test darmowego narzędzia do wysyłki newslettera

Newsletter na Freshmail czy na WordPressie? Mój test

Jakiś czas temu zainstalowałam wordpressową wtyczkę Newsletter. To dobry sposób na zdobycie subskrybentów, niestety niektórzy z Was nie dostają maila potwierdzającego subskrypcję, dlatego wytestowałam inne darmowe narzędzie – newsletter na Freshmailu. Jak oceniam te rozwiązania i dlaczego nie potrafię się zdecydować na jedno z nich?

Wtyczka Newsletter na WordPressie – mój test

Wady:

– mail z potwierdzeniem subskrypcji gdzieś błądzi i nie dociera do użytkowników

– nie można ocenić wyników kampanii (ile osób otworzyło mail, ile było przekierowań z wiadomości na stronę, ile wypisów).

Zalety:

– intuicyjne i atrakcyjne graficznie szablony, zwłaszcza skrót ostatnich wpisów

– możliwość dodania grafiki, mema, zdjęcia

– brak ograniczenia co do liczby subskrybentów w darmowej wersji

Wtyczka FreshMail for WordPress – mój test

Wady:

– jak dla mnie zbyt trudno poruszać się po pulpicie, ciągle pyta czy na pewno chcę wyjść, rozumiem, że to po to, by nie utracić danych, ale to mnie spowalnia.

– szablon umożliwia jedynie dodanie treści, nie znalazłam sposobu na dodanie memów graficznych, jeśli jest taka opcja, to ja poległam.

– o nowych wpisach mogę was informować jedynie suchym linkiem i treścią, brak skrótów do wpisów.

– darmowe narzędzie do 500 subskrybentów

Zalety:

– ocena wyników (ile osób otworzyło wiadomość, ile osób kliknęło w linki do artykułów, ile się wypisało, etc.)

– raport z efektów kampanii przychodzi na mail

– łatwo można wysłać kampanię testową, dzięki czemu można poprawić niedociągnięcia i ocenić jak wygląda wiadomość w skrzynce użytkownika (czy dobrze zatytułowana, czy w treści nie ma literówek, zawsze coś się wychwyci).

–  można ustawić autoresponder – jeśli w zamian za leada oferujesz darmowe narzędzie, np e-book, czytelnik dostaje go zaraz po potwierdzeniu subskrypcji. Tylko jeden autoresponder jest na Freshmail za darmo – dobrze go wykorzystaj!

test darmowego narzędzia do wysyłki newslettera

Nie potrafię zdecydować się na jedno z narzędzi, dlatego korzystam z WordPressa dla tych z Was, którzy dostali mail z potwierdzeniem subskrypcji i z Freshmail dla pozostałych. Bardzo cenny jest dla mnie skrót ostatnich wpisów i możliwość dodania motywującej grafiki na WordPressie. O wiele trudniej przykuć uwagę samą treścią, na co skazuje mnie Freshmail.

Dzięki wysyłce newslettera zachęciłam subskrybentów do zakupu mojego e-booka, częściej też trafiacie na moją stronę (klikacie w linki do artykułów). Ponieważ lubię tworzyć kampanie mailowe, nie jest to dla mnie czas stracony i mam kolejny punkt w CV.

Zajmujesz się wysyłką newslettera? Korzystasz z bezpłatnych narzędzi, a może zainwestowałaś w bajerancki program?

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Ja korzystam z wtyczki darmowej do wordpressa MailPoet i muszę powiedzieć, że widzę same zalety – wprawdzie zdarzają się niepotwierdzone zapisy na newsletter, ale są też statystyki kampanii (ile otwartych, ile kliniętych, ile wypisanych), a tworzenie kolejnych newsletterów jest szybkie i intuicyjne.

  • Ja korzystam z FreshMaila i nie narzekam. Fakt, trzeba się przyzwyczaić i zaakceptować niektóre jego wady, ale ogólnie jest ok. Można przygotowywać kampanie z szablonów albo zwykłą tekstową, można kopiować raz wykorzystany szablon itp. Poza tym, jak wspomniałaś, masz analizę skuteczności mailingu. Od niedawna jest możliwość wysyłania kampanii autorespondera itp.
    Jak to się mówi „i tak wracasz do pierwszego sklepu, który odwiedziłaś” więc nie dziwię się, że nie możesz się zdecydować. Newsletter z WordPressa poznałaś jako pierwszy i wiesz, jak z nim pracować. Wybór nie jest łatwy, ale czy musisz w ogóle wybierać?

    • nie muszę, wysyłam dwie kampanie 🙂 jedną dla osób, u kórych powiodła się subskrypcja i drugą do tych, którym mail zwrotny gdzieś zabłądził.

    • Marek, komentarze naszych Użytkowników zawsze mile widziane 😉 dzięki!

  • Marto, a próbowałaś http://www.mailerlite.pl?

    • Nie. Wygląda interesująco, a polecasz? 🙂

      • Jestem stronniczy, bo pomagam im w Polsce, ale nawet jakby nie to, uważam że to najlepsza oferta na rynku (zwłaszcza dla początkujących lub lubiących prostotę). Konto do 1000 kontaktów jest bezpłatne… a potem dosyć sprawiedliwe ceny.

  • Witaj Marta, dzięki za opublikowanie wyników Twojego testu. Podsyłam jeden z naszych wideo poradników do FreshMail Designera, daj proszę znać, czy Ci pomógł http://freshmail.pl/wideo-przewodniki/#72382837 Czekamy na dalsze wyniki testów 😉 Pozdrawiam, Joanna Wójcik (FreshMail)

    • No proszę jak testy szybko się rozchodzą 🙂 pozdrawiam i dziękuję za link.

  • Ewelina Szubartowska

    Polecam wtyczkę MailPoet — jest tam możliwość podglądu ile osób kliknęło, ile otworzyło. Sprawnie się obsługuje. No i bezpłatna wtyczka 🙂