real time marketing

Real Time Marketing – z ręką na pulsie

W jednym z hucznych wpisów na znanym blogu parentingowym, przewinęło się pojęcie Real Time Marketingu. Bardziej niż wojna o lakiery do paznokci, zafrapowało mnie jego znaczenie. Czy tweet marki produkującej lakiery, na stronie innej blogerki parentingowej, jest przykładem Real Time Marketingu?

Wiadomo, że najwięcej emocji potrafi wzbudzić niepozorny temat. Z zaciekłością można dyskutować o rajstopkach, lakierach do paznokci, a jeśli robią to dwie znane blogerki parentingowe (przez znane mam na myśli to, że współpracują ze sporymi markami i przewijają się w rankingu Kominka), działy PR różnych firm próbują uszczknąć coś dla siebie. Tak właśnie zachowała się marka produkująca lakiery do paznokci, która poparła kontrowersyjną tezę, jakoby malowanie małym dziewczynkom paznokci, przyczyniało się do ich wczesnej seksualizacji.

Poza emocjami kto ma rację, czy malowanie paznokci przedszkolakom jest krzywdzące dla rozwoju ich tożsamości, zastanowiło mnie czy robiąc Real Time Marketing możemy pozwolić sobie na opowiadanie się po stronie kontrowersyjnych poglądów, może wystarczyło nie odnosić się do głównego tematu sporu, a może właśnie o to chodzi – nieistotne czy pozytywnie, czy negatywnie, ważne żeby mówić. Co o tym myślicie, czy Real Time Marketing nie dba o wydźwięk promocji, ważne by było hucznie i z dużym ładunkiem emocjonalnym?

Tweet wymyślony, zaprojektowany i wrzucony do sieci w ciągu kilku minut sprawił, że o firmie i jej produkcie mówiono przez wiele tygodni. Przykład ten idealnie pokazuje, jak wielkie możliwości daje komunikacja z odbiorcami w czasie rzeczywistym i jakie rezultaty może przynieść utrafienie w ich nastroje w danym momencie.” – podaje blogipresso.pl, odwołując się do innego przykładu Real Time Marketingu.

A jaka jest definicja tej formy reklamy?

Real Time Marketing polega na uchwyceniu wydarzenia i prowadzeniu działań marketingowych na bieżąco, co wymaga zaangażowania, wyczucia, refleksu i inteligencji marketingowców. Działania marketingowe odbywają się w czasie wydarzenia, angażującego emocjonalnie sporą liczbę odbiorców.

Wiecie, że prowadząc swoje blogi i konta na portalach społecznościowych, same możecie korzystać z dobrodziejstw Real Time Marketingu? Wystarczy udzielać się pod postami szeroko komentowanymi – być w pierwszej piątce komentarzy pod wpisem na Facebooku, blogu lub na Tweeterze, tam gdzie kipią emocje i przebywają internauci.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments

  • Fajny pomysł, a tak swoją drogą te lakiery do paznokci, moja coreczka się nimi zachwyca, ja nie chcę bo to chemia, a z tą sekstualizacją czy przedwczesnym dojrzewaniem to chyba z taką iloscią chemii i plastikow, ktore imitują naturalne estrogeny, nigdy nie dojdziemy do ładu: kto jest winny. Im mniej chemii tym lepiej. Pozdrawiam Marto
    Gratuluję wywiadu, tego w Biznesmam (bardzo fajny) pozdraiwam Beata

  • Mam bardzo podobne zdanie jeśli o chemię chodzi, nie bez znaczenia pewnie są też bajki i programy telewizyjne, które bombardują nasze dzieci, dziewczynkom robią wodę z mózgu, że ma być piękna i nosić świetne ciuchy. Dziękuję, miło mi 🙂