słowa kluczowe, a ranking Google

Słowa kluczowe, a pozycja w rankingu Google

Uczestniczyłam wczoraj w bardzo interesującym webinarium z Grażyną Lorente, która zdradzała mi i innym właścicielkom lub przyszłym właścicielkom stron www, jak zaprzyjaźnić się z wujkiem Google, by nasza strona wyskoczyła jako jedna z pierwszych w jego rankingu. Ogromne znaczenie dla pozycjonowania ma odpowiedni dobór i użycie w treści strony słów kluczowych.

Głównym zagadnieniem wirtualnego spotkania była ranga słów kluczowych, które otwierają magiczne wrota do dobrej pozycji w Google.

Zacznijmy od początku – potencjalny klient Twojego sklepu lub czytelnik bloga wpisuje w wyszukiwarkę zdania, które pozwolą mu znaleźć odpowiedź na dręczące pytanie lub wybrać pożądany produkt, na przykład – jaki prezent dla chłopaka? Dlatego zastanów się jakie słowa będą kluczowe dla Twojej usługi lub produktu – e-biznes, dzieci, porady dla mam?

Idealnie by było, gdyby Google naszą stronę podał jako pierwszą na tacy. Jak tego dokonać, dzięki świadomemu posługiwaniu się słowami kluczowymi?

Domena

Słowo kluczowe dla naszych usług i tematyki strony, powinno pojawić się już w nazwie domeny –  np. fabrykaprezentów.com lub kosmetykinaturalne.pl.

Problem z domenami jest taki, że te najbardziej popularne są już zajęte, poza tym często prowadzimy nasze strony od jakiegoś czasu i nie jest to dobry moment na cofanie kijem Wisły, ale jeśli dopiero myślisz o nazwie, weź tę wskazówkę pod uwagę.

Działy

Gdy mamy już domenę, czas na stworzenie działów, o wiele skuteczniejszą w rankingu Google strategią, będzie stworzenie różnych podstron, niż upychanie wszystkich usług na głównej, zadbaj o tak zwaną mapę strony.

 Postaraj się by w nazwie działów pojawiły się słowa kluczowe, czyli – prezent dla chłopaka, prezent dla babci, prezent dla dziewczyny lub kosmetyki do włosów, kosmetyki do ciała, kosmetyki do makijażu.

Ważne też, aby każdy z działów w kilku zdaniach opisać, używając znów słów kluczowych, czyli – w tym dziale znajdziesz sprawdzone pomysły na prezent dla chłopaka lub – wybierz najlepszy kosmetyk do pielęgnacji włosów.

Opis produktu

To niesamowite, ale znaczenie ma nawet opis produktów w sklepie, czyli jak dodasz szampon, warto po raz kolejny w opisie użyć słowa kluczowego – np. sprawdzony kosmetyk do nawilżania włosów. Znaczenie ma też opis zdjęcia, tam też użyj słowa kluczowego!

Pogrubienie, kursywa, śródtytuły

Okazuje się, że tekst warto rozbić nie tylko ze względu na czytelność, ale także dla wujka Google. Będą dla niego czytelniejsze słowa pogrubione lub przekrzywione.

Wypisując słowa kluczowe do tekstu (funkcja dostępna np. w szablonie WordPressa), postaraj się je doprecyzować, np. kosmetyki do włosów, bo samo słowo kosmetyki będzie zbyt ogólne i zginie w czeluściach Internetu.

Jeszcze jednaj ważna wskazówka – słowa kluczowe powinny pojawić się w url i tytule wpisu.

To tylko garść wspaniałych porad, które padły na webinarium Grażyny. Wkrótce ma być ono dostępne na youtube, same się przekonacie jaka jest ranga słów kluczowych dla pozycjonowania strony!

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments