IMGP8150

Slow blogging – przyciągnij czytelników i reklamodawców jakością

Slow blogging oznacza, że w świecie nastawionym na szybkie tempo, dajemy sobie czas, by pomysły na działania blogowe w nas dojrzewały, były gruntownie przemyślane, nawet jeśli dodamy je rzadziej. Stawiamy na jakość i zaangażowanie, a nie odbębnianie minimalnej liczby postów, by wyskoczyć wysoko w Google lub trzymać pozory przed reklamodawcami. Oczywiście duża ilość postów nie musi oznaczać utraty na ich jakości, ale wtedy blogowaniu poświęcamy o wiele więcej czasu.

Slow wywiad

Wywiad wywiadowi nie równy, wierz mi, jest różnica czy spotykasz się z kimś w kawiarni, zachodzi między wami interakcja, a pytania pojawiają się spontanicznie w trakcie rozmowy lub gdy wysyłasz suchy spis pytań mailem.

Oczywiście mailowy wywiad wymaga znacznie mniej zaangażowania i czasem też wychodzi fajnie (są osoby, które ciekawiej opisują, a w rozmowie czują się onieśmielone), jednak warto choćby od czasu do czasu pokusić się o wywiad tete a tete.

Slow post

Od pomysłu do publikacji posta może minąć sporo czasu. Gosia Zimniak wspomniała, że swój tekst o tym jak wygląda praca z małym dzieckiem u boku, powstawał kilka miesięcy. Dlatego, że mogła na spokojnie poobserwować siebie, swoją pracę i uwzględnić jak zmienia się jej rytm wraz ze skokami rozwojowymi synka. Od pojawienia się pomysłu na wpis do gruntownego zagłębienia się w temat, może minąć nieograniczona liczba tygodni, są oczywiście osoby niecierpliwe, które chcą natychmiast podzielić się przemyśleniami (ja do takich należę, muszę się hamować, by nie dodawać postów hurtowo).

IMGP8150

Slow fotografia

Fotografie możemy pobrać z darmowych stocków, jeśli kto inny również wykorzystał dane zdjęcie czy grafikę, przestajemy być jedyni w swoim rodzaju, a współcześnie jednak trzeba się wyróżniać. Dlatego warto pokusić się o własne zdjęcia, poprosić o to męża, dziecko (moja 5 latka robi świetne zdjęcia!), umalować się, poszukać ciekawej kompozycji. Warto szlifować swoje fotograficzne umiejętności, ale nawet średniej jakości zdjęcie przedstawiające Ciebie, będzie bardziej autentyczne i przekonujące niż super fotka ze stocka. Przekonałam się, że jak występuję przed Wami w pełnej okazałości, chętniej klikacie. To nie znaczy, że już nie korzystam ze stocków, kto z nas tego nie robi?

Slow grafika

Infografikę lub plakat na portal społecznościowy można wykonać niedbale w najprostszym programie, ale można też użyć prostych i efektownych programów graficznych, np. Canvy.

Slow komentarz

Zamiast dodać chaotyczne zdanie tuż po rzuceniu okiem na tytuł czyjegoś posta, zagłęb się w treść i zaangażuj w komentarz, sprawdź czy nie popełniłaś literówek. Interesujący komentarz sprawia, że inni czytelnicy chcą poznać Cię bliżej. Jeśli postępujemy chaotycznie i niedbale, tak też będziemy postrzegani.

Slow reklama

Publikacja gotowych artykułów jest kusząca, ale jeszcze lepiej samemu stworzyć treść, by czytelnik nie poczuł, że wychodzisz do niego z byle czym. Oczywiście takie podejście wymaga odsiewu propozycji, jeśli potrzebujesz tych pieniędzy, to przymkniesz oko na pewne niedociągnięcia, ale Twoi Czytelnicy mogą już nie przymknąć. Lepiej bardzo się cenić i dodawać przemyślane reklamy zgodne z tematyką bloga, zamiast chwytać się wszystkich możliwości i tracić zaufanie oraz dobre imię.

Niech każde Twoje działanie – posty, występy gościnne, komentarze, ślady jakie zostawiasz w blogosferze, będą najlepszą wizytówką Ciebie.

Marta Szyszko

Comments

comments