native marketing

Marketing natywny – wyjdź poza schemat, zaskocz odbiorcę

Do mojej skrzynki wpadł mail od znanej marki produkującej laptopy, który okazał się nie lada wyzwaniem. Zostałam poproszona o podanie propozycji działań marketingowych z kategorii native marketingu.

Moje zaskoczenie taką propozycją może równać się idei marketingu natywnego, który ma na celu zaprezentować produkt, ale nie namawiając wprost do jego zakupu, tylko wplatając treści marketingowe w interesujący odbiorcę content, czyli zaskoczyć go i w ten sposób uczynić reklamę skuteczną.

Sztampowe banery, hałaśliwe filmiki, artykuły sponsorowane, których nikt nie czyta, bo brakuje im obiektywizmu, odchodzą w niepamięć. Marketing natywny wychodzi poza schemat. To nie będzie ulotka ze znudzoną miną wręczona na ulicy, ani oklepany baner, który odbiorca blokuje, a nawet ucieka ze strony zasypującej go bodźcami.

native marketing

A kto ma większe możliwości kreatywnych działań, niż bloger? To on może zaproponować zgodny ze stylem pisania, sposób na zaprezentowanie produktu – humorystyczny, ironiczny, krytyczny, bo w native marketingu nie chodzi o to, by lukrować produkt, ważniejszy jest obiektywizm. Może nawet nakręcić film. Chodzi o to by produkt nie był oczywistą gwiazdą działań marketingowych, ale pojawił się tam niejako przy okazji.

Jak wygląda reklama w duchu native marketingu?

Content marketing, lubiany i prezentowany przeze mnie na blogach, to jeden z przykładów native marketingu.

Ale native marketing wychodzi z Sieci, można natknąć się na niego w kawiarni, gdy wewnątrz stolika kawowego widnieje marka znanego producenta. To selfie z widoczną marką smartfona, robione przez uczestników programu rozrywkowego.

Reklama natywna, a prawo prasowe

A jak ma się wizja reklamowania produktu bez nachalnego obnoszenia się marką, do obowiązku informowania odbiorcy o płatnym charakterze treści? Programy telewizyjne umieszczają informację o lokowaniu produktu w danym odcinku, a bloger może podać taką informację zamiast kategorii artykułu. Napis: artykuł sponsorowany nie będzie rzucał się w oczy, ale w interesujący sposób napisany, przyciągnie uwagę odbiorcy i spełni swoją funkcję.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments