jak zdobyć followersów na instagramie

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

Choć mam na Instagramie dosłownie garstkę obserwatorów (w porównaniu z wszechmogącym Facebookiem), to konwersja z tego medium społecznościowego jest imponująca. Instagram plasuje się u mnie zaraz po Facebooku ze wszystkich kont w social media (jak wynika z Google Analytics). Dziś kilka wskazówek, jak zdobyć followersów na Instagramie.

Instagram może stać się osobnym biznesem, gdy zgromadzimy odpowiednio dużą publikę. Możemy wtedy nie tylko oznaczać marki w postach, ale też promować link klienta na swoim koncie. Większość blogerów po prostu promuje swoje wpisy i strony, biznesy, a zaangażowana społeczność na Instagramie podnosi wartość ich bloga w oczach reklamodawców;

Jak zdobyć followersów na Instagramie?

  1. Polub konta proponowane przez aplikację;
  2. Odwdzięczaj się aktywnym użytkownikom za dodawanie do obserwowanych, komentarze i polubienia (sprawdź, kto cię lubi, kto jest aktywny na twoim koncie); Jak w żadnym innym medium, obowiązuje tu zasada wzajemności. Followersów łatwo stracić, jeśli nie jest się aktywnym. Nic nie ma tu na zawsze i trzeba zachować regularną aktywność;
  3. Komentuj i lajkuj u nowych użytkowników, np. wchodząc w hashtagi, które są zbieżne z twoim biznesem;
  1. Zachowaj różnorodność (ty od kuchni, ale też motywacyjne sentencje); Na Instagramie kluczowe jest zamieszczanie zdjęć budzących emocje, niekoniecznie tych retuszowanych, ale przedstawiających jakąś historię;
  2. Wybierz popularne hashtagi, które sprawdzisz na stronie tagsforlikes.com;
  3. Dodaj maksymalnie 30 hashatagów;
  4. Bądź obecna, dbaj o jakość contentu, a jednocześnie o regularność, ale w taki sposób, by jedno nie odbywało się kosztem drugiego;
  5. Dodaj adres mailowy w swoim bio (opisie);

Nie czuj się onieśmielona, że twoje wnętrza nie przypominają tych z magazynów wnętrzarskich, ponieważ chodzi o to, by czytelnik czuł, że jest taki, jak ty, a produkt pozostawał w jego zasięgu. Nawet najpiękniejsze wnętrze i otoczenie nie zastąpi pracowitości, kreatywności i umiejętności fotograficznych. Popularne zdjęcia można tworzyć w banalnym otoczeniu. Nie chodzi więc o to, by się pokazać, ale by coś reprezentować.

„Zaryzykuj i nie angażuj profesjonalnych modeli i modelek, którzy mogą reprezentować markę. Pokaż prawdziwych ludzi promujących Twój produkt. To zwiększy wiarygodność i da jasny przekaz-że  Twoje produkty są dla takiego klienta, jak Twój fan na Instagramie.” Barbara Stawarz Garcia

Nawet najpiękniejszy widok, który wygląda jak z giełdy zdjęć, nie obroni się tak, jak ujęcie osadzone w kontekście, fotografia ludzi i ich emocje. Unikaj ujęć pozowanych, niech wyglądają na spontaniczne.

„Komunikacja osadzona w odpowiednim kontekście sprawdza się na Instagramie najlepiej. (…) Samo udostępnianie zdjęć na Instagramie nie zbuduje marki i nie podniesie sprzedaży. (…) Nikt nie będzie chciał oglądać samych produktów (choć zdarzają się wyjątki!) (…) Nie możesz pokazać zdjęcia produktowego, które będzie przedstawiało przedmiot, jak na wystawie sklepowej.” Barbara Stawarz Garcia

Jeśli ktoś opublikował zdjęcie Twojego produktu, możesz repostować taki wpis.

„Najlepszymi ambasadorami marki i  twórcami treści na Instagramie będą oczywiście Twoi klienci. Zaangażuj ich w swoje działania. Zachęć do publikacji zdjęć typu selfie zainspirowanych Twoimi produktami.” Barbara Stawarz Garcia

Jeśli do klimatycznego zdjęcia dodasz zaangażowany opis, Twoje konto na Instagramie może angażować nie w mniejszym stopniu (a nawet w większym!), niż wpisy na blogu i stać się samodzielnym źródłem dochodu. Czy wiesz, że influencerzy na Instagramie spędzają 5 godzin dziennie na samym dodawaniu komentarzy i lajków, że wrzucają kilka postów dziennie? Ich sukces to nie przypadek, ale efekt konsekwentnych działań i pracowitości. Sama zdecyduj, czy chcesz czas spędzać na rozwoju konta na Instagramie, czy traktujesz je jako uzupełnienie bloga.

A gdy już masz społeczność? Możesz zarabiać na Instagramie na kilka sposobów: uzupełniać o ten kanał działania dla klienta, który wykupił artykuł sponsorowany  na blogu. Za spory profil możesz oczekiwać wyższej stawki i działania w social media traktować jako osobną usługę. Możesz zostać zaangażowana w przedstawienie produktu na swoim profilu z odpowiednim hashtagiem. Influencerzy na Instagramie sprzedają linki w swoich opisach. Warto dbać o Instagram i włączyć go do strategii rozwoju bloga, ponieważ reklamodawcy coraz częściej pytają o ten kanał (zaraz po Facebooku), a jakoś nikt nie nalega na Twittera.

Marta Szyszko

Cytaty z:

jak zdobyć followersów na Instagramie

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments