przedsiębiorcza kobieta na wakacjach

Wiem, z jakimi problemami i wyzwaniami w biznesie zmierzają się kobiety

Co natchnęło Cię do założenia przedsiębiorcza.com?

Tematyka przedsiębiorczości towarzyszy mi od początku mojej działalności zawodowej. Jednak pomysł utworzenia portalu zrodził się w okresie, kiedy dużo podróżowałam. Podróże, tak jak kultura i sztuka, rozbudzają w ludziach kreatywność – myślę, że i w moim przypadku miało to znaczenie. Był to też moment, w którym sporo czasu spędzałam w sieci, ponieważ cały czas pracowałam. W między czasie czytałam magazyny o profilu biznesowym.

W pewnym momencie zdałam sobie sprawę z faktu, że nie ma wśród nich ani jednego polskiego wydawnictwa. Wszystko, co spełniało moje (dość sprecyzowane) oczekiwania, stanowiło źródła zagraniczne. Pomyślałam, że czas stworzyć przestrzeń, w której to przedsiębiorcze Polki będą mogły znaleźć motywujące i jednocześnie „lekkie” artykuły oraz ciekawostki ze świata biznesu.

Jak powstał portal od strony technicznej, ile osób brało udział w tym, żeby pojawił się w sieci?

Miałam już pewne doświadczenie w zakładaniu i administrowaniu stron internetowych, więc było łatwiej. Zarejestrowałam domenę, zadbałam o hosting i gotowe. Nie musiałam posiłkować się specjalnym wsparciem z zewnątrz, choć kilka razy poprosiłam o pomoc programistę. Samo tworzenie portalu nie było trudne. Zwłaszcza, że dobrze wiedziałam, jak chcę, by wyglądał.

Skąd bierzesz pomysły na posty?

Od 8 lat zawodowo związana jestem z branżą szkoleniową i konsultingiem. Przez kilka dobrych lat pracowałam też w IT – jednym z najbardziej zmaskulinizowanych sektorów gospodarki. Wiem, z jakimi problemami i wyzwaniami w biznesie zmierzają się kobiety. Myślę, że to właśnie wiedza wynikająca z realnego doświadczenia jest szczególnie wartościowa.

Poza tym czytam, słucham, obserwuję. Artykuły publikowane na Przedsiebiorcza.com oscylują wokół dwóch głównych zagadnień: kobiety i przedsiębiorczości. Trudno sobie wyobrazić, by zabrakło na to tematu 🙂 Zwłaszcza, że wśród nich znajdują się też świetne teksty innych autorów.

Z jakimi problemami zmagają się kobiety prowadzące biznes?

Każda kobieta pracująca na własny rachunek może zmagać się z innymi problemami. Wszystko zależy od indywidualnej sytuacji. Istnieją jednak pewne charakterystyczne czynniki utrudniające kobietom prowadzenie biznesu. W porównaniu do mężczyzn, kobiety zwykle otwierają firmy znacznie później. Względy rodzinne powodują, że nie mogą poświęcić pracy tak dużo czasu, jakby tego chciały. Decydując się na branże, które nie cieszą się wysokim zainteresowaniem inwestorów (np. usługi z zakresu gospodarstwa domowego, edukacji lub mody), właścicielki firm otrzymują od nich mniej środków i rzadziej inwestują. Nie pomaga też stereotypowe podejście do kobiecych biznesów, brak pewności i wiary w siebie, zbytnia emocjonalność w sytuacja zawodowych, czy lęk przed porażką.

W jaki sposób planujesz prowadzenie portalu – określasz minimum postów np. w skali miesiąca, czy czekasz na natchnienie i tylko wtedy piszesz?

Obecnie na portalu pojawiają się 2 artykuły tygodniowo i staram się nie zawodzić w tej kwestii. Zazwyczaj wszystko co robię (również hobbystycznie) ma swój tryb. Tak jest mi łatwiej, lubię dobrą organizację. Nie bardzo wierzę też w tzw. „natchnienie”.

Pisanie jest rzemiosłem i jeśli mam tzw. „trudniejszy” dzień, motywuję się tak, jak do każdego innego zajęcia czy pracy, którą mam do wykonania. Z resztą wszytkich zainteresowanych takimi tematami jak motywacja i produktywność zapraszam na Przedsiebiorcza.com 🙂

Jakie masz plany związane z portalem i czym on jest dla Ciebie?

Zmierzam do tego, aby na Przedsiebiorcza.com pojawiało się jak najwięcej inspirujących treści pochodzących od ekspertów i innych autorów. Przedsiebiorcza.com jest moim skrawkiem sieci, który dedykuję wszystkim przedsiębiorczym dziewczynom i kobietom.

Z Joanną Długą

Przedsiebiorcza_logotyp

rozmawiała Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments