freelancerki

Najbardziej opłacalne produkty i usługi czterech freelancerek

Jeśli potrafisz wnieść korzyść w życie innych ludzi, a oni zechcą to od ciebie kupować, możesz być z siebie naprawdę dumna. Jednak zanim odkryjesz, co potrafisz i jednocześnie, czego potrzebują inni, może upłynąć trochę czasu, a po drodze przyjdzie ci z czegoś zrezygnować. Dlatego spytałam 4 freelancerki o ich najbardziej intratne pomysły biznesowe, ale także o produkt/usługę, z których zrezygnowały na rzecz innych aktywności. Zapraszam na „spowiedź” Gosi Zimniak, Agnieszki Skupieńskiej, Natalii Sławek i Karoliny Krysztofiak, a tobie życzę, byś natchnęła się do rozkręcenia własnej usługi lub produktu, który podbije serca klientów.

Gosia Zimniak – Gosiazimniak.pl

gosia_zimniak

Marta poprosiła mnie o wskazanie moich 3 najbardziej popularnych usług. Nie mam z tym problemu, bo obecnie moja oferta jest mocno ograniczona. Zajmuję się projektowaniem infografik oraz ilustrowaniem i właściwie moja działalność obraca się wokół tych usług. Przy czym widzę, że klienci mają różne ciekawe pomysły na wykorzystanie tego, co oferuję, np. infografiki pełnią rolę ulotek, ilustracje lądują na wizytówkach.

Jakiś czas temu postanowiłam się wyspecjalizować, rezygnując z innych oferowanych przeze mnie usług typu: projektowanie logo, składanie materiałów reklamowych czy pisanie. Dlaczego? Raczej nie dlatego, że się nie przyjęły czy nie było zainteresowania… Stwierdziłam po prostu, że najwięcej mam do zaproponowania właśnie w tych dwóch wybranych przeze mnie obszarach, poza tym praca nad infografikami i ilustracjami daje mi najwięcej satysfakcji.

Agnieszka Skupieńska – Biznesowe Info

Agnieszka Skupieńska

Właściwie powinnam osobno mówić o produktach, osobno o usługach, bo sprzedaję jedno i drugie. Mam sklep internetowy z akcesoriami do drinków i tu największym hitem są zestawy prezentowe – tak skomponowane, że nie ma w nich niepotrzebnych gadżetów, jak w innych zestawach na rynku, za to jest moja książka z prostymi przepisami. Sama książka też nieustająco cieszy się zainteresowaniem klientów, już od ponad roku. Innym takim hitowym produktem jest mój kurs online „Zacznij zarabiać na pisaniu”, który dobrze się sprzedaje i skłania mnie do zastanowienia, czy to właśnie kursy nie powinny być głównym produktem w moim biznesie.

Jeśli chodzi o produkt, który wycofałam lub będę za chwilę wycofywać, to miałam kilka takich produktów w moim sklepie, np. słomki do drinków czy syropy. Z jakichś powodów nie było nimi zainteresowania. Jeśli chodzi o usługi – kiedyś zajmowałam się nie tylko pisaniem tekstów, ale i korektą (mam nawet na swoim koncie ze 2 książki jako korektorka). Z korekty zrezygnowałam, bo to nie jest szczególnie opłacalne zajęcie, a i klientów znacznie łatwiej było znaleźć na pisanie tekstów.

Natalia Sławek – Jest Rudo

Natalia Sławek

Jeszcze przed otwarciem sklepu (https://mojszop.pl/) wiedziałam, że chcę zamieniać trudne w fajne. Dlatego też na początku działalności skupiłam się na stworzeniu produktów, które pomogą początkującym fotografom rozwinąć skrzydła. Nic więc dziwnego, że najlepiej sprzedaje się lekcja fotografii poświęcona parametrom ekspozycji, a więc absolutnym podstawom podstaw. Klienci sięgają również chętnie po akcje do Photoshopa , czyli filtry kolorystyczne, które jednym kliknięciem zupełnie odmieniają zdjęcie. Wygodne i szalenie efektowne.

W pewnym momencie chciałam do oferty wprowadzić usługi projektowania wizytówek, elementów graficznych na blogi. Zebrałam portfolio, przygotowałam kilka projektów zupełnie za darmo, po czym dotarło do mnie, że pomysł totalnie mija się z moim modelem biznesowym. Wycofałam się, choć wszystko było już gotowe. Wiele godzin pracy przepadło, jednak to doświadczenie nauczyło mnie, by przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań, zweryfikować swoje pomysły. Burza mózgów z kimś zaufanym to także świetna alternatywa.

Karolina Krysztofiak – Żyj Kochaj Twórz

karolina-zyj-kochaj-tworz

Zajmuję się projektowaniem identyfikacji wizualnych dla blogerek i małych (czasami trochę większych) kobiecych biznesów – w związku z tym mój biznes oparty jest o bardzo wąski zakres usług, więc trzy najbardziej popularne usługi to jednocześnie niemal wszystkie, jakie świadczę.

Gdyby posortować je według popularności to były to kolejno projekty logo, pełne koncepcje identyfikacji wizualnej oraz materiały do druku (podziękowania za zakup, wizytówki itp.) dla firm i blogów, które mają już opracowany system wizualny.

Z czego zrezygnowałam, ponieważ się nie sprawdziło? Nie była to, w moim przypadku, konkretna usługa. Zrezygnowałam zza niskich cen, które nie oddawały jakości mojej pracy i nie pozwoliłyby mi się utrzymywać jedynie z własnej działalności. Ustaliłam je nie patrząc na konkurencję, tylko realnie szacując ilość godzin włożonych w każdy projekt. Dzięki temu nie muszę gnać, tylko mogę przyłożyć się do każdego zlecenia.

A jaka jest Twoja najbardziej popularna usługa? Podziel się w komentarzu.

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments