planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google – sprawdź zainteresowanie swoim biznesem

Jakie pytanie zadają sobie świeżo upieczeni przedsiębiorcy? Czy jest zapotrzebowanie na moją usługę i czy na tym w ogóle da się zarobić. Dzięki bezpłatnemu narzędziu – planerowi słów kluczowych Google już nie musisz gdybać, możesz przewidzieć zainteresowanie produktem/usługą, a nawet przekonać się o sezonowości swoich usług. Jak korzystać z tego narzędzia?

planer słów kluczowych

copywritingJakie jest zainteresowanie moim biznesem, np. usługą lub tematyką bloga?

Dzięki planerowi słów kluczowych przekonasz się jakie jest zainteresowanie tym, co chcesz zaproponować klientom.

Jeśli jest sporo zapytań o daną frazę (np. mama, biznes, copywriting) oznacza to, że są klienci na twoje usługi, a twoim celem będzie dotarcie do nich, bo dużo zapytań, to też konieczność pokonania konkurencji.

Jeśli szukamy niszowej tematyki na blog, warto wybrać branżę, na którą jest średnie zainteresowanie w wyszukiwarce Google, będzie nam łatwiej przebić się z treściami i zdobyć czytelników. Im większa konkurencja, tym wyżej Twoja strona musi stać w wyszukiwarce.

Wpisałam do planera frazę mama, okazuje się, że największe zainterosowanie wzbudza „samotna mama”.

google keyword tool

Po jakich słowach kluczowych użytkownicy szukają informacji o mojej branży?

Google keyword tool nie tylko ocenia zainteresowanie branżą, ale też podpowiada jakie słowa kluczowe są najatrakcyjniejsze dla użytkowników, a to oznacza, że warto je powtarzać w swoich wpisach, użyć w domenie i działach swojej strony internetowej. Nasycenie słowami kluczowymi  w poście nie powinno być sztuczne i nachalne. Wystarczy użyć je w tytule, we wstępie i dwa razy we wpisie, inaczej Google uzna, że próbujesz go przechytrzyć. Często pytacie czemu Google wrzuca do spamu strony, które sztucznie się pozycjonują (np. używają zbyt często słów kluczowych lub wykupują płatne linki). Oczywiście wyszukiwarce zależy, byś płaciła za promocję kampaniami AdWords, a nie zdobywała klientów sprytem. Dlatego często zmienia swój algorytm. Google zależy również, by proponować użytkownikom tylko interesujące treści, a nie te, które próbują obejść algorytm.

Kiedy jest sezon na moją usługę/tematykę?

Kiedy użytkownicy szukają informacji na temat produktu/usługi? Zdawać by się mogło, że sezon na pewne usługi (takie jak nurkowanie, depilacja) przypada w okresie wakacyjnym. Jednak narzędzie planer słów kluczowych podaje nam realne zainteresowanie użytkowników na tacy. Być może szukają przydatnych informacji także zimą? Właśnie wtedy, gdy jest najwięcej zapytań o usługę, należy się reklamować! Inwestycja w pozyskanie klienta prędzej się zwróci. Jeśli w danym momencie brakuje zainteresowania, klient przejdzie obojętnie obok baneru lub tekstu sponsorowanego. Zmarnujemy swój budżet.

 jakie było zainteresowanie usługą w poprzednich latachW skali roku zainteresowaniem frazą biznes zwiększa się w styczniu. Czyżby pokłosie podsumowań i próby zmiany zawodowej wraz z Nowym Rokiem?

zainteresowanie biznesem - w styczniuNiektórzy z Was są zdania, że pisanie pod wyszukiwarki źle świadczy o blogerze. Ja wychodzę z założenia, że można pisać autentycznie i z zaangażowaniem, a jednocześnie korzystać z darmowej wiedzy, która zwiększa nasze szanse na sukces. To, że w danym miesiącu nikt nie chce kupić u nas reklamy nie oznacza, że należy zamknać bloga i wpaść w depresję, może warto sprawdzić, czy użytkownicy szukają informacji na dany temat? Bloger, który pisze na „gorący” temat zwiększa liczbę odsłon, a więc wartość rynkową swojej strony. Biznes róbmy z pasją, ale też z głową, oszczędzimy sobie rozczarowań i oczekiwań niewspółmiernych do możliwości.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Ciekawe informacje, dziękuję 🙂

  • Google Trends też fajnie się sprawdza w ogarnięciu potencjału naszych działań 🙂

  • Jak dobrze, że tu trafiłam. Dzisiaj właśnie uruchomiłam ten planer, ale to czarna magia, teraz wiem o co chodzi i jak się tym posługiwać,

  • Bardzo dobry pomysł – wykorzystanie bezpłatnego plannera słów kluczowych do swojego bloga.
    Zazwyczaj wykorzystuje się go do kampanii adwords, ale np. przy szukaniu pomysłu na swój biznes może stawić nieoceniona pomoc.

  • A ja myślałam że już coś wiem, a się okazało że jeszcze daleko w lesie jestem. Mimo, że patrząc na statystyki moich wpisów zastanawiałam się czemu niektóre są częściej wyświetlane, domyślałam się co prawda czego ludzie wyszukują ale dzięki temu planerowi rozjaśniło mi się całkowicie. Dziękuję! Bardzo przydatny wpis 🙂