IMGP8168

Zlecenia dla freelancera – 7 podpowiedzi jak je zdobyć

Chyba najbardziej ryzykowną decyzją, jaką może podjąć freelancer, jest poleganie na jednym lub dwóch zleceniach, nawet jeśli są duże i za dobre stawki. Ja czerpię dochody z około pięciu źródeł, nie zawsze wszystkie są aktywne i nie wszystkie profity mogę dokładnie przewidzieć. Dziś podpowiadam jak zwiększyć szansę na zdobycie nowych zleceń.

Zlecenia dla freelancera – jak je zdobyć?

Pokaż, co potrafisz

Jeśli wiesz czym chcesz się zajmować, to już połowa sukcesu. Określ swoją branżę i zaprezentuj efekty kreatywnych działań na blogu, portfolio, profilach społecznościowych. Całkiem możliwe, że wpadną komuś w oko.

Przypominaj się

Jeśli prowadzisz blog, który odwiedza sporo wiernych użytkowników, przeplataj w treściach informację o tym, czym się zajmujesz. Kobiety mają tendencję do skromności, ale nie ma nic złego w tym, że wrzucimy swoją ofertę na własny fanpage.

Nie wstydź się zarabiać na blogu!

Bardzo często spotykam się z opiniami, że zarabianie na blogu jest kontrowersyjne lub bloger, który publikuje kilka tekstów sponsorowanych tygodniowo sprzedał się. Serio? Dopóki dostarczasz wartościowe treści, a artykuły sponsorowane nie stoją w sprzeczności z wartościami wyznawanymi na blogu, dopóty tylko się cieszyć, że jeszcze na tym zarabiasz! Dlatego, gdy dostajesz ofertę współpracy, od razu zaproponuj stawkę. Nie wychodź z założenia, że skoro blogowanie sprawia Ci przyjemność, to będziesz publikować za darmo.

Współpracuj za darmo

Występuj gościnnie na blogach, gdzie mogą przebywać Twoi potencjalni klienci, aktywny link i informacja o tym, czym się zajmujesz, potrafią zdziałać cuda!

Odkryj potencjał networkingu

Utrzymuj dobre relacje z innymi freelancerami, może akurat będą zbyt obłożeni zleceniami, by je zrealizować i polecą Ciebie swojemu klientowi? Uczestnicz w spotkaniach networkingowych dla kobiet, z bezpłatnych wypróbowałam Latające Kręgi, każdy ma szansę opowiedzieć kilka zdań o sobie i rozdać wizytówki, a nuż spotkasz potencjalne klientki? To dzięki Latającym Kręgom sprzedałam pierwszy e-book. Opowiadanie o sobie z błyskiem w spojrzeniu ma niepowtarzalną moc.

Szanuj klienta

Bądź miła, rzeczowa, terminowa i zaangażowana we współpracę z klientami, być może podłapiesz stałe zlecenie, a wkrótce zdobędziesz nowe propozycje z poleceń? Łatwiej jest zadbać o swojego klienta, niż zdobyć nowego.

Opowiadaj o sobie znajomym

Czasem jesteśmy bardzo pewne siebie na blogu lub fanpage’u, ale nie mamy odwagi opowiedzieć znajomym czym się zajmujemy. To błąd, klientem może być kolega kolegi, który chętnie skorzysta z możliwości współpracy z kimś zaufanym i sprawdzonym.

Co dodałabyś do tej listy?

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments