DSC_0119

Jak zarabiać więcej? 6 sposobów na podstawie Briana Tracy

Dobrze prowadzony biznes to nie taki, w którym trzeba pozyskiwać wciąż nowych klientów, ale taki, w którym powtarzamy sprawdzoną formułę, a klienci sami nas znajdują i związują się z nami na dłużej. To jakość naszych działań i zapotrzebowanie na nie ma wpływ na wysokość zysków. Jak zarabiać więcej?

Nie bądź samowystarczalna – prawo kosztów komparatywnych, czyli reguła Ricarda

„Specjalizacja wiedzie do dobrobytu, a samowystarczalność do ubóstwa.” B. Tracy

Pozwól się zastąpić w niektórych zadaniach, by skupić się na tym, co najważniejsze z punktu widzenia sprzedaży.

„Prawdopodobnie największa trudność w zlecaniu ważnych prac wypływa z przekonania, że nikt inny nie wykona ich równie dobrze lub tak efektywnie. W istocie możemy mieć rację.” B. Tracy

Czasem lepiej stracić okazję, zmniejszyć skuteczność w jednej dziedzinie, by energię przelać w to, co kluczowe dla zwiększenia sprzedaży. To prawda, że sama zrobiłabyś pewne rzeczy lepiej, mimo to warto powierzyć je innym i pozwolić się zastąpić. Nie możesz być wszędzie, więc bądź tam, gdzie twoja obecność najwięcej wnosi do firmy.

„Rozważmy przypadek jednego z naszych klientów, właściciela dobrze prosperującej firmy specjalizującej się w oferowaniu bezpiecznych inwestycji starszym i zamożnym klientom. Ma on ze sobą zespół ośmiu doradców inwestycyjnych oraz niewielką grupę personelu wspomagającego. Strategia marketingowa firmy jest bardzo specyficzna. Polega na przeprowadzaniu regularnych akcji wysyłania bezpośrednich e-maili, zapraszających ludzi na prywatne seminaria dotyczące inwestowania. Spotkania są prowadzone przez doradców finansowych. Proszą oni zainteresowanych o wypełnienie karty dotyczącej osobistych wymagań, następnie podejmują dalsze działania związane z potencjalnymi klientami, analizują ich potrzeby i przekonują ich do inwestowania w jeden lub więcej produktów firmy. Wszyscy doradcy finansowi są fachowymi prezenterami i specjalistami do finalizowania sprzedaży. Po zapoznaniu się z prawem Ricarda, nasz klient zdecydował się na eksperyment. Znalazł inną firmę, która specjalizuje się w przeprowadzaniu seminariów. Choć uważał, że jego zespół jest lepszy, uświadomił sobie, że największe korzyści przynoszą działania członków ekipy, polegające na indywidulanej pracy z przyszłymi klientami i finalizowaniem umowy. Postanowił zlecić prowadzenie połowy seminariów owej niezależnej firmie i sprawdził rezultaty. Rzeczywiście, choć liczba potencjalnych klientów po każdym ze zleconych seminariów była mniejsza, dochody wzrastały, ponieważ doradcy finansowi mogli poświęcić więcej czasu na swoje najważniejsze zadania-przedstawianie produktów firmy i finalizowanie transakcji. (…) W krótkim czasie nasz klient przekonał się o skuteczności zasady Ricarda. (…) Skupił najcenniejsze zasoby swojej firmy, czyli czas doradców finansowych, na najważniejszych zadaniach, które polegały na przekonywaniu wybranych potencjalnych kontrahentów do inwestowania w określoną ofertę.” B.Tracy

Jak możesz stosować regułę Ricarda w swoim biznesie? Na przykład możesz skupić się na tworzeniu wpisów neutralnych, pozyskiwaniu klientów na swoje blogi, ale zlecać tworzenie treści artykułów sponsorowanych copywriterom. W czasie gdy robiłabyś research na dany temat i tworzyła tekst, możesz pozyskać nowego klienta i zadbać o treści niepromowane.

Zwiększ prawdopodobieństwo transakcji

Zwiększ liczbę transakcji. Szukaj nowych klientów na portalach z ogłoszeniami dla blogerów i freelancerów, załóż konta w agencjach współpracy z blogerami, prowadź więcej niż jeden blog – spróbuj sił w różnych tematykach, oferuj powierzchnię reklamową na dodatkowych stronach.

Dbaj o klientów, których pozyskałaś

Spełniaj swoje obietnice-liczba odsłon wpisu musi być adekwatna do stawki, jeśli obiecujesz, że wpis na konkretne słowa kluczowe będzie w czołówce Google, to niech tam będzie. Organizuj promocje, pakiety ( jak zniżka przy zakupie kilku publikacji), przypominaj się. Jeśli klienci będą zadowoleni, będą do ciebie wracać. Strategia pozyskiwania klientów na jeden raz, bo niedostatecznie spełnia się ich oczekiwania, to prosta droga do utraty reputacji.

Rozszerz ofertę

Proponuj klientom więcej usług niż do tej pory, sprzedawaj więcej za jednym razem. Bądź dostępna dla klientów z różnym budżetem.

Przykład oferty ekonomicznej:

publikacja pod SEO, która nie wyświetla się na stronie głównej, reklamodawca przesyła gotowy tekst, nie promujesz go w social media.

Przykład oferty premium: Ty tworzysz treści, wpis pojawia się na stronie głównej, promujesz go w swoich kanałach social media.

Podnieś ceny

Umotywuj to oferowaniem większej wartości, a nie jedynie samą chęcią zarabiania więcej. Można być bardzo zajętym prowadząc biznes, ale tylko oferując innym coś znaczącego, mamy szansę zarobić. Zamiast wykonywać więcej działań o małym znaczeniu, rób rzadziej to, co naprawdę ważne, zachowując świeże spojrzenie, energię i koncentrację.

„Na upragnione bogactwo trzeba sobie zasłużyć i trzeba za nie zapłacić (nie tylko pieniędzmi, ale również wysiłkiem). Ludziom biednym tej zasadniczo istotnej świadomości brakuje. Nie potrafią oni dostrzec zależności między tym, co się inwestuje, a tym, co się zyskuje. Nieustannie liczą na to, że uda im się otrzymać coś za darmo lub jedynie minimalnym nakładem środków. Chcą odnieść sukces bez dokonań, chcą zgromadzić majątek bez pracy, chcą otrzymywać pieniądze bez wysiłku, chcą cieszyć się sławą pomimo braku talentu. ” B.Tracy

Przykładem na to, że ktoś chce mieć coś za nic, jest negocjowanie stawki, przesyłanie sztampowego tekstu przez klienta, który nawet na zadbanym blogu nie będzie miał takiej siły przekonywania, jak treści pisane z zaangażowaniem, z których czytelnik zdobywa pomocne informacje. Słabe treści mogą nawet zaszkodzić marce, bo skoro klient działa po najmniejszej linii oporu, lejąc wodę, to czy przykłada się do obsługi klienta i swojej oferty?

Obniż ceny

Jeśli nie chcesz oferować większej wartości, obniż ceny i obsługuj więcej klientów. Musisz sobie odpowiedzieć, czy chcesz konkurować jakością (treściami, liczbą odsłon i zaangażowaniem czytelników) czy cenami.

Marta Szyszko

na podstawie:

brian tracyjak zwiększyć sprzedaż

Uważasz ten post za przydatny? Podziel się z innymi

Comments

comments