OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Promocja firmy przy ograniczonym budżecie. 5 wskazówek

Nie każdy dysponuje sporymi środkami na reklamę, na szczęście to nie przekreśla naszych szans na zaistnienie na rynku. Promocja firmy nawet przy ograniczonym budżecie może być skuteczna. Oto 5 wskazówek dla oszczędnych. Gotowi?

Strona www – Twoja wirtualna wizytówka

Rozumie się samo przez się, że jak jej nie masz profesjonalnej strony internetowej, to nie istniejesz. Zadbaj o dobre notowanie w wyszukiwarce Google lub zleć tę usługę agencji interaktywnej.

 Zwróć uwagę na funkcjonalność, przejrzystość, estetykę i zgodność wizualną z oferowanym produktem. Nie musisz zlecać projektowania szablonu grafikowi, wystarczy informatyk, który załatwi za Ciebie sprawy techniczne, a Ty możesz skorzystać z darmowych skórek na WordPress.org.

 Nie oszczędzaj na firmie hostingowej. Profesjonaliści zadbają o back –upy bazy danych (kopie), przez co podczas problemów technicznych nie stracisz całej strony, ale też będą odpowiadać za szybkie ładowanie się witryny i dobre pozycjonowanie.

Sieć kontaktów realnych, ale też wirtualnych

Obecność w sieci stwarza nieograniczone możliwości docierania do coraz to nowych klientów, warto też poszukać ich wśród bliskich – w rodzinie czy wśród znajomych. Skoro oferujemy produkty codziennego użytku, dlaczego bliscy nie mieliby zasilić naszego budżetu, zamiast pompować kieszeń hipermarketów?

„Większość moich produktów sprzedawanych jest na zasadzie marketingu sieciowego, tzw. MLM. Sklep internetowy jest jednym z narzędzi, natomiast sprzedaż oraz budowanie sieci dystrybutorów opiera się przede wszystkim na kontaktach bezpośrednich (znajomi, rodzina, koleżanki)(…) Wraz z otwarciem sklepu internetowego zaczęłam prowadzić bloga tematycznego, który ma mi w tym pomóc. Będę się starała zachęcić Czytelników do zdrowych nawyków, dbania o siebie i życia zgodnie z naturą. Nawiązałam współpracę partnerską z zaprzyjaźnionymi firmami, korespondującymi z moim profilem działalności.” – opowiada Małgorzata, właścicielka sklepu Fasja.pl, z suplementami i organicznymi kosmetykami, w wywiadzie dla portalu mamopracuj.pl

Znajdź swoją niszę

Wszystkie te zabiegi na niewiele się zdadzą, jeśli na Twój produkt lub usługę nie będzie zapotrzebowania, dlatego podczas planowania biznesu, ważne jest rozeznanie na rynku, trafienie w potrzebę konsumentów, ale też dostosowanie jej do realiów cenowych. Istotna jest chwytliwa nazwa, która będzie sugerować, co właściwie Twoja firma oferuje. Wyróżniaj się!

„Nie wydaliśmy na reklamę ani złotówki. Nie mieliśmy też nigdy partnera contentowego, który w zamian za treści oferowałby nam ruch. Od kilku lat publikujemy treści, które są ważne dla czytelników, dla matek i ojców. Również takie, których nie znajdą nigdzie indziej. Często jest tak, że piszemy o czymś, co po kilku miesiącach, czy roku staje się trendem. Mamy już wtedy ugruntowaną pozycję w Google, wiec spora część tego zainteresowania trafia do nas.” – mówi Alicja Szwinta-Dyrda, założycielka serwisu o eko rodzicielstwie Dziecisawazne.pl, w wywiadzie dla portalu mamstartup.pl

Media społecznościowe

Pamiętaj, że nie wszystko można kupić. Fani z opłaconych reklam, lajki kupione na Allegro, czyli profile wirtualnych osób, które nie odwiedzą Twojej strony, nie pomogą stworzyć wartościowego grona potencjalnych klientów. Warto instalować na swojej stronie wtyczki  do Facebooka, Google +, Twittera, by czytelnicy mogli „szerować” tekst. Profil firmowy na Facebooku można zlecić copywriterowi lub aktualizować samemu. Sprawdź jak robić to profesjonalnie:http://kobietawe-biznesie.pl/jak-prowadzic-profesjonalne-dzialania-w-social-mediach/

Aktywność na blogach, forach

 Warto poświęcić czas i wyjść z produktem do blogerów, forumowiczów, zostawiając komentarze, zapraszając na swoją stronę i regularnie odwiedzając miejsca w Sieci, w których spotkasz potencjalnych klientów. Sporo możemy również zdziałać w barterze, czyli bezkosztownie wymieniając linki, czy wzajemnie polecając artykuły.

Jakie są Twoje sposoby na działania w Internecie, które nie generują wydatków, a powiększają grono odbiorców?

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments