jak odnieść sukces w biznesie

Jak osiągnąć sukces w biznesie? 4 podpowiedzi na podstawie Briana Tracy

Jak osiągnąć sukces w biznesie? Wzorować się na tych, którym się to udało, bo nie ma szybkich rozwiązań ani drogi na skróty.

„Z jakiegoś powodu sporo osób ulega przeświadczeniu, że w życiu można wspiąć się na sam szczyt, nie płacąc za to ceny, którą zapłacili inni. Szukają szybkich, łatwych rozwiązań, licząc na sukces i jednocześnie chcieliby się wymigać od setek czy wręcz tysięcy godzin wytężonych starań, niezbędnych do tego, by cokolwiek znaczącego osiągnąć.” B. Tracy

Jak osiągnąć sukces w biznesie?

Doskonal to, co przynosi ci największy zwrot i w czym jesteś najlepsza

„Podstawę większości życiowych sukcesów stanowi specjalizacja w nielicznych ograniczonych dziedzinach. Ludzi sukcesu cechuje m.in. to, że wybierają wyłącznie takie posady i przyjmują tylko te zlecenia, które umożliwiają im wykazanie się pełnią posiadanych umiejętności.” B. Tracy

Nie ma sensu robić czegoś na pół gwizdka. Nie ma sensu zajmować się tematyką, która kręci tylko trochę, bo pasja pobudza motywację, pozwala dawać z siebie więcej mniejszym nakładem energii. A coś napisanego z zaangażowaniem, rzucone w sieci nawet na mało obleganym fanpejdżu, ma szansę zostać docenione, bo ktoś to udostępni, podchwyci. Tak przyciągniesz nowych czytelników, przebijesz się przez szum informacyjny. Treści na pół gwizdka osłabiają zaangażowanie fanów.

„Nie negocjuj jakości swojego tekstu! Jak to jest, że firma w czasach kiedy komunikacja w internecie odgrywa tak istotną rolę, może sobie pozwolić na świadome zamawianie tekstów niższej jakości? Jak w ogóle można poddawać pod dyskusję jakość oferowanych usług? Albo coś robimy najlepiej, jak potrafimy, albo wcale! Podobnie jest z copywritingiem. Nie chodzi mi tutaj o skrajnie niezdrowy perfekcjonizm. Wychodzę z założenia, że zrobione jest lepsze od doskonałego, ale jeśli firma tworzy usługi tworzenia treści, to nie powinna świadomie proponować ich na niskim poziomie jakości. (…) to, co mnie najbardziej uderza w ich ofercie, to opcja „wyboru jakości” dla zamawianych tekstów. Czyli albo zamawiam tekst wysokiej jakości i płacę więcej, albo zamawiam tańszy tekst, ale jakość wtedy będzie niższa.” Barbara Stawarz-Garcia

Sukces odnoszą ci, którzy zostają skoncentrowani na tym, co przynosi im największy zwrot

„Sukces jest procesem skupiania rozproszonych mocy w jeden potężny nurt.” James Allen

Częstym błędem jest wrzucenie kilku zdjęć na Instagram, oczekiwanie fejmu i stwierdzanie, że to nie działa. Nawet jeśli zarabianie na publikowaniu pięknych zdjęć z hastagami wydaje się mało poważnym zajęciem, to konieczne jest skupienie się i regularne dodawanie treści. Łatwo rozproszyć swoją energię, tymczasem za każdym razem, gdy poświęcamy na coś swój czas, odmawiamy sobie poświęcania go na coś innego. Określ priorytet dla swojego biznesu i pozostań mu wierna. Jeśli coś nie działa, to pewnie dlatego, że się tym nie zajmujesz. Często to, czym zajmują się ludzie sukcesu, wydaje się innym banalne: „Przecież każdy mógłby to robić”, tylko z jakiegoś powodu sami nie podejmują wyzwania. Jeśli coś nie przybliża cię do twojego celu, odłóż to na później lub całkiem z tego zrezygnuj.

 „W pracy, nim zaczniesz cokolwiek robić, zawsze zadawaj sobie pytanie: „Czy to, czym zamierzam się właśnie zająć, należy do tego odsetka działań, które przynoszą największe rezultaty? (…) Im więcej czasu poświęcasz na pracę nad ważnymi kwestiami, liczącymi się w dłuższej perspektywie, tym (…) więcej osiągasz.” B. Tracy

Prowadzenie biznesu to zajęcie dla osób proaktywnych, wytrwałych, pracowitych

 Dlaczego? Bo zdawać by się mogło, że jakieś działanie nie ma znaczenia, a potem okazuje się, że podjęcie się go  doprowadziło nas do nowego klienta, ciekawego tematu, pomysłu. Każdy biznes potrzebuje nowych klientów i pomysłów, a nie toleruje bierności i odkładania na potem. Czasem wydaje się, że pojedynczy wysiłek nie ma znaczenia, a potem okazuje się, że za nim ruszyła lawina, która ma duże znaczenie. Cierpliwość, dokładność i zaangażowanie to cechy, bez których nie warto brać się za własny biznes. Nie ma drogi na skróty. To, co ma przynieść duży zwrot, na ogół trzeba rozkręcać lata bez natychmiastowych zysków. Niewiele osób potrafi wytrwać, poddają się i robią coś przeciętnego, co da im natychmiastowy zwrot. Może to odpowiedź, czemu sukces zarezerwowany jest dla nielicznych.

„Wejście do grona czołowych specjalistów na danym polu wymaga przeciętnie pięć do siedmiu lat usilnych starań, w tym wielu godzin poświęconych na naukę i praktykę. I nie ma dróg na skróty. (…) Czasami słyszę: „Pięć lat to za długo!” Wtedy mówię (…): „Czas tak czy inaczej upływa”. Co się okaże po upływie pięciu lat od dziś? Ty będziesz o pięć lat starszy.” B. Tracy

Bądź gotowa dawać więcej, niż otrzymujesz w zamian

Zauważyłam, że klienci zawsze są chętni dostać duże korzyści za niższą cenę. Natomiast nikt nie zrobi czegoś ponad dla ciebie jako przedsiębiorcy. W swoim biznesie to ty wychodzisz z inicjatywą, przymykasz oko, dorzucasz coś od siebie. Oferujesz dużą wartość, by opłacało się w nią inwestować i byś nawet po negocjacji ceny, wyszła na swoje. Już nie wystarczy, że jesteś. Musisz oferować konkretne, namacalne korzyści. Nie jest najważniejsze, na ile wyceniasz swój produkt, ale ile klient będzie gotowy za niego zapłacić.

To, że podajesz niską stawkę, nie znaczy, że to, co robisz niewiele jest warte, ale że jest konkurencja, z którą musisz się liczyć. Rozpoczęte negocjacje nic nie znaczą, liczą się negocjacje doprowadzone do końca, gdzie przez koniec rozumiem przelew od klienta. Szanuj klientów, którzy płacą w terminie. Trzeba wysłać dużo zgłoszeń, przejrzeć mnóstwo zleceń i odpowiedzieć na sporo maili, nim znajdziemy coś dla siebie. Chcesz zarabiać więcej? Musisz oferować coraz więcej, działać częściej.

„Jaki ograniczający cię czynnik determinuje tempo podwojenia wyników sprzedaży?” Najczęściej odpowiedź brzmi tak: „Liczba zawieranych transakcji.” (…) Jako częsty powód niedostatecznego poziomu sprzedaży bywa podawany taki oto argument: „Nasi potencjalni klienci nabywają zbyt dużo towarów z naszej oferty od konkurencji.” Jeśli tak właśnie sprawy się mają, to rozwiązanie polega na zmianie bądź podniesieniu poziomu oferowanych usług.” Brian Tracy

W każdej branży są influencerzy, którzy nie martwią się o nowych klientów, tylko o to, jak obsłużyć wszystkich zainteresowanych. Co takiego dają? Czym przyciągają? Czym się wyróżniają?

Marta Szyszko

na podstawie:

jak osiągnąć sukces w biznesie

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments