kobieta w e-biznesie

Pozycjonowanie bloga – o czym pamiętać, dodając nowy post?

The content is the king – zanim wciśniesz guzik publikuj, sprawdź czy dopieściłaś swój post pod kątem SEO, dzięki czemu zdobędziesz czytelników długo po tym, jak promowałaś go po raz pierwszy w mediach społecznościowych. Pozycjonowanie strony zaczyna się na etapie planowania tematu posta.

Zweryfikowałaś swój pomysł na post w planerze słów kluczowych? Wiesz już czy jest tematem zainteresowanie (jeśli ponad tysiąc internautów miesięcznie szuka informacji, to dobry znak), a także po jakich słowach kluczowych internauci tych informacji szukają? (Jeśli nie wiesz jak to się robi, czytaj: http://kobietawe-biznesie.pl/planer-slow-kluczowych-google-sprawdz-zainteresowanie-swoim-biznesem/)

jak dodać wpis

https://pixabay.com/

To teraz upewnij się, że słowa kluczowe znajdują się w odpowiednim nasyceniu (zainstaluj wtyczkę Yoast SEO i dostosuj tekst do jej wymogów). Wtyczka poinformuje cię w jakich partiach tekstu brakuje słów kluczowych, a także czy tytuł nie jest za długi. W opisie tego narzędzia dodaj zdanie, które w kilku słowach przybliży tematykę posta.

Jak sformułować tytuł?

W tytule słowo kluczowe powinno znaleźć się maksymalnie po lewej stronie i najlepiej nie odmieniać go przez przypadki. Widzisz jak sformułowałam tytuł? No to wiesz już na jakie słowa kluczowe pozycjonuję tekst.

Jak uatrakcyjnić przekaz?

Zadbaj o długi czas użytkownika na stronie, nie utrudniaj mu czytania:

wytłuść lead i oddziel od reszty tekstu

– rozbij tekst na akapity nawet co drugie zdanie

– wytłuść kluczowe informacje

– wyjustuj tekst

– dodaj śródtytuły

– wybierz szablon, który oferuje czytelną i sporą czcionkę.

– zaproponuj linki do tekstów rozwijających poruszony wątek

– wypunktuj ważne informacje.

Zdjęcia i grafiki – opisy mają znaczenie

W przypadku zdjęć i grafik liczy się zarówno jakość, jak i ilość. Nie tylko rozbijają tekst, czyniąc go czytelniejszym, ale dodatkowo możesz w temacie użyć słów kluczowych, np pozycjonowanie strony dla blogerów. Uzupełnij etykietę (dodaj adres stocka, z którego ściągnęłaś zdjęcie). W opisie alternatywnym w kilku słowach streść, co widzisz na obrazku.

okulary na komputerze

https://pixabay.com/

Dodaj minimum dwa zdjęcia i jedną miniaturkę.

Na pierwszy rzut oka może się to wydawać niepotrzebnym zawracaniem głowy. Jednak w dobie sporej konkurencji na rynku blogowym, pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu. Bez tego będziesz odbijać się od ściany, a wkrótce zniechęcisz brakiem propozycji współpracy i odsłon.

Marta Szyszko

bibliografia:

mala-firma-w-sieci_7369webwriting

Comments

comments