wartość bloga

Według jakich kryteriów reklamodawcy oceniają wartość twojego bloga?

Aby zarabiać więcej na artykułach sponsorowanych, a co za tym idzie, uwolnić swój czas, warto poznać kryteria, według których reklamodawcy oceniają wartość twojego bloga.

Wygląd bloga

Podaję ten punkt jako pierwszy, bo na wstępie odpadają brzydkie blogi. Jak podnieść wartość bloga? Zamów logo u profesjonalnego grafika, wybierz estetyczny szablon (np. z WordPress.org), ustaw eleganckie kolory, jak złoto połączone z czernią lub błękit z bielą, które budzą zaufanie. Stawiaj na przejrzystość i czytelność.

Wiek bloga

Im wcześniej założony blog, tym lepiej. Przy regularnym dodawaniu treści przez lata, zyskuje on mocną pozycję w wyszukiwarce Google. Nie mogą to być byle jakie treści, ale takie, które angażują czytelników. Warto też sprawdzić-w planerze słów kluczowych Google, w jaki sposób internauci szukają tych informacji . Dzięki temu wpis ma szansę pojawić się na pierwszej stronie Google.

Jak często jest aktualizowany

Nowa publikacja minimum raz w tygodniu to dowód na to, że traktujesz blogowanie poważnie, ponadto jesteś widoczna w wyszukiwarce Google, która ceni świeże treści.

Współczynnik odrzuceń

Dla reklamodawców ważne jest, ilu spośród czytelników wraca na blog, a nie tylko przypadkowo trafi na niego w sieci i zaraz ucieka, zniechęcona treściami.

Średni czas pozostawania w artykule

Aby się przekonać, czy ktokolwiek czyta teksty, reklamodawca analizuje średni czas pozostawania w artykule. Jeśli nie przekracza on minuty, oznacza to, że użytkownik szybko opuszcza stronę, nie zapoznając się z treściami. Dla reklamodawców oczywiście ważny jest ruch na blogu, ale nie może to być pusty ruch, a taki będzie, jeśli nie angażuje czytelników.

Jak podrasować współczynnik odrzuceń?

  • Pisz staranne, angażujące treści, które użytkownik będzie czytał do końca.
  • Zainstaluj wtyczkę-Related posts, dzięki której pod artykułem pojawią się propozycje podobnych treści, które mogą zainteresować czytelnika.
  • Z boku strony umieść widget z top 10 artykułami najczęściej czytanymi przez innych użytkowników.
  • Dodawaj wewnętrzne linki, które zatrzymają czytelnika na dłużej.

Zaangażowanie w social media

Coraz trudniej pozyskać organiczne zaangażowanie na Facebooku, jeśli regularnie dostajesz lajki, komcie i shary, to znaczy, że masz zaangażowaną społeczność, a jak już wcześniej wspominałam, zaangażowanie jest ważniejsze niż puste liczby w postaci dużego, opustoszałego fanpage. Warto też budować społeczność na Instagramie, coraz częściej reklamodawcy chcą się tam pojawiać. Gdy masz taką społeczność, jest to dodatkowy atut poza tekstem na blogu. Może właśnie w ten sposób pokonasz konkurencję? Czasem sam post na Instagramie z wybranym hashtagiem jest przedmiotem kampanii, a o bloga nikt nie pyta.

Jakość zdjęć

W sieci jest już wystarczająco dużo treści, ale wciąż zbyt mało tych starannych, przemyślanych, dopieszczonych. Wyznaję zasadę, że lepiej napisać jeden wyczerpujący artykuł w tygodniu, dodać do niego samodzielnie robione zdjęcia, niż pisać często, ale byle jak. Dobra lustrzanka i podstawowe umiejętności fotograficzne to ważne aspekty blogowania, dla reklamodawcy to sygnał, czy poradzisz sobie ze zdjęciem jego produktu.

Jakość treści

Treści powinny być długie, a jednocześnie merytoryczne, podzielone na akapity, zawierające śródtytuły (a w nich słowa kluczowe), wypunktowania, nagłówki, zoptymalizowane pod kątem SEO, dzięki temu dotrą do nich nie tylko aktualni czytelnicy, ale również odbiorcy z Google. Warto, by były poparte jakąś książką, zawierały cytaty, wnosiły nową wiedzę, a nie tylko robiły burzę w szklance wody (taka strategia działa tylko na chwilę). Z treściami jest jak z memami. Zdjęcia kotków śmieszą, angażują, sprawiają, że przybywa fanów, ale czy jest to rodzaj społeczności, na której nam zależy?

Rozpoznawalność i prestiż bloga

Czasem wartość bloga podnosi jego rozpoznawalność i prestiż. Może nie mieć miliona odsłon, ale na przykład pojawił się w ważnym rankingu, inni blogerzy go polecają, a artykuły komentują osoby cenione w branży.

Aby zbudować zaangażowaną społeczność na blogu, zostać dostrzeżonym przez duże marki, nie ma drogi na skróty. Jeśli chcesz zdobyć zaangażowanie odbiorców, najpierw sama się zaangażuj, bo otrzymasz dokładnie to, co dajesz.

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments