Facebook

Jak przeprowadzić legalny konkurs na Facebooku? 7 złotych zasad

Zdawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż przeprowadzenie konkursu na Facebooku. Tworzysz grafikę, np. z nagrodą i krótką informacją o konkursie, czasie jego trwania.  Zadajesz pytanie konkursowe i prosisz, by czytelnicy odpowiadali na nie w komentarzach pod postem. Jednak to za mało, by nasz konkurs był w pełni legalny i zgodny z polityką Facebooka. Co powinniśmy uwzględnić w poście i co jest zabronione?

Do przeprowadzenia legalnego konkursu na Facebooku konieczne jest stworzenie regulaminu.

Co powinien zawierać regulamin konkursu na Facebooku?

– informację do kogo kierujemy konkurs (np. fani bloga „X” na Facebooku)

– zadanie konkursowe, np. w komentarzu odpowiedz na pytanie…

– informację o tym, w jaki sposób zostanie wyłoniony zwycięzca (np. wybierze go jury, redakcja bloga)

– dane organizatora konkursu (nazwa firmy, adres lub NIP)

– zastrzeżenie, że prace uczestników możemy wykorzystać do działań marketingowych

Co jest zakazane?

– zachęcanie do udostępniania konkursu na osi czasu uczestników jako warunek wzięcia udziału w konkursie

– regulamin Facebooka zabrania też nakłaniania do tagowania znajomych jako warunku koniecznego, by wziąć udział w konkursie.

Marta Szyszko

Na podstawie:

firma w social mediach

onepress.pl

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments