Zdawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż przeprowadzenie konkursu na Facebooku. Tworzysz grafikę, np. z nagrodą i krótką informacją o konkursie, czasie jego trwania. Zadajesz pytanie konkursowe i prosisz, by czytelnicy odpowiadali na nie w komentarzach pod postem. Jednak to za mało, by nasz konkurs był w pełni legalny i zgodny z polityką Facebooka. Co powinniśmy uwzględnić w poście i co jest zabronione?
Do przeprowadzenia legalnego konkursu na Facebooku konieczne jest stworzenie regulaminu.
Co powinien zawierać regulamin konkursu na Facebooku?
– informację do kogo kierujemy konkurs (np. fani bloga „X” na Facebooku)
– zadanie konkursowe, np. w komentarzu odpowiedz na pytanie…
– informację o tym, w jaki sposób zostanie wyłoniony zwycięzca (np. wybierze go jury, redakcja bloga)
– dane organizatora konkursu (nazwa firmy, adres lub NIP)
– zastrzeżenie, że prace uczestników możemy wykorzystać do działań marketingowych
Co jest zakazane?
– zachęcanie do udostępniania konkursu na osi czasu uczestników jako warunek wzięcia udziału w konkursie
– regulamin Facebooka zabrania też nakłaniania do tagowania znajomych jako warunku koniecznego, by wziąć udział w konkursie.
Marta Szyszko
Na podstawie: