email marketing

Nie spamuj! Jak prowadzić profesjonalny email marketing?

Profesjonalny email marketing nie ma nic wspólnego z rozsyłaniem maili do przypadkowych osób, ale tych, które wyraziły taką chęć i zgodę. Zapisać się do newslettera można na stronie lub portalu społecznościowym,  za pośrednictwem specjalnego formularza.

Jak prowadzić profesjonalny email marketing?

Wysyłamy wiadomość z zapytaniem o zgodę na przesyłanie maili, podziękowaniem za zgodę, niedopuszczalne jest wysyłanie mailingu zdobytego ze stron, bez uprzedniego przedstawienia się.

Profesjonalista usuwa osoby, które nie chcą otrzymywać newslettera. Określamy częstotliwość otrzymywania newslettera i trzymamy się tego, co obiecaliśmy, jeśli chcemy zwiększyć liczbę maili w skali tygodnia lub miesiąca– musimy poprosić odbiorcę o zgodę.

Szantaż podczas wejścia na stronę (bez zapisania się do newslettera nie można przeczytać treści) i częste bombardowanie mailami, z których nie wiadomo jak się wypisać, to spamowanie zrażające odbiorcę do marki.

Dlaczego warto korzystać z email marketingu?

Aż 80 % internautów posiada co najmniej dwa aktywne adresy email, dla użytkowników email jest bardzo istotny, otwierają go kilka razy dziennie. Zasięg tej formy komunikatu z odbiorcą będzie większy, niż na portalach społecznościowych.

Email marketing pozwala na budowanie zaangażowania i sprzedaży, więzi odbiorcy z marką. Najlepszy czas na budowanie więzi z marką to zaraz po zapisaniu się przez odbiorcę do newslettera.

Jak zdobyć subskrybentów?

Formularze zapisania się do newslettera mogą pokazać się w formie like box na portalu społecznościowym lub na stronie, po przeczytaniu artykułu, a także podczas opuszczania strony przez internautę.

Maile można zbierać też offline – poprzez formularze zapisu, często dodawane do kuponów zniżkowych.

Zaoferuj coś za darmo, by zdobyć email – np. zorganizuj darmowe webinarium, konferencję, wyślij próbkę produktu.

Po zapisaniu się do newslettera należy wysłać mail z linkiem aktywującym. W ten sposób unikniemy osób, które nie są zainteresowane otrzymywaniem wiadomości. Odbiorcami newslettera nie mogą być osoby przypadkowe, ale zainteresowane naszym produktem lub usługą.

Aby prowadzić email marketing można korzystać z płatnych narzędzi.

Marta Szyszko

Tekst przygotowany na podstawie webinarium dla portalu Mamopracuj.pl prowadzonego przez Pana Michała Leszczyńskiego z firmy Get Response.

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments