wiele godzin, pot na czole i szare komórki parujące z wysiłku, więcej zer na końcu. To wabi. Jednak dróg i sposobów na wynik finansowy jest znacznie więcej. Rentowność wymaga regularności. Nie zawsze masz ambitne zlecenie na widoku. Możesz podjąć się tego, co odrzucili inni, co nieprestiżowe. To od ciebie zależy czy zadanie zawodowe (nawet uchodzące za nudne, na pozór niestanowiące wyzwania) uczynisz przyjemnym. Rzeczy małe też można robić z wielką klasą. Dobrać je w taki sposób, by sprawiały przyjemność, na przykład decydując się na konkretną tematykę. Spędzisz podobną ilość godzin na mniej prestiżowym zadaniu, uzyskując podobny wynik finansowy. Co najważniejsze – przewidywalny. Jeśli podbijasz stawkę za jeden tekst, rosną też oczekiwania, liczba minut, które musisz spędzić na researchu i kontaktach z klientem. Proste zdania dają spokój i poczucie stateczności. Daj sobie prawo do nich.

Uwierz, że masz wszystko

„Wszystko jest na swoim miejscu tam, gdzie się obecnie znajduje. Jesteś doskonały taki, jaki jesteś.” Osho

„Sam wysiłek, aby kimś się stawać, jest barierą. Usiłując coś polepszać, zawsze będziesz zdenerwowany i niespokojny.” Osho

Skończ z porównaniami, rozliczaniem innych z tego, co udało im się osiągnąć i to w krótszym czasie niż tobie. Budowanie biznesu to nie wyścig. Każdy plan na biznes się różni, bo stoi za nim inna osoba, z innymi predyspozycjami, pomysłami, zasobami czasowymi. Możesz przyciągnąć zupełnie innych reklamodawców niż osoba, którą podziwiasz i wyrzucasz sobie, że nie potrafisz działać tak skutecznie jak ona. Pozostań sobą i bądź cierpliwa. Niedochodowe i nierokujące działania mogą wydobyć umiejętności, za które ktoś zechce ci płacić. Na przykład tworzenie memów z cytatami w prostych edytorach graficznych, może skutkować zleceniem na prowadzeni fanpage dla klienta, którego urzeknie twoja pasja i pracowitość.

„Tylko maszyna może być przewidywalna, człowiek nie. Zawsze jest on początkiem… dla tysiąca potencjalnych rzeczy. Na każdym kroku otwiera się wiele drzwi i pojawia wiele możliwości – a ty musisz wybierać, musisz czuć.” Osho

Odrzuć perfekcjonizm

„Jeśli starasz się, by coś było idealne, pozostanie to niedoskonałe. Robiąc coś naturalnie, zawsze zrobisz to doskonale. Zawsze, kiedy za bardzo się starasz, niszczysz coś.” Osho

Miej odwagę popłynąć, zmienić kurs, odrzucić pierwotną wersję i pozwolić, by z wcześniej ustalonego pomysłu, wykluło się coś zupełnie innego. Prób dokonujesz bez wglądu innych. Popuść wodze fantazji, nie staraj się być poprawna, bądź szczera. Pozostań w działaniu, nawet jeśli z nikim nie podzielisz się efektami.

„Jeśli podążasz za tym, co właściwe, nigdy nie będziesz kreatywny, ponieważ „właściwe” oznacza odkryte przez innych. (…) Twórca lubi się wygłupiać. Nie wie, w którą stronę iść, aby zrobić coś dobrze, więc rozgląda się i poszukuje w różnych kierunkach. Wiele razy zdarza mu się iść w złą stronę, ale dokądkolwiek się uda, czegoś się nauczy; stanie się bogatszy.” Osho

Marta Szyszko

na podstawie:

kreatywnosc osho

Jakie są twoje sposoby na pobudzenie kreatywności?

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments