laptop i kawa

Startujesz z blogiem? 6 rad na początek

Nie przywiązuj aż takiej wagi do statystyk

Gdy klienci moich blogów pytają o statystyki, niestety nie wypadam w czołówce stron z podobnej branży. Jednak po wykupieniu reklamy, przekonują się, że liczby ustępują miejsca realnemu zaangażowaniu czytelników. Oznacza to, że mam kilkakrotnie mniejszą liczbę uu miesięcznie od konkurencji, ale po dodaniu licznika odwiedzin posta reklamowego, generuje on większą liczbę wyświetleń.

Nie zawsze sporo uu w statystykach przekłada się na czytanie postów. Ktoś może mieć spory ruch z wyszukiwarek, ale niewielkie zainteresowanie bieżącymi postami (także sponsorowanymi). Dlatego pamiętaj, że liczy się realne zaangażowanie.




Wiesz, że nic nie wiesz? Jeszcze się dowiesz

Jesteś trochę przerażona ogromem wiedzy, którą musisz posiąść, by ogarnąć pozycjonowanie bloga, działania w mediach społecznościowych, montowanie wtyczek i dbanie o blog od strony wizualnej?

Weź głęboki oddech. Wszystkiego dowiesz się po drodze. Tak naprawdę najważniejsze jest, byś zaczęła. Zakładając Kobietę w e-biznesie, tak bardzo chciałam dzielić się wiedzą, że wzięłam pierwszy z brzegu szablon WordPressa i zaczęłam pisać. Pojawił się komentarz, że szablon to chyba roboczy i faktycznie za jakiś czas poszukałam ciekawszej skórki. Ale miałam już pierwszych czytelników, zaczęłam zapraszać znajomych do polubienia fanpaga, słowem – szlifuj w trakcie i nie odkładaj startu w nieskończoność.

Poszukaj mentora, z nim szybciej dojdziesz do celu

Jeśli ktoś w twoim otoczeniu zajmuje się daną branżą, działa regularnie, ma stałe dochody, umówienie się z nim na kawę, może być najlepszą inwestycją w twoim życiu. To może być nawet osoba poznana w sieci. Dla mentora też jest to cenna wymiana energii (niektórzy uwielbiają rozwiewać wątpliwości i doradzać), dla ciebie skracanie dystansu między startem, a dotarciem do pierwszego wytyczonego celu.

Przeprowadzaj wywiady

Przeprowadzanie wywiadów, to świetny sposób na nawiązywanie kontaktów. Przekonałam się o tym, gdy chciałam się nauczyć czegoś od osób, które osiągnęły znacznie więcej i które nieśmiało podziwiałam. Taki kontakt już kilkakrotnie zaowocował niespodziewaną współpracą biznesową. Można sobie wzajemnie pomóc i warto być otwartym na ludzi, zamiast stosować zasadę, że nie będę reklamować konkurencji. Najpierw zadaj sobie pytanie, czy to faktycznie jest twoja konkurencja? A może przyszły partner, z którym możecie się wzajemnie polecać?

Upewnij się, że lubisz to, co robisz

Czy temat, który wybrałaś daje ci energię, czy właśnie to chcesz zgłębiać nie tylko przez pierwsze dwa lata obniżonego ZUS – u, ale za pięć lat? Porzucone projekty to masa czasu i energii, które właśnie w momencie rezygnacji mogły zaowocować. Nie ma nic złego w popełnianiu błędów, nikt z nas nie czyta sobie w myślach, bo co jeśli zmienisz plan? Wtedy pamiętaj, by swoich czytelników i fanów zaprosić do nowego miejsca i poinformować ich o nowym pomyśle. Kontakty są bezcenne, ideę możesz modyfikować.

Nigdy nie przestawaj się uczyć

Ktoś, kto jeszcze kilka miesięcy wcześniej święcił triumfy w blogosferze, szybko może zostać wykoszony przez konkurencję. Stanie się tak, gdy inni pójdą do przodu, zaczną proponować nowe tematy, robić coraz lepsze zdjęcia, pisać coraz bardziej autentycznie i swobodnie, dbać o SEO i działania w social mediach, a on utknie. Bądź tą osobą, która codziennie wykonuję swoją blogową robotę odrobinę lepiej i z większym zaangażowaniem. Nie tą, która uważa, że zjadła już wszystkie rozumy i nie korzysta z darmowych webinarów, nie czyta książek (także tych biznesowych), bo liczy, że dobra passa będzie trwała wiecznie. W blogowaniu i biznesie nic nie jest dane na zawsze.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments