kaboompics-com_portrait-of-a-man-taking-photos-with-a-vintage-film-camera

Jak prowadzić blog, który jest atrakcyjny dla reklamodawców? 10 przykazań autentycznego blogera

  1. Bądź autentyczny. Pisz o tym, co Cię interesuje, nie pisz „na siłę” – czytelnicy od razu wychwycą fałsz i przestaną Cię czytać, a bez czytelników – co widać w statystykach – żaden reklamodawca nie będzie chciał współpracować.

  1. Bądź wiarygodny. Współpracuj tylko z firmami / produktami, które są zgodne z tematyką Twojego bloga. W ten sposób unikniesz „zaśmiecania” bloga wpisami, które rażąco się z nim kłócą.
  1. Używaj statystyk. Zintegruj z blogiem Google Analytics lub inny system analityczny. Prośba o przesłanie aktualnych statystyk to najczęściej pierwsza prośba reklamodawcy.
  1. Blog to nie wszystko. Używaj social media – zarówno po to, by dotrzeć do swoich czytelników, jak i po to, by reklamować swojego bloga. Pamiętaj, żeby dostosować przekaz do medium (czyli 140 znaków na Twitterze, fajne foto na Instagramie, dłuższy tekst na Facebooku, etc.)
  1. Komunikuj się ze zleceniodawcą. Jeśli coś się wydarzyło i nie możesz wywiązać się ze zlecenia na czas – poinformuj o tym zleceniodawcę jak najszybciej. Najgorsze, co można zrobić, to schować głowę w piasek i nie odpowiadać na maile / nie odbierać telefonów.
  1. Bądź pomysłowy. Jeśli masz pomysł na to, jak ująć przekazany przez reklamodawcę temat – nie wahaj się go przedstawić. Oryginalność jest bardzo poszukiwana, a poza tym – to Ty znasz swoich czytelników najlepiej.
  1. Daj się poznać. Uczestnicz w życiu blogosfery – bywaj na konferencjach czy spotkaniach. Sam takiej zorganizuj (to mniej zachodu niż myślisz). Czytaj. Pisz. Komentuj.
  1. Pamiętaj, że możesz odmówić. Bloger to nie banner 🙂 – przyjmuj tylko te zlecenia, które są dla Ciebie interesujące.
  1. Nie nastawiaj się na natychmiastowy zysk. Czasy błyskawicznych karier blogerów chyba już minęły, dziś potrzeba systematycznej pracy, by zbudować wartościowego bloga, który zainteresuje reklamodawców. Pisz dla swoich czytelników, nie dla zysku i bądź cierpliwy.
  1. Zainwestuj w siebie. W sieci regularnie można znaleźć darmowe kursy online dotyczące promocji i marketingu w sieci. Dzięki temu będziesz wiedział, a jaki sposób promować swoje wpisy.

Piotr Łokuciejewski z platformy Reachablogger

piotr-lokuciejewski-reachablogger

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Chociaż sam zarabiam najwięcej na wspolpracach właśnie to JUŻ widzę ogromną przepaść zarobkowa i wygody w sprzedaży własnych produktów. To juz nieodwracalny trend.

    • Ja wciąż finansowo wychodzę lepiej na współpracach niż na moim produkcie, ale może to dlatego, że jestem na taki zarobek nastawiona, a produkt pojawił się w którymś momencie i niewiele robię, by go promować. Poza tym, dlaczego nie mieć ciastka i nie zjeść ciastka? 😉

      • Produkt własny może być trampoliną do znacznych zarobków – zobacz blog Pawła Popiel, gdzie czasami dzieli się swoimi wynikami ze sprzedaży własnych produktów.

  • 11. Zadbaj o wygląd bloga. Nie musisz instalować najnowszych skórek z TOP 10 ani zlecać indywidualnego projektu, Twój blog nie może jednak wyglądać tak samo dziś, jak 10-20 lat temu. Tak, wygląda ma znaczenie!