jak odkryć pasję zawodową

Zawodowy copywriting – jak odnaleźć tematykę, która najbardziej cię pasjonuje?

Ostatnio często chodzą mi po głowie myśli, że życie jest za krótkie, by męczyć się w temacie, który mi nie leży. Na samym początku działań w e-biznesie przylgnęła do mnie łatka ekspertki w dziedzinie parentingu.

Gdy udało mi się pozyskać zlecenie w tematyce: mama/ dziecko, a radość z tego sukcesu szybko zastąpiło poczucie obowiązku, uświadomiłam sobie, że coś się zmieniło, że czas na krok do przodu.

Określiłam niszę, a potem uświadomiłam sobie, że zmieniły się moje zainteresowania

Czasem to, co wydaje się tematyką idealną (zgodną z wykształceniem, poprzednimi realizacjami) ustępuje miejsca całkiem nowym branżom, które nam samym mogą wydać się zaskakujące.

E-biznes nie miał nic wspólnego z moim wykształceniem, a jednak odważyłam się założyć blog i dzielić wiedzą zdobywaną w praktyce. I nie żałuję. Kobieta w e-biznesie cieszy się największą liczbą wyświetleń postów ze wszystkich moich blogów, zdobywa nowych followersów o wiele szybciej niż pozostałe strony.

To nie znaczy, że lata spędzone w parentingu były zmarnowane, kiedyś żyłam taką tematyką, ćwiczyłam swój warsztat, działając w zgodzie z sobą i zarabiając pieniądze. Dziś nadal korzystam z tej wiedzy, głównie by zadbać o płynność finansową, ale otwieram się na nowe tematy. W efekcie wróciło uczucie świeżości, nowych wyzwań, rozwoju. Wysłałam mail do redakcji odbiegającej tematycznie od dotychczasowych realizacji.

Jako że zgromadziłam oszczędności, które na jakiś czas dały mi oddech finansowy, mogłam na spokojnie przyjrzeć się swoim zainteresowaniom.

Jak odnaleźć tematykę, która najbardziej cię pasjonuje?

  • jakie blogi/ portale czytasz?
  • jakie tematy poruszasz na swoim blogu, gdzie nikt nie narzuca ci ich z góry?
  • do jakich książek zaglądasz?

Najłatwiej znaleźć zlecenie w tematyce, którą już realizowaliśmy dla innego klienta, więc by zacząć zarabiać na nowej branży, musimy zacząć pisać w nowej branży ;). W zawodzie copywritera może to być dodawanie postów na blog, niekoniecznie dla kogoś, bo na początku trudno znaleźć klienta. Dowód społeczny w postaci klienta gotowego zainwestować w naszą wiedzę i doświadczenie z pewnością zadziała na naszą korzyść.

Świeżo po studiach myślałam, że będą nauczycielką, odbierając teraz dziecko ze szkoły, widzę jak bardzo bym się w tym męczyła, jestem zupełnie inną osobą! Kiedyś byłam zafascynowana psychologią dziecka, poradnikami wychowawczymi, dziś zamykanie się w tym temacie ograbiłoby mnie z tego, o czym chciałabym pisać, nawet gdyby nikt nie chciał płacić.

Odkrycie, że coś czemu poświęciliśmy wiele czasu i co przyniosło efekty, przestało wprawiać w stan flow, z jednej strony powoduje dyskomfort, z drugiej jest oczyszczające i umożliwia podjęcie prób w nowej tematyce, bez palenia mostów. W końcu ta nowa tematyka za jakiś czas też może się zdezaktualizować.

A Ty odkryłaś swoją pasjonującą tematykę i udało ci znaleźć dla niej miejsce na rynku?

Marta Szyszko

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments