3 filary biznesu w internecie

Nie obawiaj się nowych wyzwań. Zawsze zdążysz z nich zrezygnować, jeśli się okaże, że to nie to

Odkładanie pomysłów na biznes na później nie ma sensu. Po pierwsze dlatego, że codziennie powstają nowe usługi, zawody, a jutro mogą już być nieaktualne, dlatego najlepszy czas, żeby działać, jest teraz. Po drugie dlatego, że biznes wymaga zaangażowania, pracy, regularności, bez tego traci na wartości. Albo więc to robisz, albo nie. Nie ma miejsca na wahanie, odkładanie na jutro, rozmyślanie o biznesie. Tu potrzebne są konkrety.

„Musisz też być przygotowany na to, że coś, co dziś jest wyłącznie pomysłem, kiedyś może zmienić się w codzienną, ciężką pracę.” Ryszard Jellinek

Czasem sami stawiamy sobie bariery-nie mam szans, bo nie robię zdjęć w podróży, podczas gdy piękne zdjęcie można zrobić koło domu. Prawda jest taka, że widok, po który jechałeś na koniec świata, może wzbudzić jakieś zainteresowanie, ale nie takie, co post, który budzi emocje i jest chwytliwy, choć nie ruszyłeś się poza własną ulicę. W e-biznesie wiele można zrobić z niczego i nie warto myśleć o tym, że czegoś nam brakuje i że nieodpowiednio wykorzystujemy swoje możliwości. Tylko korzystać z tego, co mamy.

„Jeśli chcesz zyskać, najpierw musisz zainwestować.” Ryszard Jellinek

Jeśli spodziewasz się jakichś wyników i reakcji, odsłon i propozycji w swoim biznesie, uczciwie odpowiedz sobie, jak w liczbach wypadł poprzedni miesiąc. Jeśli było średnio, to czemu oczekujesz, że nagle coś się zmieni? Jeśli chcesz większych zarobków, to czy korzyści, jakie wnosisz w życie klienta, są adekwatne? Ci, którzy zarabiają dużo, dają z siebie jeszcze więcej. Jesteś gotowa, by tak się zaangażować, inwestować, np. w reklamę na Facebooku, jak robią to influencerzy?

„Ci, którzy bronią się przed reklamą internetową, zwykle twierdzą, że koszty takich działań są zbyt wysokie. (…) Bez względu na to, jak tłumaczą swoją bierność, problem pozostaje ten sam: brak ruchu na stronie, brak zapytań o ofertę ze strony klientów, brak sprzedaży, słabe pozycje w Google i mierne zyski, podczas gdy konkurencja zbiera plony.” Ryszard Jellinek

 Każdy przedsiębiorca jest transparentny i rozliczany z efektów, nie z pustych obietnic. Spełniając swoje obietnice, budujesz markę osobistą i masz lepsze samopoczucie. Czasem łudzimy się, że z każdym rokiem będzie tylko lepiej. W końcu więcej umiemy, mamy lepsze zasięgi. Ja obserwuję, że na rynku reklam blogowych z każdym rokiem jest… coraz trudniej. Ze względu na konkurencję, ale też specyfikę tej pracy.

Czekanie na maila z propozycją współpracy, który może wpaść, albo nie i uzależnianie od tego swojego finansowego poczucia bezpieczeństwa, jest stresujące. Ponadto niewiele zależy od samego blogera. Może dawać z siebie wszystko, co najlepsze, ale nie zarabiać tyle, co choćby pół roku temu za te same działania. Dla kogoś, kto ma kredyt, ambicje, by zarabiać na siebie, a nie jest influencerem, to trudny kawałek chleba. Dlatego warto mieć coś stałego. Coś, co można odpuścić, gdy jest sporo reklam i wrócić do tego, gdy zajdzie potrzeba. Kiedy nadejdzie ten moment, że będziesz influencerem, który na siebie zarabia, będziesz wiedziała. W międzyczasie dbaj o regularne źródło dochodu, nawet jeśli stawka godzinowa nie jest tak imponująca, jak za reklamę na blogu, a temat nie do końca pokrywa się z twoimi zainteresowaniami. Wtedy zdejmujesz z presję z blogowania i masz z tego więcej przyjemności, nie przeżywasz, że jakiś post się nie przeczytał i że to już koniec, bo są inne działania w twojej firmie, które czekają na swoją kolej, i z których masz pieniądze.

Nie obawiaj się nowych wyzwań. Zawsze zdążysz z nich zrezygnować, jeśli się okaże, że to nie to. Ale nie każda szansa się powtórzy. Czy coś nam pasuje, czy nie, najlepiej sprawdzić w działaniu. Czasem to, co wydawało się spełnieniem marzeń, po fakcie wcale nie jest ani dochodowe, ani satysfakcjonujące. I odwrotnie, niepozorne zlecenie idzie łatwo, szybko i przyjemnie.

Marta Szyszko

Inspiracją do tego wpisu była dla mnie książka Ryszarda Jellinka „Trzy filary biznesu w internecie”.

3 filary biznesu w internecie

Konkurs

Mam dla Was 2 egzemplarze książki Ryszarda Jellinka „Trzy filary biznesu w internecie”.

Jak wziąć udział w konkursie? Napisz ciąg dalszy w komentarzu pod tym postem:

Mój najskuteczniejszy sposób na pozyskanie nowych klientów to….

Na Wasze odpowiedzi czekam od 30.X. 2017 do 07.X.2017

Wyniki ogłoszę w komentarzu pod wpisem 08.X.2017.

Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez redakcję bloga Kobieta w e-biznesie.pl

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments