portfolio1

Jak stworzyć portfolio? Wskazówki dla początkującego copywritera

Copywriterzy, graficy, ale też account menadżerzy, poza CV i listem motywacyjnym, na rozmowie o pracę mają za zadanie zaprezentować swoje portfolio. Za jego pośrednictwem można stworzyć profesjonalne kompendium usług i wydobyć indywidualne cechy, pożądane w danym zawodzie. Do czego służy portfolio?

Portfolio ma przedstawić twoje praktyczne umiejętności. Podczas oceny efektów współpracy z innymi firmami i jakości prezentowanych prac, ważą się losy kandydata u potencjalnego klienta lub pracodawcy.

Jak stworzyć portfolio?

Portfolio powinno być przejrzyste by umożliwić szybkie i wygodne zapoznanie się z twoimi pracami. Wybierz projekty, z których jesteś dumna, najlepiej z różnorodnych zakresów tematycznych i umieść screeny oraz linki do nich na stronie głównej. Możesz stworzyć kilka kategorii swoich prac.

Kontakt

Poza prezentacją prac, kluczowym zadaniem portfolio jest umożliwienie klientowi sprawnego kontaktu z Tobą, dlatego nie każ długo szukać zakładki z mailem lub/i telefonem.

O mnie

Równie ważne jest, by klient od razu mógł sprawdzić z kim ma do czynienia. Do tego służy zakładka – o mnie. Nie zapomnij o zdjęciu, które nada cech indywidualnych i pierwiastka ludzkiego twojemu portfolio.

Oferta

Strona główna portfolio, to też miejsce na skonkretyzowanie zakresu świadczonych usług.

Opinie

Nie zapomnij zebrać referencji od pracodawców i umieścić ich w widocznym miejscu w twoim portfolio, tu liczy się nie tylko efekt pracy, ale zaangażowanie, terminowość, komunikatywność i wrażliwość na potrzeby klienta.

Kreatywne portfolio

Postaraj się pokazać jako osoba kreatywna, wyjść poza schemat, portfolio nie ma składać się z poszczególnych prac, ale wydobyć Twoje talenty.

Blog& portfolio

Jeśli jesteś copywriterką, warto połączyć portfolio z blogiem, który będzie przyciągał potencjalnych klientów i umożliwi działania promocyjne w social mediach.

Aktualizacje

Niech portfolio nie sprawia wrażenia opuszczonego, bo potencjalny klient pomyśli, że twoje usługi są nieaktualne lub nie rozwijasz się w branży, bo na przykład nie możesz pozyskać zlecenia.

Portfolio jako dodatek co CV

Portfolio można też zapisać w formacie PDF i załączyć do CV oraz listu motywacyjnego podczas wysyłania aplikacji o pracę.

Tekst: Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments