film-produktowy

Jak odpowiednio nagrać film produktowy?

W ostatnich czasach coraz większą popularnością cieszą się materiały promocyjne i reklamowe sporządzane w formie przekazu audiowizualnego. Reklama telewizyjna i filmowa przestała być narzędziem wykorzystywanym jedynie przez wielkie, międzynarodowe firmy i korporacje. Sięgają po nią także mniejsi przedsiębiorcy, co związane jest z coraz większą jej dostępnością, malejącymi kosztami przygotowania filmu produktowego lub innego materiału filmowego, a także rozwojem nowych technologii oraz sieci Internet, wpływających na zwiększone grono odbiorców przekazu zawartego w spocie filmowym.

Trendom obserwowanym na rynku reklamy sprzyjają też ostatnie badania analityków rynkowych oraz specjalistów z zakresu socjologii i mediów, które wyraźnie wskazują na dużą skuteczność przekazu reklamowego kierowanego do określonych odbiorców właśnie w formie połączenia obrazu i dźwięku.

Wśród materiałów audiowizualnych, które najczęściej wybierane są przez przedsiębiorców z różnorakich gałęzi usługowych, handlowych i wytwórczych, na pierwszy plan wybijają się ostatnio filmy produktowe. Próbując w skrócie opisać charakterystyczne dla nich cechy, ograniczyć się można do stwierdzenia, że ich zadaniem jest przedstawienie w krótki i interesujących sposób podstawowych właściwości sprzedawanego towaru lub usługi, a także pokazanie, w jaki sposób można z nich korzystać oraz jakie dają one możliwości. Stworzenie dobrego filmu reklamowego, stanowiącego element promocji określonego towaru lub usługi, nie jest jednak rzeczą tak prostą, jak mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka. Przede wszystkim wziąć musimy pod uwagę to, że każdego dnia w Internecie publikowanych są setki tysięcy filmów, wśród których nie jest prosto odnaleźć wartościowy i interesujący materiał, który jednocześnie dostarczać będzie wiedzy merytorycznej. Stąd też – planując tę formę promocji lub reklamy musimy sprawić, aby nasz film produktowy wyróżniał się na tle innych realizacji filmowych oraz było możliwe jego wypromowanie spośród innych, konkurencyjnych filmów i spotów reklamowych.

Jak to osiągnąć? Przede wszystkim film produktowy powinien być na tyle charakterystyczny, by przyciągnąć uwagę odbiorców oraz pozostać w ich pamięci. Badania analityczne pokazują, że odbiorca przekazu audiowizualnego decyzję o kontynuowaniu włączonego spotu podejmuje w przeciągu kilku sekund od czasu jego włączenia. Dlatego też powinniśmy się postarać, aby nasz film już na wstępie potrafił zaciekawić adresata, zaintrygować lub zainteresować tematyką. Kwestia ta na dalszy plan schodzi jedynie w odniesieniu do tych branż i sektorów gospodarki, gdzie z uwagi na zakres wiedzy specjalistycznej oraz skomplikowanie omawianej materii film produktowy adresowany jest do wąskiego grona odbiorców, zazwyczaj zajmujących się zawodowo daną tematyką. Niezależnie od powyższego należy też zadbać, aby materiał filmowy wykonany był w sposób estetyczny i przyjemny dla oka i ucha. Przygotowanie spotu reklamowego, który uchybiał będzie podstawowym zasadom tworzenia grafiki i dźwięku przynieść może efekt odwrotny od zamierzonego, przyczyniając się do kształtowania się przeświadczenia o braku profesjonalizmu w działaniu danego przedsiębiorcy.

Zaufaj specjalistom – stwórz film produktowy z KrotkieFormy.pl

Materiał partnera portalu

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments