BIA_20170512_WW_IMG_4811(blog)

Gdy nie realizujemy swoich marzeń czy po prostu swojego potencjału, jakaś cząstka nas umiera

Pracujesz z początkującymi autorami od 6 lat. Jakie problemy najczęściej pomagasz im rozwiązać, jak ich wspierasz?

Od samego początku swojej działalności, duży nacisk kładłam na przełamywanie blokad twórczych. Zauważyłam, że wiele osób nie zaczyna pisać, bo boją się krytyki, hejtu czy po prostu nie wierzą w swoje możliwości. A przecież, gdy nie realizujemy swoich marzeń czy po prostu swojego potencjału, jakaś cząstka nas umiera.

Poza tym w naszym społeczeństwo funkcjonuje mit pisania jako wyjątkowej umiejętności, którą otrzymuje się odgórnie. Rodzisz się z umiejętnością pisania albo nie. Dlatego też swoim kursantom pokazuję, że pisania można się nauczyć; że jest to umiejętność jak każda inna. Może nie każda z nas będzie drugim Kingiem, ale każda z nas może nauczyć się pisać przyzwoite artykuły – pod warunkiem, że naprawdę tego chce.

Często też osoby, które do mnie przychodzą, boją się, że pisząc w nieodpowiedni sposób mogą zniszczyć swoją markę. Bo zrobią błąd, napiszą zbyt krótko lub za mało ekspercko – nie odwołają się do wszystkich możliwych badań. Podpowiadam im, by zdjęli ze swoich barków brzemię bycia „wielkim” ekspertem. Można być ekspertem pozostając sobą. Blog prowadzimy nie dla innych ekspertów, a dla naszych potencjalnych klientów. To do nich chcemy dotrzeć i z nimi chcemy zbudować relację.

Z jakimi mitami na temat blogowania i zarabiania na blogu eksperckim najczęściej się spotykasz?

Najczęściej spotykam się z przekonaniem, że wystarczy założyć blog, pisać i klienci przyjdą sami. A to tak nie działa. Blog ekspercki jest przede wszystkim narzędziem do budowania relacji. Miejscem, w którym możemy pokazać swoje podejście i dać wartość, dzięki której potencjalny klient nam zaufa, uwierzy, że to właśnie my możemy mu pomóc. Sam blog, bez aktywnych działań marketingowych to za mało, by rzeczywiście zarabiać.

Gdy obserwuję współczesny rynek, mam wrażenie, że można zarobić na różnych działaniach, jeśli tylko wkładamy w nie serce i traktujemy poważnie. Co, na podstawie Twoich doświadczeń z klientami, decyduje o tym, że niektórzy zarabiają na pisaniu, a inni odnoszą porażki?

Rzeczywiście dużo zależy od naszej pasji i serca, które wkładamy w nasze działania. Ale tutaj też bym uważała na pewien mit. Pasja i serce to za mało, by rzeczywiście odnieść sukces i zarabiać. Oczywiście jest to podstawa, która daje nam siłę, ale nie możemy pominąć rozwijania kompetencji i zdobywania umiejętności marketingowych. To, czy ktoś zarabia na pisaniu w dużej mierze zależy po prostu od promocji.

Jeśli wybieramy tematykę naszego bloga, warto połączyć trzy elementy: pasja (kocham to, o czym będę pisać), kompetencje (znam się na tym) i potrzeby klientów. Naprawdę warto wiedzieć, czego ludzie potrzebują i jaką wartość mogą od nas otrzymać. Taki blog naprawdę nam pomoże zarabiać.

Twój kurs będzie dostępny w Empiku. Jak udało Ci się tego dokonać?

Tak, rzeczywiście mój kurs jest już dostępny w Empiku i innych księgarniach internetowych. A kosztowało mnie to trochę kreatywności.

Po prostu wyszłam poza pewien schemat i postanowiłam wydać kurs online jakbym to zrobiła w przypadku poradnika w formie e-booka. Miałam już doświadczenie w wydaniu poradnika. Tak naprawdę wystarczyło przekonać do pomysłu wydawcę, co było bardzo proste.

Jestem zwolenniczką delegowania zadań, więc współpraca z wydawnictwem jest  dla mnie idealnym rozwiązaniem. To wydawca zajął się składem, projektem okładki, pozyskaniem numeru ISBN i umieszczeniem e-bookowego kursu w Empiku.

Dzięki temu mogę dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż gdybym sprzedawała kurs przez siebie. A równocześnie wymaga to ode mnie o wiele mniej pracy.

Czego można nauczyć się na twoim kursie, jakie tematy poruszasz?  Do kogo skierowany jest Twój e-bookowy kurs?

Tytuł mojego kursu brzmi „Jak pisać na blog ekspercki, by inni chcieli to czytać” i już w tym tytule wskazuję swoją grupę docelową. Są to przede wszystkim osoby, którym zależy na budowaniu marki eksperta poprzez pisanie na blog. Sam blog traktują jako jedno z narzędzi marketingowych, które ma wspierać ich biznes.

blog-kurs (2)

W ramach tego kursu przekazuję wiedzę o tym:

  • jak wzmocnić swoją wiarę w sukces; przepracować blokujące przed blogowaniem przekonania;
  • jak zaplanować publikacje;
  • jak określić swojego czytelnika idealnego;
  • jak tworzyć przyciągające uwagę tytuły artykułów;
  • skąd czerpać pomysły na artykuły;
  • jak opowiadać historie;
  • jak pisać, by brzmiało to ciekawie;
  • jak napisać recenzję;
  • jak promować swój blog w sieci – jak połączyć go z newsletterem, z fanpage’em
    i pozycjonować (elementy SEO).
  • i jak na to wszystko znaleźć czas i się nie zarobić.

Konkurs

Mam dla Was do wygrania 3 e-booki „Jak pisać na blog ekspercki, by inni chcieli to czytać” autorstwa Krzysi Bezubik.

Jak wziąć udział w konkursie? Napisz ciąg dalszy w komentarzu pod tym postem:

Najchętniej czytane posty na moim blogu eksperckim to…

Na Wasze odpowiedzi czekam od 7.V. 2018 do 14.V.2018

Wyniki ogłoszę w komentarzu pod wpisem 15.V.2018.

Z Krzysią Bezubik

rozmawiała Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments