mlm bez tajemnic

Sukces jest w naszej głowie i jeśli zdecydujemy się go osiągnąć, to tak się stanie

Jak zaczęła się Pani przygoda z MLM? W jakiej branży‎ Pani zaczynała?

Pamiętam dzień, w którym po raz pierwszy zetknęłam się z network marketingiem. Był styczeń 2014 roku, byłam na etapie testów i szkoleń przeróżnych firm kosmetycznych. Szukałam produktów, pod którymi mogłabym się podpisać i które spełniłyby moje oczekiwania podwzględem jakości, abym mogła je z przyjemnością polecać moim klientom w klinice.Szukałam firmy, którą można prowadzić na całym świecie,aby przy okazji rekomendacji rozwijać równolegle biznes globalnie. Wraz z lekarzami z mojej kliniki testowaliśmy produkty i nowe techniki z dziedziny medycyny estetycznej,wtedy jeden z naszych szkoleniowców usłyszał, że pochodzę z Polski i że szukam firmy kosmetycznej, najlepiej takiej, która w swoich produktach nie stosuje szkodliwej chemii.

Bardzo się ucieszył, bo okazało się, że byłam dla niego idealna klientką, a firma którą mi polecił była właśnie w MLM.Tak więc nie byłam kimś z przypadku, tylko świadomie wybrałam firmę pod względem jakości a przy okazji, która płaciła za rekomendacje.

Czy może Pani przybliżyć, czym dokładnie jest model MLM?

Podstawą sukcesu w MLM jest budowanie sieci klientów i partnerów biznesowych, którzy będą kupować produkty lub usługi, a także uczenie innych, aby działali w ten sam sposób.

Na temat biznesów networkowych krążą różne opinie.

Niektóre prawdziwe, inne mniej.

Netwok marketing często jest mylony z piramidą finansową. Różnica polega na tym, że w marketingu każdy partner może mieć własnych klientów, którym dostarcza towary lub usługi w zależności od ich potrzeb, przy czym cena jest niższa w porównaniu do produktów czy usług podobnej jakości w sklepach.W piramidach finansowych nie ma zazwyczaj towarów. Partnerzy zarabiają wyłącznie na bardzo wysokim wpisowym wpłacanym przez nowych członków struktury. Im więcej zwerbują osób do biznesu, tym więcej zarobią.

W network marketingu zarobek zależy od obrotu naszej organizacji/struktury, do której należą nasi dystrybutorzy/konsultanci, ale przede wszystkim nasi klienci. Czyli tak naprawdę od obrotu całkowitej sprzedaży produktów lub usług. W piramidzie finansowej zarobek zależy od liczby zwerbowanych osób, które muszą wpłacać pieniądze, aby ktoś mógł zarobić. Często piramidy takie szybko upadają, kiedy osoby na szczycie zaczynają wypłacać sobie prowizje. Zarówno w network marketingu, jak i w piramidzie finansowej chodzi o pozyskanie nowych osób do biznesu i dlatego tak wiele osób myli pojęcia, boi się rozpocząć działalność, używając takiego modelu.

Co decyduje o tym, że jedni odnoszą sukcesy w MLM, a inni nie?

Odpowiem pytaniem, dlaczego ludzie ponoszą porażkę w MLM? Ponieważ nie traktują tego jako biznesu. Kiedy świadomie wybierzesz firmę, produkty, przygotujesz plan rozwoju i szkolenia swojego zespołu, pewne procedury, masz takie same szanse w MLM jak w tradycyjnym biznesie. Na starcie trzeba przeczytać moją książkę (MLM bez tajemnic. Czyli jak zbudować swoją niezależność finansową po godzinach“), aby dokładnie poznać plusy i minus tego biznesu, ale także mity.

Jaki jest Pani największy zawodowy sukces?

Nie chcę, by to zabrzmiało nieskromnie, ale każdy mój projekt kończy się sukcesem, ponieważ od początku dokładnie planuję strategicznie, jak go rozwinę. Sukces jest w naszej głowie i jeśli zdecydujemy się go osiągnąć to tak się stanie. Moimi sukcesem jest moja firma, którą prowadzę od 17 lat w Londynie, współtworzenie 24 salonów w PL i 2 w Londynie,budowa mocnego brandu ExcellenceVale w bardzo krótkim czasie i organizacja największej konferencji dla polonii na ponad 650 osób, otrzymanie statuetki Mentor Roku 2018 za program To your Success w Suska Mentoring .

Takim najważniejszym sukcesem jest grupa 80 przedsiębiorców, których prowadzę jako mentor. Moim sukcesem są ich sukcesy.

Więcej na: https://www.youtube.com/watch?v=lfUONP41JxM

Jakie cechy należy rozwinąć, by odnosić sukcesy w MLM?

Najważniejsze  to osoba musi stać się liderem.

Prawdziwy lider to osoba, za którą pójdą tłumy. który ma charyzmę, aby wskrzesić w twoim sercu żar, który rozpali cię do pracy i zmiany własnego życia na lepsze.

Budowanie MLM oparte jest na sprzedaży, więc należy bardzo dobrze rozwinąć te umiejętność, by odnieść sukces w tej branży.

Dziękuję za rozmowę!

Z Anną Ewą Suską

rozmawiała Marta Szyszko

www.suskamentoring.pl

www.excellencevale.com

https://www.facebook.com/suskamentoring/

image001 (1)

Anna Ewa Suska – trener biznesu, biznes mentor, specjalista od personal brandingu, ekspert motywowania i inspirowania ludzi, niezależny konsultant, lider, wizjoner, współwłaścicielka firm z branży ekonomicznej, budowlanej, sprzątającej, konsultingowej i szkoleniowej.

Otrzymała statuetkę “Lwice Biznesu” i Mentor Roku 2018 w plebiscycie magazynu Law Business Quality.Nominowana do konkursu organizowanego przez Zjednoczone Królestwo Polek w Wielkiej Brytanii “Polka Roku 2016” oraz do plebiscytu Business Woman Roku 2017.

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments